systeem (nog te bouwen komende maand):
amd athlon x4 620
2x 1 gb ddr2 800 geik geheugen
SilverStone SUGO SG02-F
ASUS M4A785G HTPC
1tb samsung spinpoint f2 eco
nu zit ik vast met m'n tv kaart want die heb ik namelijk al... maar euh... ik weet niet of de avermedia duo hybrid pcie 2 (dvb-t) ook de gewone coax zenders op m'n scherm kan toveren. ik lees vrij veel over dvb-c en nog erger: de ene site zegt dat het wel kan bij de product omschrijving en de andere zegt dan weer van niet. de tv kaart heeft een dubbele tuner waarvan eentje voor analoog en eentje voor digitaal.... dus ja... ik weet het momenteel even niet meer aangezien dit m'n eerste htpc is en ik niks kan testen aangezien m'n videokaart op m'n huidige pc m'n pcie slot blokkeert
htpc
- PumbaaH
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik vermoed dat dit geen dvb-c is . Enkel dvb-t en analoog . Wel zal het mogelijk zijn om het analoge aanbod van de kabel te bekijken denk ik . Zelf heb ik enkel een dvb-s2 kaartje in m'n pc .
En waarom de keuze voor een Athlon x4 , en niet de phenom x4 965 ? ( zelf heb ik de 955 , 139€ kost ie nu in .de ) . Die amd's zijn al niet gek duur , en ook niet zo krachtig als een intel i7 bv .

Dit is mijjn systeem . Koop je nu voor een goede 850 € in aaken ( losse delen zonder case ) , incl een pallit gtx 285 , 2x tb WD green enz .
En waarom de keuze voor een Athlon x4 , en niet de phenom x4 965 ? ( zelf heb ik de 955 , 139€ kost ie nu in .de ) . Die amd's zijn al niet gek duur , en ook niet zo krachtig als een intel i7 bv .

Dit is mijjn systeem . Koop je nu voor een goede 850 € in aaken ( losse delen zonder case ) , incl een pallit gtx 285 , 2x tb WD green enz .
- PumbaaH
- Elite Poster
- Contacteer:
waarom een athlon x4? omdat die zuiniger (tdp 85w), goedkoper (90 €) en krachtig genoeg (2.6ghz) is. heel die htpc samen (inclusief tv kaart) kost rond de 500. euro.
je mist denk ik wel 1 detail: het is niet de bedoeling dat ik m'n pc vervang (amd phenom II 920, 4 gb ddrII a-data 1066, 2x 500gb en 2 x 80 gb hd's, corsair tx 650 watt, radeon 4850 1 gb, gigabyte mobo met een mooie prijs van toen ik deze heb gebouwd 600 euro). het gaat weldegelijk om een kleine compacte pc die m'n versterker, dvd speler, hd recorder, tuner,... gaat vervangen. mogelijk achteraf een vidkaart erin om met 2 of 4 te kunnen gamen (fifa, nba, nhl, etc) maar ik maak me dus zorgen over m'n tv kaart. als ik de coax eraan hang en kan alles (vrt, vtm, 2be, vt4) krijgen en opnemen is het goed. anders zal ik een andere kaart moeten aanschaffen.
je mist denk ik wel 1 detail: het is niet de bedoeling dat ik m'n pc vervang (amd phenom II 920, 4 gb ddrII a-data 1066, 2x 500gb en 2 x 80 gb hd's, corsair tx 650 watt, radeon 4850 1 gb, gigabyte mobo met een mooie prijs van toen ik deze heb gebouwd 600 euro). het gaat weldegelijk om een kleine compacte pc die m'n versterker, dvd speler, hd recorder, tuner,... gaat vervangen. mogelijk achteraf een vidkaart erin om met 2 of 4 te kunnen gamen (fifa, nba, nhl, etc) maar ik maak me dus zorgen over m'n tv kaart. als ik de coax eraan hang en kan alles (vrt, vtm, 2be, vt4) krijgen en opnemen is het goed. anders zal ik een andere kaart moeten aanschaffen.
-
- Elite Poster
Analoog zal dit wel lukken op de kabel . Maar digitaal daar vrees ik wel voor . Voor de rest haal je beter die componenten uit je bestaand systeem , en geef je dat dan een upgrade
. Ik gebruik die pc ook voor High def sat te kijken . Moet zeggen dat het beeld gewoon super is ( zeker vergeleken met een stand alone ontvanger ) .

