Hallo,
Ik vroeg me af of het mogelijk is om bij ADSL GO meerdere pc's aan te sluiten.
Op de website van Belgacom staat dat er maar één pc mogelijk is, maar misschien is het wel te doen door een switch/hub/router te connecteren achter de modem ?
Alvast bedankt !
ADSL Go - meerdere pc's
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Switch en hub helpen daar niet aan, router wél. Nu zijn de meeste ADSL-modems tegenwoordig zowieso voorzien van een router en kan je, mocht je maar 1 UTP-aansluiting hebben op de modem/router wel degelijk een switch, hub (af te raden) of access point aan hangen om meerdere pc's te verbinden.
Die regel van 1 pc is met andere woorden enkel een verkoopstruc om je aan een hoger abonnement te helpen. Een GSM op wifi, Popcorn Hour, XBOX 360, PlayStation 3, WII, ... aansluiten zou namelijk die regel al overschrijden.
Die regel van 1 pc is met andere woorden enkel een verkoopstruc om je aan een hoger abonnement te helpen. Een GSM op wifi, Popcorn Hour, XBOX 360, PlayStation 3, WII, ... aansluiten zou namelijk die regel al overschrijden.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Of je kan dat doen door de optie Multi&Security aan te schaffen. Maandelijks kost dat je vijf euro.
Belgacom Internet Multi & Security (tot 4 pc's aansluiten, Belgacom PC Security inbegr. voor 1 computer, + 5 GB maandelijks volume)
Hallo
Thuis heb ik ADSL Go met een Bausch modem (Proxima PR-I), ik had graag geweten wat ik nodig heb om met meerdere pc's op het internet te kunnen, zowel via een internetkabel als draadloos. Ik neem aan dat ik enkel die Proxima moet vervangen door een andere ADSL modem?
Bedankt!
Thuis heb ik ADSL Go met een Bausch modem (Proxima PR-I), ik had graag geweten wat ik nodig heb om met meerdere pc's op het internet te kunnen, zowel via een internetkabel als draadloos. Ik neem aan dat ik enkel die Proxima moet vervangen door een andere ADSL modem?
Bedankt!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Je modem vervangen of er switch achter plaatsen.
Persoonlijk zou ik kiezen om de modem te vervangen. Het is iets duurder maar je hebt maar één toestel.
Kijk misschien wel voor een toestel met gigabit aansluitingen.
Persoonlijk zou ik kiezen om de modem te vervangen. Het is iets duurder maar je hebt maar één toestel.
Kijk misschien wel voor een toestel met gigabit aansluitingen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Je moet inderdaad een ADSL modem vragen, meer specifiek voor PSTN.
De collega's op het forum zijn waarschijnlijk beter geplaatst om een aantal specifieke modellen die goed werken op te sommen.
De collega's op het forum zijn waarschijnlijk beter geplaatst om een aantal specifieke modellen die goed werken op te sommen.
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 2 keer
De eerste en derde hier, bijvoorbeeld: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=73&t=24404
De meeste noemen het gewoon "router" of "modem".
De meeste noemen het gewoon "router" of "modem".
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Eigenlijk zal zowat elke adsl modem/router die je in de handel vindt gewoon geschikt zijn. Het enige waar je moet op letten is dat er dus een adsl ingang is (die aangesloten wordt op het telefooncontact) en dat die niet voor ISDN is. Maar ISDN is zeldzaam in België.Tomovich schreef:Aan wat kan ik nu zelf zien dat deze "Model SNA6600/18" en Linksys" geschikt zijn? Waarop moet ik letten?
Nogmaals bedankt!
Als je echt op super veilig wil spelen, ga dan een BGC shop binnen en vraag hen een ADSL router. Ze zullen je waarschijnlijk die Philips meegeven. Tegenwoordig geven ze die dingen zelfs gewoon weg bij een nieuw abonnement. vandaar dat je er zoveel tweedehandse vindt.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
ISDN is sinds enkele maanden niet meer te verkrijgen.Goztow schreef:Eigenlijk zal zowat elke adsl modem/router die je in de handel vindt gewoon geschikt zijn. Het enige waar je moet op letten is dat er dus een adsl ingang is (die aangesloten wordt op het telefooncontact) en dat die niet voor ISDN is. Maar ISDN is zeldzaam in België.Tomovich schreef:Aan wat kan ik nu zelf zien dat deze "Model SNA6600/18" en Linksys" geschikt zijn? Waarop moet ik letten?
Nogmaals bedankt!
Normaal zouden ze de bbox moeten meegeven ipv een philips. Maar inderdaad, zo goed als iedereen krijgt de modem gratis bij een nieuwe aansluiting.Als je echt op super veilig wil spelen, ga dan een BGC shop binnen en vraag hen een ADSL router. Ze zullen je waarschijnlijk die Philips meegeven. Tegenwoordig geven ze die dingen zelfs gewoon weg bij een nieuw abonnement. vandaar dat je er zoveel tweedehandse vindt.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.