Betaald draadloos internet in Brugge

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
blidi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 41 keer

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Leuk... maar als ik een dagje in Brugge ben en m'n mail wil checken dan kost mij dit alsnog 10 euro... en voel ik me nog steeds gerold.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Dan geef ik die €10 liever aan JimMobile voor 2Gb.
Het is wel maar EDGE, maar wel over heel belgië.
evenwaardige "surf-ervaring" als deze via kabel of ADSL aan kunnen bieden
Eerst zien en dan geloven, maar het klinkt toch al veel belovend.
Bovendien zal alle lokale informatie (stadsportaal, musea, bioscoop, ...) voor iedereen die over een PC, laptop of smartphone met WIFI ondersteuning beschikt volledig gratis toegankelijk zijn.
Dat is dan weer een pluspunt.

We kunnen nieuwe initiatieven alleen maar toejuichen, zo gebeurt er nog eens iets.
Afwachten wat dit project zal geven en wat er uiteindelijk verwezenlijkt wordt.
Laatst gewijzigd door driesve 16 dec 2009, 12:10, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

r2504 schreef:Leuk... maar als ik een dagje in Brugge ben en m'n mail wil checken dan kost mij dit alsnog 10 euro... en voel ik me nog steeds gerold.
De meeste hotels vragen 15 EUR of meer voor 24 uur Internet gebruik.
10 EUR voor een maand lijkt met toch geen uitbuiting, en stukken goedkoper dan de Belgacom/Telenet Hotspots.

Een ander goed voorbeeld van algemeen beschikbaar Internet is Nederland. In Den Haag heb je een KPN Hotspot op iedere openbare plaats waar een (KPN) Telefooncel staat (vb op "Het Plein"). Blijkbaar heeft KPN een Wireless access point ingebouwd in hun telefooncellen. In principe een minimale investering: de telefoonkable ligt er al, alleen een wireless ADSL modem inbouwen in het telefoontoestel ...

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

philippe.deleye schreef:De meeste hotels vragen 15 EUR of meer voor 24 uur Internet gebruik.
10 EUR voor een maand lijkt met toch geen uitbuiting, en stukken goedkoper dan de Belgacom/Telenet Hotspots.
Blijkbaar beseffen de hotels en horeca in Belgie nog niet dat het GRATIS aanbieden van internet een toegevoegde waarde is... als ik op verlof ga let ik er meestal toch wel een beetje op. Het hangt natuurlijk allemaal van de lengte van je verblijf af, ben je drie weken op verlof of één a twee dagen.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 643 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

r2504 schreef:Blijkbaar beseffen de hotels en horeca in Belgie nog niet dat het GRATIS aanbieden van internet een toegevoegde waarde is... als ik op verlof ga let ik er meestal toch wel een beetje op. Het hangt natuurlijk allemaal van de lengte van je verblijf af, ben je drie weken op verlof of één a twee dagen.
Bij ons wordt er eerst een selectie gemaakt op locatie/prijs en kiezen we voor het hotel MET (gratis) internetaccess. Als we een hotel of 10-12 hebben mag er al eens 1 tussen zitten waar geen internet is maar lang offline willen we niet zijn. Bij het voorbreiden voor volgend jaar heb ik gezien dat de luchthaven van Singapore gratis wireless/wired internet heeft. Gewoon inloggen en je krijgt een paswoord waarmee je dan volledige toegang hebt aan 512Kbps en 1Mbps. Niet alleen op de luchthaven maar ook verspreid in de stad zijn er vele "hotspots".

Als reiziger zijn zo'n initiatieven alleen maar toe te juichen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”