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
mag ik dan vragen welke kaart je gebruikt? ik ga binnenkort naar tv vlaanderen maar ik dacht aan deze http://www.alternate.be/html/product/de ... hData=truedopke schreef:Analoog zal dit wel lukken op de kabel . Maar digitaal daar vrees ik wel voor . Voor de rest haal je beter die componenten uit je bestaand systeem , en geef je dat dan een upgrade. Ik gebruik die pc ook voor High def sat te kijken . Moet zeggen dat het beeld gewoon super is ( zeker vergeleken met een stand alone ontvanger ) .
deze lijkt me wel perfect, werkt dat eigenlijk met de pc die smartcard in de ci-module?
- PumbaaH
- Elite Poster
- Contacteer:
ik laat alles mooi zitten zoals het is in m'n bakje
ie is iets te luidruchtig om als htpc te dienen.
maar goed.... ik neem aan dat de kaart die ik nu heb dan zal doen wat ik ervan verwacht de komende tijd tot ik eindelijk door heb wat soort tv kaart ik dan wel moet hebben. dus als ik het goed begrijp: hetgene wat via de coax standaard binnenkomt is analoog en alles waarvoor je een smartcard nodig hebt is digitaal. dus dan mijn volgende vraag: hoe kijk je dan digitaal via een htpc? en wat is het verschil tussen een dvb-c en dvb-t kaart?

maar goed.... ik neem aan dat de kaart die ik nu heb dan zal doen wat ik ervan verwacht de komende tijd tot ik eindelijk door heb wat soort tv kaart ik dan wel moet hebben. dus als ik het goed begrijp: hetgene wat via de coax standaard binnenkomt is analoog en alles waarvoor je een smartcard nodig hebt is digitaal. dus dan mijn volgende vraag: hoe kijk je dan digitaal via een htpc? en wat is het verschil tussen een dvb-c en dvb-t kaart?
- PumbaaH
- Elite Poster
- Contacteer:
het werkt
heb nog een vrij pcie slot gevonden.
het is tevens mogelijk met deze hybrid kaart ook digitaal te kijken en op te nemen dmv de settop box, maar dat is voor later. ga alvast es stoeien met wat ik nu al heb

het is tevens mogelijk met deze hybrid kaart ook digitaal te kijken en op te nemen dmv de settop box, maar dat is voor later. ga alvast es stoeien met wat ik nu al heb

- PumbaaH
- Elite Poster
- Contacteer:
en wederom een probleem. ik krijg de bijgeleverde ir sensor bij de tunerkaart niet in gang. het zou handig zijn om de htpc via remote te kunnen bedienen ipv een muis en toetsenbord. iemand suggesties?
-
- Elite Poster
Ik had eerst deze ( in m'n aude pc ) , was een hybride dvb-s-t en analoge ontvanger:q-tec schreef:
mag ik dan vragen welke kaart je gebruikt? ik ga binnenkort naar tv vlaanderen maar ik dacht aan deze http://www.alternate.be/html/product/de ... hData=true
deze lijkt me wel perfect, werkt dat eigenlijk met de pc die smartcard in de ci-module?
http://www.alternate.nl/html/product/TV ... 28DVB-S%29
nu gebruik deze :
http://www.alternate.nl/html/product/TV ... 28DVB-S%29
Werkt goed ( smartcard nog niet geprobeerd , lijkt me ook probleem nu TVV vrije hardware heeft opgegeven, Zelfs ci modules die ze zelf verkopen blijven ze weerking nietmeer garanderen ), al is het in den beginnen wel zoeken naar een goede h.264 codec . Ik heb ook het probleem dat de afstandsbediening niet wil .
Pumbaah , het wil niet zeggen dat je dvb-t kunt ontvangen , dat DVB-c ook kan , dit is dus niet . Heeft met modulatie etc te maken ( dvb-t = 16-64qam , kabel nu over het algemeen 256qam ) .
Laatst gewijzigd door dopke 03 dec 2009, 14:05, in totaal 1 gewijzigd.
- PumbaaH
- Elite Poster
- Contacteer:
ik kon gisteren op m'n pc tv kijken via m'n coax..... al lukt het vandaag niet meer en zie ik niks meer van interelectra, maar wel van vlaanderen digitaal :s. ik heb geen flauw idee wat er gebeurt is tenzij die avermedia center daarvoor heeft gezorgd :s
- PumbaaH
- Elite Poster
- Contacteer:
'k ga straks m'n windows es opnieuw installeren. kan er niks aan doen, maar vermoedelijk ligt het aan die avermedia center waardoor dit gekomen is. wat ik wel weet is dat m'n coax gisteren op de tv 2 (digitaal) zat ipv tv 1 (analoog). intussen heb ik de pc gekoppeld op de aansluiting die in huis binnenkomt zodat ik m'n indi decoder oversla. dus nu probeer ik via de analoog de tv kanalen te vinden en als dat niet lukt steek ik 'm ook es op tv 2. daarna probeer ik nog es hetzelfe met de decoder ertussen, maar ik heb geen satelliet, dus tv vlaanderen digitaal lijkt me sterk dat ik die kan krijgen :s
-
- Elite Poster
PumbaaH schreef:ik kon gisteren op m'n pc tv kijken via m'n coax..... al lukt het vandaag niet meer en zie ik niks meer van interelectra, maar wel van vlaanderen digitaal :s. ik heb geen flauw idee wat er gebeurt is tenzij die avermedia center daarvoor heeft gezorgd :s
Of je digibox ertussen hangt , en je pc op de loop ervan maakt niks uit ,de digibox houd het analoge signaal niet tegen .
- PumbaaH
- Elite Poster
- Contacteer:
heb intussen alle mogelijkheden gehad
op een gegeven moment kan ik overgaan tot het kiezen van het tv signaal en dus kies ik belgie en daarna geef ik m'n postcode in. daarna worden de gegevens voor tv instellingen gedownload. dan kom ik bij de tuner selectie en welke tuner dat ik ook kies (tv 1, tv 2 of beide)..... ik krijg nu keer op keer dezelfde 2 keuzes:
1) tv vlaanderen digital terrestial
2) unmapped digital terrestial
terwijl ik gisteren iets van interelectra zag en 2 unmapped of unknown. Ik herinner me wel dat toen ik vandaag de mediacenter software van avermedia wilde proberen die mediacenter van avermedia iedere keer crashte als ik deze wilde instellen. sinds toen zit ik met de gebakken peren. nog een leuke bijwerking is nu ook dat iedere keer ik windows media center gebruikt heb voor m'n kaart in te stellen dat spel hier zo goed als vastloopt en ik iedere keer opnieuw kan opstarten. ik doe zondag een volledige nieuwe installatie van windows en zal kijken wat het dan geeft, maar iets zegt me dat het aan de software van avermedia ligt dat dit zich voordoet. wilde slechts de software proberen om te kijken of de remote dan wel werkt.
op een gegeven moment kan ik overgaan tot het kiezen van het tv signaal en dus kies ik belgie en daarna geef ik m'n postcode in. daarna worden de gegevens voor tv instellingen gedownload. dan kom ik bij de tuner selectie en welke tuner dat ik ook kies (tv 1, tv 2 of beide)..... ik krijg nu keer op keer dezelfde 2 keuzes:
1) tv vlaanderen digital terrestial
2) unmapped digital terrestial
terwijl ik gisteren iets van interelectra zag en 2 unmapped of unknown. Ik herinner me wel dat toen ik vandaag de mediacenter software van avermedia wilde proberen die mediacenter van avermedia iedere keer crashte als ik deze wilde instellen. sinds toen zit ik met de gebakken peren. nog een leuke bijwerking is nu ook dat iedere keer ik windows media center gebruikt heb voor m'n kaart in te stellen dat spel hier zo goed als vastloopt en ik iedere keer opnieuw kan opstarten. ik doe zondag een volledige nieuwe installatie van windows en zal kijken wat het dan geeft, maar iets zegt me dat het aan de software van avermedia ligt dat dit zich voordoet. wilde slechts de software proberen om te kijken of de remote dan wel werkt.
- PumbaaH
- Elite Poster
- Contacteer:
ben nu bezig met mediaportal..... zal daarna nog een paar andere proberen, maar ik vermoed dat die avermedia iets heeft uitgestoken wat ik niet kan terug vinden of verwijderen 

