Hallo;
Sinds een tijdje valt onze ADSL verbinding regelmatig uit. Dit gebeurd sinds de kabel heraangelegd is. De verbinding valt, onregelmatig, om ongeveer de 10 minuten uit. Deze herstelt zichzelf in de 30 seconden.
Ik heb de aansluitingen al nagekeken en alles zit stevig vast. Nu ben ik bang dat de kabel geraakt is met de verbouwingen. Via de log van de Router/modem (Philips CIA... gekregen bij belgacom abonoment) heb ik gezien dat de Noise Margin regelmatig terugvalt, zowel Upstream als Down, van ongeveer 20db naar ongeveer 13db en later weer terug omhoog gaat.
Ook zijn er errors:
Interleaved Path FEC Correction (Far End:)
Fast Path CRC Error (Near End)
Fast Path HEC Error (Near End)
De kwaliteit van de kabel lijkt normaal te zijn met een Downstream van 9019Kbps.
Een stuk uit de log van de modem/router:
11/02/2009 11:12:51 If(PPPoE1) PPP connection ok !
11/02/2009 11:12:50 PPPoE1 get IP:91.181.8.164
11/02/2009 11:12:50 PPPoE1 start PPP
11/02/2009 11:12:50 PPPoE receive PADS
11/02/2009 11:12:49 PPPoE send PADR
11/02/2009 11:12:49 PPPoE receive PADO
11/02/2009 11:12:49 PPPoE send PADI
11/02/2009 11:12:44 PPPoE receive PADT
11/02/2009 11:12:44 PPPoE send PADI
11/02/2009 11:12:44 Dial On Demand(PPPoE1)
11/02/2009 11:12:40 ADSL Media Up !
11/02/2009 11:12:39 PPPoE send PADI
11/02/2009 11:12:34 PPPoE send PADI
11/02/2009 11:12:29 PPPoE send PADI
11/02/2009 11:12:24 PPPoE send PADI
11/02/2009 11:12:20 PPPoE stop
11/02/2009 11:12:20 PPPoE1 stop PPP
Is de aansluiting de oorzaak van dit probleem?
> Dit was wat ik ongeveer naar Belgacom had gestuurd. Antwoord dat ik kreeg is dat ik een nieuwe modem moest hebben. Mja niet met mij hoor, een modem van 100 euro kopen en dan weten dat het probleem aan iets anders ligt.
Hebben jullie misschien ideën?
Groeten,
Thomas
Verbinding valt vaak weg
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Probeer het eens met een modem van vriend of familie?
Of probeer jou modem bij iemand.
Of probeer eens al je binnenbekabeling af te koppelen en rechtstreeks op de binnenkomende kabel aan te sluiten.
Of probeer jou modem bij iemand.
Of probeer eens al je binnenbekabeling af te koppelen en rechtstreeks op de binnenkomende kabel aan te sluiten.
Nee, eigenlijk is gewoon de kabel door het huis verlegd (de kabel die van straat komt)AnD schreef:Bedoel je dat de kabel die van de straat naar je huis heraangelegd is ?
Hij hangt daar meteen aan een 5pool stekker met daaraan de modem. Die ik al tig keer heraangesloten heb zonder succes.
Morgen eens proberen een modem zien te bemachtigen om te testen.