Telenet email

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Razornord
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 18 keer

ik zou graag telenet buitengewerkt zien hier thuis. Het probleem is dat beide ouders een mailadres hebben zoals [email protected] . Is het mogelijk om hier op een elegante manier van af te geraken (overdragen is wellicht niet mogelijk) zonder dat de mailadressen verloren gaan of blijven we door de lepe verkooptruc van telenet aan hen vasthangen? Eén van de mogelijkheden is het goedkoopste internetabonnement bij telenet nemen maar dat wil ik ten alle tijde vermijden om 20 euro/maand te moeten afdragen voor een emailadres.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Een telenet-adres zonder telenet-abonnement lijkt me niet mogelijk.
Tenzij je een vriend met telenet vindt die nog een mail-account beschikbaar heeft, en je daar je adressen kan aanmaken.

Ik weet wel niet of telenet toelaat dat je vriend meteen die mailadressen kan aanmaken als je ouders hun adressen hebben opgezegd. Bij veel providers worden die adressen voor een tijd geblokkeerd. Misschien kan je hiervoor contact opnemen met telenet?

En om dezelfde situatie bij je nieuwe provider te voorkomen, kan je overwegen een gmail-adres aan te maken of een eigen domeinnaam te nemen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Normaal worden die 6 maanden in quarantaine gezet bij Telenet. Maar ik dacht dat dat te omzeilen was.

Je weet het voor de volgende keer alvast, geen e-mailadressen van je provider gebruiken. :)
'k Vraag mij af hoe ze erbij komen om een mailadres van hun provider te gebruiken ipv een gmail of hotmail adres.

Ik kan je alvast zeggen dat het niet professioneler lijkt. Zelfstandigen die een @telenet-extensie gebruiken op hun mailadres, daar ben ik meer geneigd om niet meer bij te winkelen.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 95 keer

Lord Utopia schreef:Normaal worden die 6 maanden in quarantaine gezet bij Telenet. Maar ik dacht dat dat te omzeilen was.

Je weet het voor de volgende keer alvast, geen e-mailadressen van je provider gebruiken. :)
'k Vraag mij af hoe ze erbij komen om een mailadres van hun provider te gebruiken ipv een gmail of hotmail adres.

Ik kan je alvast zeggen dat het niet professioneler lijkt. Zelfstandigen die een @telenet-extensie gebruiken op hun mailadres, daar ben ik meer geneigd om niet meer bij te winkelen.

Ik stoor mij meer aan een zelfstandige die een @hotmail.com email adres heeft hoor.
Dat is pas onprofessioneel en een @gmail vind ik nu ook weer niet echt iets voor op een visitekaartje te zetten.

het zou inderdaad beter zijn moesten zelfstandigen een email adres hebben in de aard van [email protected] maar kan best begrijpen dat dit voor niet iedereen mogelijk is.
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

FunkStar schreef: Ik stoor mij meer aan een zelfstandige die een @hotmail.com email adres heeft hoor.
Dat is pas onprofessioneel en een @gmail vind ik nu ook weer niet echt iets voor op een visitekaartje te zetten.
Ik heb al denk ik bijna 10 jaar een [email protected] adres. Alle mails op dit adres worden doorgestuurd naar mijn echt e-mail adres. Vroeger was dit Telenet, nu komt het in mijn Hotmail binnen. Het doorsturen gaat ogenblikkelijk. Nog nooit problemen gehad.
Er is natuurlijk ook geen garantie dat advalvas blijft bestaan :-(
Maar een [email protected] aanmaken is natuurlijk jezelf binden aan die provider. Dit heeft niets met verkopptruukjes te maken, maar een iegen beslissing van de gebruiker ...
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

philippe schreef:Ik heb al denk ik bijna 10 jaar een [email protected] adres. Alle mails op dit adres worden doorgestuurd naar mijn echt e-mail adres. Het doorsturen gaat ogenblikkelijk. Nog nooit problemen gehad.
Advalvas heeft enkele jaren geleden toch verschillende maanden ernstige problemen gehad met z'n mail... denk niet dat het toen veel scheelde of de stekker was eruit. Als je echt belang hecht aan je mail adres dan neem je daar gewoon hosting voor, en da's spotgoedkoop tegenwoordig !
FunkStar schreef:het zou inderdaad beter zijn moesten zelfstandigen een email adres hebben in de aard van [email protected] maar kan best begrijpen dat dit voor niet iedereen mogelijk is.
Waarom zou dat niet mogelijk zijn... voor 1,25 euro per maand kan je dit reeds vinden !
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 14 nov 2009, 22:22, in totaal 1 gewijzigd.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Zelfs voor minder.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 95 keer

Je moet er nog verstand voor hebben ook hé.

Sommige mensen zijn nog altijd niet thuis in de digitale wereld. Natuurlijk kan je dan zeggen familie, vrienden, etc...

Of iemand inhuren maar dan kost het ook alweer wat meer, zeg nooit dat het altijd mogelijk is.
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

'k Denk dat het even ingewikkeld is om een @telenet-mail te maken.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Ik heb een aantal domeinnamen. Eén gebruik ik uitsluitend voor email en in combinatie met Google Apps kost me dat 7 euro per jaar.
Je moet je dan inderdaad wat verdiepen in mx-records en dergelijke, maar dat is haalbaar voor de meesten denk ik. Google Apps beschrijft de nodige stappen duidelijk.

In het andere geval neem je een domeinnaam met hosting en kom je rond de 15 à 20 euro uit. Maar dan is het net zo gemakkelijk als een adres aanmaken bij je provider.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Razornord schreef:ik zou graag telenet buitengewerkt zien hier thuis. Het probleem is dat beide ouders een mailadres hebben zoals [email protected] . Is het mogelijk om hier op een elegante manier van af te geraken (overdragen is wellicht niet mogelijk) zonder dat de mailadressen verloren gaan of blijven we door de lepe verkooptruc van telenet aan hen vasthangen? Eén van de mogelijkheden is het goedkoopste internetabonnement bij telenet nemen maar dat wil ik ten alle tijde vermijden om 20 euro/maand te moeten afdragen voor een emailadres.
Als ze nog telenet tv hebben zou normaal dat ook aan je tv abo kunnen binden bv ik weet niet of het werkt maar ik heb die optie reeds gezien in mijn decoder zou ik eventueel een account voor telenet mailbox kunnen maken.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Het enige wat je nog kan doen is iedereen verwittigen dat je wijzigt en dan het mailadres volspammen met enkele grote bijlagen zodat mensen die er een mail naar sturen een bericht terugkrijgen dat de mailbox vol zit. Dit kan bijvoorbeeld na een overgangsperiode van een maand of drie waarin je een automatische mail terugstuurt dat je van adres bent veranderd (dan moet je wel nog gedurende die drie maanden het adres actief houden natuurlijk).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”