- PumbaaH
- Elite Poster
- Contacteer:
het werkt weer via windows mediacenter 
het probleem ligt 'm in de mediaplayer van avermedia zelf vermoed ik. eens je die geinstalleerd hebt gehad lijkt het alsof de avertv duo hybrid zichzelf enkel als dvb-t tuner laat gebruiken en niet meer analoog. na een systeemherstel tot VOOR de kaart in de pc zat lijkt windows mediacenter weer mee te willen spelen. nu krijg ik ook het selectiescherm of ik kabel, antenne of satelliet wil bekijken en of ik een settopbox wil gebruiken en krijg ik de keuze tussen:
1) interelectra analogue cable
2) unmapped analogue cable
3) unmapped digital cable
in elk geval is mijn probleempje opgelost en wil ik alsnog dopke bedanken voor bepaalde dingen te verduidelijken zodat het toch al ietsje begrijpelijker is

het probleem ligt 'm in de mediaplayer van avermedia zelf vermoed ik. eens je die geinstalleerd hebt gehad lijkt het alsof de avertv duo hybrid zichzelf enkel als dvb-t tuner laat gebruiken en niet meer analoog. na een systeemherstel tot VOOR de kaart in de pc zat lijkt windows mediacenter weer mee te willen spelen. nu krijg ik ook het selectiescherm of ik kabel, antenne of satelliet wil bekijken en of ik een settopbox wil gebruiken en krijg ik de keuze tussen:
1) interelectra analogue cable
2) unmapped analogue cable
3) unmapped digital cable
in elk geval is mijn probleempje opgelost en wil ik alsnog dopke bedanken voor bepaalde dingen te verduidelijken zodat het toch al ietsje begrijpelijker is

- PumbaaH
- Elite Poster
- Contacteer:
weer iets geleerd (maar niet blij mee). windows 7 wil m'n s-video op de tv kaart niet zien. daar zit dus het probleem waarom de remote niet werkt
dus een camera aankoppelen of console zal ook niet lukken vrees ik... tenzij iemand weet hoe ik de s-video aan de praat kan krijgen want het lijkt me vreemd dat daar een speciale driver voor moet zijn