Modem wil niet activeren - Help!

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
VTOLfreak
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:26
Bedankt: 1 keer

Beste UB'ers, ik heb jullie hulp nodig, even kort uitleggen wat er tot nu toe gebeurd is:

Ik ben net overgestapt van enkel internet naar een shake met telefonie + internet.
Aangezien ik al internet had ben ik dus een self starter kit met digicorder + nieuwe modem gaan afhalen.
Daar liep het al mis, men geeft enkel de dozen mee zonder enig papierwerk.

Ik kom thuis, vervang de oude modem door de nieuwe en kom op de redirect naar de selfstarter pagina uit.
Toen moest ik al naar Telenet bellen omdat ik het antwoord op de controlevraag niet wist.
Eens ik dat wist kon ik verder in de activering waar mijn nieuwe diensten opstaan, dit is in orde, nml: TV + telefonie.
Echter op het einde lukt het niet om te activeren.

Terug naar Telenet gebeld, kreeg ik een dame aan de lijn die me vertelde dat dit langer kon duren omdat het een nieuwe modem betrof.
Een dag later is dit nog niet in orde en bel ik terug naar Telenet. Deze persoon vertelt me hetzelfde en maakt een dossier aan ivm het niet meekrijgen van de nodige gegevens toen ik de self starter kit ging afhalen

Een dag later werkt het nog niet, ik blijf op de self starter pagina uitkomen, ik bel dus terug naar Telenet.
De dame aan de telefoon begrijpt de situatie en verbind me door met een andere dienst die de modem kan activeren.
Zij schakelt mij door en ineens wordt de lijn opgehangen???
Ik bel dus onmiddellijk terug en vraag om me nog eens door te schakelen, krijg ik te horen dat die dienst vandaag niet werkt. (Zondag, kan ik begrijpen)

Deze morgen bel ik nog eens terug, krijg ik een persoon aan de lijn die al mijn gegevens nog eens vraagt en deze keer zelfs de MAC addressen die op de modem staan. Hij kan me echter niet vertellen wanneer dit in orde kan worden gemaakt.
Ik vraag dus om mij door te verbinden naar de dienst waar de modem geactiveerd kan worden.
Nu blijkt dit opeens een interne dienst te zijn en mag hij mij niet doorschakelen???

Technisch is de situatie in orde, de nieuwe modem werkt, alleen geraak ik niet geactiveerd en bij de Telenet helpdesk wordt ik precies van het kastje naar de muur gestuurd. :bang:
Kan iemand van UB mij hiermee helpen? Of weet er iemand een andere nummer waar ik heen kan bellen?
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

VTOLfreak schreef: Technisch is de situatie in orde, de nieuwe modem werkt, alleen geraak ik niet geactiveerd en bij de Telenet helpdesk wordt ik precies van het kastje naar de muur gestuurd. :bang:
Kan iemand van UB mij hiermee helpen? Of weet er iemand een andere nummer waar ik heen kan bellen?
Hopelijk kan Charlotte u helpen anders uw verhaal nog eens posten op http://www.tik.be dat is een forum die wat meer Telenet gericht is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

VTOLfreak schreef:Nu blijkt dit opeens een interne dienst te zijn en mag hij mij niet doorschakelen???
Hoog tijd dan voor de dienst kwaliteitsopvolging te vragen... bel dus gewoon terug, probeer het nogmaals en vraag dan achter de dienst (blijf rustig want meestal doet men hier moeilijk over... en vraag ook de naam van de persoon waarmee je spreekt).
VTOLfreak
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:26
Bedankt: 1 keer

Ik heb ondertussen nog eens teruggebeld naar de helpdesk, hetzelfde verhaal als eerst. Uiteindelijk heeft men daar gewoon opgehangen!
Dan heb ik meteen teruggebeld maar dan naar de dienst administratie en achter de dienst kwaliteitsopvolging gevraagd.
Die persoon heeft mij een andere nummer gegeven om naar te bellen en welke menukeuzes ik moest nemen: 070696969 en dan kwam ik blijkbaar uit op de helpdesk voor telefonie.

Heel mijn verhaal nog eens gedaan en MAC adressen nog eens doorgegeven. Deze persoon zag inderdaad dat het systeem geblokkeerd zat.
Na een hele hoop tikwerk vertelde hij me dat hij de modem terug in de wachtrij heeft gezet met modems die geprovisioneerd moeten worden.
Hij had geen flauw idee wanneer dit uiteindelijk ging gedaan worden. (Kon 5 minuten duren maar ook een paar dagen)

Van de gewone helpdesk ben ik niet te spreken maar deze persoon heeft me echt geholpen. Jammer dat zijn naam me ontgaan is.
Nu nog even afwachten maar nu geloof ik tenminste dat het effectief in orde geraakt.
(Grote smile op mijn gezicht toen hij zei "wacht ff, ik gaan es iet proberen" :lol: )
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

VTOLfreak schreef:dan kwam ik blijkbaar uit op de helpdesk voor telefonie.
Dat is nog één van de tips die ik iedereen kan geven... heb je problemen met TN, tracht dan als allerlaatste het probleem aan te melden als internet gerelateerd ! Kijk dus ook altijd even naar je TV en telefonie, en geven die eveneens problemen rapporteer het dan als TV of telefonie probleem.

De internet helpdesk is de "afscheep" desk... daar kom je zelden van terug met een oplossing !
VTOLfreak
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:26
Bedankt: 1 keer

Gisteren is inet in orde gekomen. Voor telefoon heb ik nog moeten bellen maar dat is sinds vandaag ook in orde.
Een vlotte omschakeling kan ik dit niet noemen maar alles werkt nu tenminste.
Nog een rekening van -90€ gekregen van TN: Terugbetaling abbo kabeltv. :beerchug:
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”