nokia n900/n97/ htc?

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

hoi

Aangezien mijn huidige gsm het aan het begeven is zou ik gaan voor een nokia n900/n97 eventueel een htc(hd)?

mijn voorkeur gaat uit naar de nokia's maar de n900 is hier nog niet verkrijgbaar valt deze te unlocken en zoja kan je je telefoonsoftware nog steeds updaten?
en deze werkt op maemo is er al software voor beschikbaar?
en wat zijn de ervaringen met de n97 op vlak van internet,applicaties,gps?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Als je interesse hebt in ee N900 lees je best http://dailymobile.se/ (trouwens voor GSM nieuws in het algemeen).
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

bedankt voor de link r2504.
maar ik denk niet dat er al veel op de markt is voor de n900 te unlocken...

en waarom zijn er zoveel aanbiedingen op kapaza voor de n97 aan 150€ terwijl deze toch wel rond de 500 kost?
deze gaan toch met alle simkaarten?
kan je tomtom installeren op de n97 ,n900 ,htc hd(2)?
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

zou zeker voor de N900 gaan ... maemo en N900-hardware zijn helemaal open voor developers.
Is wel eerste keer dat maemo (*nix based) voor voice wordt gebruikt, maar dat komt wel goed. Symbian S60 v5 (N97) is ondertussen echt wel outdated, zeker voor touch in vgl met Android of WebOS. Nokia werkt nu wel aan een echt nieuwe symbian (met hun nieuwe Symbian Foundation ... hoewel ik begin te twijfelen hoeveel support ze nog hebben ... SE en Samsung kijken meer en meer naar alternatieven), maar da's nog zeker een jaartje wachten en wss enkel voor nieuwe modellen.

N900 is wel groot en zwaar, maar als dat OK is, go N900! http://thenokiablog.com/2009/11/13/nokia-n900-review/
BTW, van de N97 is er nu ook een N97mini ... beetje kleiner (ook scherm!) en lichter, minder onboard geheugen en beetje goedkoper.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

q-tec schreef:maar ik denk niet dat er al veel op de markt is voor de n900 te unlocken...
Wat is er dan gelocked aan ?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
q-tec schreef:maar ik denk niet dat er al veel op de markt is voor de n900 te unlocken...
Wat is er dan gelocked aan ?
nog niet in belgie verkrijgbaar en natuurlijk weer koppelverkoop (dat er enkel een t-mobile sim kaart in past)
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

q-tec schreef:nog niet in belgie verkrijgbaar en natuurlijk weer koppelverkoop (dat er enkel een t-mobile sim kaart in past)
Ik dacht dat die nog nergens officieel te koop was ? Nu ja, volg het ook niet zo... wat mij betreft veel te duur (net zoals de N97).
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

Ikzelf heb nu een 2 tal weken de htc HD2 en tom tom is niet officieel supported maar hij werkt wel perfect op de HD2...
voor de rest een leuke phone en snel (zeker in vgl met andere wm htc's). De HD2 heeft htc sense wat het werken met de gsm een pak leuker maakt... en op zich ben ik echt tevreden van de HD2 alleen spijtig dat gij wm6.5 draait en niet android... Nu zo erg is dat ook weer niet maar kwa applicaties vindek dat wel een bummer... Maarja ik heb wel alles wat ik nodig heb dus cv :).
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Ik bedoel koppelverkoop in het buitenland dan zijn ze gesimlockt zo geraak je er wel vrij goedkoop aan maarja datunlocken hé

ja de htc Hd is ook een optie op de pro2 want ik heb toch liever een toetsenbordje!
Momenteel denk ik eerder aan de nokia 97 vanwege deze te verkrijgen is vanaf 150€ de n900 is nog niet veel te vinden....

op de n97 kan er ook gps geinstalleerd worden? zit er al een standaard gps op?
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

q-tec schreef:Ik bedoel koppelverkoop in het buitenland dan zijn ze gesimlockt zo geraak je er wel vrij goedkoop aan maarja datunlocken hé
Maar die koppelverkoop verplicht je ook een abonnement te nemen... dus dan ben je toch nog niets vooruit ?
q-tec schreef:op de n97 kan er ook gps geinstalleerd worden? zit er al een standaard gps op?
De N97 heeft een ingebouwde GPS met A-GPS ondersteuning.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
q-tec schreef:Ik bedoel koppelverkoop in het buitenland dan zijn ze gesimlockt zo geraak je er wel vrij goedkoop aan maarja datunlocken hé
Maar die koppelverkoop verplicht je ook een abonnement te nemen... dus dan ben je toch nog niets vooruit ?
q-tec schreef:op de n97 kan er ook gps geinstalleerd worden? zit er al een standaard gps op?
De N97 heeft een ingebouwde GPS met A-GPS ondersteuning.
ok bedankt!

