overname Scarlet en aanpassingen daardoor

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Maya
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2009, 11:44

De internetlijnen op ons bedrijf (kleine KMO) worden/werden geleverd via Scarlet.
Ik heb recent bericht gekregen van onze IT-firma dat door de overname van Scarlet door Belgacom, de xDSL lijnen met een vast IP-adres moeten aangepast worden. En dit vóór eind december omdat het Scarlet netwerk daarna niet meer beschikbaar zou zijn.

Ik heb hier een "raar" gevoel over en ik hoop dat iemand hier dat kan wegnemen en zeggen dat allemaal heel normaal is:
- ik vind dat toch wel een laattijdige communicatie: 2 maanden is toch een korte periode om iedereen om te schakelen (ik veronderstel dat wij toch niet enigen in dat geval zijn; de infrastructuur is vorig jaar pas vernieuwd, dus echt verouderd lijkt me dat ook niet). Bovendien zitten ze er ineens well heel erg achter want ze hebben het pas gecommuniceerd en nog geen 4 dagen later vragen ze al waar ons akkoord blijft.
- de bedoeling van de operatie is om tijdens de migratie geen problemen te hebben met onze internetverbinding, en daarvoor gaan ze een nieuwe koperkabel gebruiken. De huidige lijn blijft werken tijdens de overgangsperiode. Belgacom zal de installatiekosten voor de vervanging van de lijn niet aanrekenen. Maar er moet wel een technieker langskomen van de computerfirma voor de herconfiguratie...die wij moeten betalen --> ik vind dat wel straf: er is een nieuwe eigenaar (Belgacom) en wij moeten opdraaien omdat de bestaande infrastructuur blijkbaar niet voldoet aan dat van de nieuwe eigenaar...
- enerzijds spreken ze over een vereiste omdat we anders daarna problemen gaan hebben met het netwerk...
- ...anderzijds gaat het blijkbaar over een "aanbod" van Belgacom waarvan de computerfirma zegt dat het positief zal zijn voor ons informaticasysteem (redenen: snellere upload, interessante technische kenmerken van het Belgacom netwerk, capaciteit van Belgacom om over te stappen naar andere techieken...???)
--> Ja maar, is het nu een vereiste of een aardigheidje?

Is dit allemaal maar normaal of heb ik redenen om er kritisch over te zijn?
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5753
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

Je hebt gelijk hoor, het is natuurlijk een beetje raar. Doch, de verandering op zich zou niet al te veel problemen mogen geven mits jouw IT beheerder voor alles DNS-namen heeft gebruikt. Indien er van buitenaf rechtstreeks op het IP adres werd gewerkt kunnen de aanpassingen wel redelijk ingrijpend zijn. Indien je zelf een mailserver draait, dien je rekening te houden met 1 dag onbereikbaarheid voor internationale klanten (soms zelfs 2 dagen).

Ik raad dus ten stelligste aan deze aanpassing op een vrijdag te laten uitvoeren.

Langs de andere kant, je hebt nu wel de kans om zonder verbrekingsvergoeding van het contract af te stappen en een andere provider te overwegen. Naargelang hetgene waar de lijn voor gebruikt word bestaan er zeker betere alternatieven.

Mvg,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”