wat me nu nog te binnen schiet
voip? hoe zit het daarmee

en ik verkies skype die gaat niet via mobile vikings denk ik, maar goed via een draadloos netwerk thuis of in het station :-)
iemand die weet hoe het hier mee zit?
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

misterjo schreef:Ikzelf heb nu een 2 tal weken de htc HD2 en tom tom is niet officieel supported maar hij werkt wel perfect op de HD2...
voor de rest een leuke phone en snel (zeker in vgl met andere wm htc's). De HD2 heeft htc sense wat het werken met de gsm een pak leuker maakt... en op zich ben ik echt tevreden van de HD2 alleen spijtig dat gij wm6.5 draait en niet android... Nu zo erg is dat ook weer niet maar kwa applicaties vindek dat wel een bummer... Maarja ik heb wel alles wat ik nodig heb dus cv :).
Hier een HTC Touch Pro2 met WM 6.5, als gps software draai ik Sygic Mobile Maps, veel beter dan die TomTom 'bucht' :p
flt
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

q-tec schreef:en ik verkies skype die gaat niet via mobile vikings denk ik, maar goed via een draadloos netwerk thuis of in het station :-)
iemand die weet hoe het hier mee zit?
Waarom zou dat niet gaan?

http://www.fring.com/default.asp
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ik heb het getest op m'n Nokia 5800 (in combinatie met VoipBuster) en ook al werkt het... de kwaliteit is bedroevend daar het signaal via de Fring servers rond gaat en dus voor enorme delays zorgt. Spijtig genoeg heeft de Nokia 5800 geen native SIP client, maar vermoedelijk zal dit er wel zijn/komen voor de 900.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

hoi

Ik zie net dat er updates zijn zodat de n97 toch met sip kan werken...is het dan ook zo dat skype werkt?
http://freevcalls.blogspot.com/2009/11/ ... ntsip.html

welke voipvclient is goed voor gebruik op gsm?

en als laatste kan iemand deze url openen op zn gsm (stream van een online radio) of heb je daar windows mobile voor nodig?

http://www1.streaming.net.nz/meta/tvworks-rock.asx
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

q-tec schreef:Ik zie net dat er updates zijn zodat de n97 toch met sip kan werken...is het dan ook zo dat skype werkt?
Nee, Skype is een proprietary protocol... en dus niet het open SIP protocol.
q-tec schreef:welke voipvclient is goed voor gebruik op gsm?
Is afhankelijk van GSM tot GSM, maar als er een native client is denk ik dat die meestal het best zal werken.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Er is een 'native' SIP-client voor S60v5 (zoals de N97) (lees: die mooi integreert in de bestaande menu's en niet als losse applicatie zichtbaar is, genre Mail for Exchange), maar die is gelocked tot 1 SIP-aanbieder: http://www.truphone.com/
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

r2504 schreef:Nee, Skype is een proprietary protocol... en dus niet het open SIP protocol.
Skype for SIP Open Beta
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member

Heb nu ook een N900 (in NYC Nokia flagship store gekocht voor 620usd inc taxes) ... de N900 is meer een communty-dev tabletphone dan een echte GSM ... maar beslists veel leuker dan de N97 ;)
Als je echt een S60-addict bent zal je wel een aantal features missen (voorlopig geen voice commands etc, geen MMS, geen profiles die je zelf kan instellen (alleen normal, offline en silent), native Google Maps (gaat wel via browser maar die is niet location-aware), ...). Maar de maemo.org community is erg actief en er komen steeds nieuwe tools. Er komen ook nieuwe FWs van Nokia die wel wat features zullen toevoegen.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member

q-tec schreef: en waarom zijn er zoveel aanbiedingen op kapaza voor de n97 aan 150€ terwijl deze toch wel rond de 500 kost?
Dat zijn clones ... zoals de NOKlA (NokLa) N97
http://www.itechnews.net/2009/04/13/nok ... n97-clone/
of spullen zoals http://www.e-techmania.mybisi.com/produ ... 60294.html
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”