OK jongens. Ik heb me al rot gezocht, tal van oplossingen geprobeerd, maar het wordt me telkens onduidelijker. Het zit dus zo, ik heb een Windows XP PC uitgerust met Windows 7 op een tweede partitie D: . De installatie verliep vlot, geen problemen, tot het activeren. Daar loopt het grondig mis. Ik activeer dus met de code, die hij aanvaardt. Maar bij een heropstart wordt de melding verkregen "Bootmgr is compressed".
-------------------------------------------
Het blijkt dat de Bootloader is geinstalleerd op C:. de Windows 7 staat op de tweede partitie, die hij in XP raar genoeg H: noemt (terwijl ik heb geïnstalleerd op D: volgens de 7-DVD ?).
In Windows 7 wordt de schijf waarop XP staat niet getoond, maar in schijfbeheer wordt ze als Z: herkend.
De schijf waarop Windows 7 staat wordt als C: aangegeven in Windows 7 zelf.
Om het even wat duidelijker proberen uit te leggen:
De bootloader is geïnstalleerd op C: . De windows 7 op D: (volgens de DVD). Hij moet dus eerst de bootloader van C: halen, en vervolgens de windows 7 van D: (hetgeen ik al raar vind op zichzelf.).
-------------------------------------------
Het blijkt ook nog dat C: gecomprimeerd is. Bij het decomprimeren loopt het alweer fout bij de boot manager, die hij niet wil decomprimeren. (vanuit windows XP althans). Dan maar naar de volgende oplossing dacht ik: via de 7-DVD opstarten en in opdrachtprompt de boot manager proberen uit te pakken, maar tevergeefs.
Vervolgens heb ik info gevonden over het veranderen van de
flags van een partitie (in Windows wel te verstaan, Actief, Primair, Opstarten en Systeem.) Hoe moeten de flags ingesteld staan op de partities in mijn geval?
--------------------------------------------
Is er eigenlijk wel een optie om de standaard opstartschijf te veranderen in de BIOS? En als dat dan lukt, dan staat de boot manager alsnog op de C: . Zou ik dan een volledig nieuwe install moeten doen zodat hij deze keer wel alles op de D: zet, inclusief bootmgr?
* Ondertussen heb ik in de BIOS zitten zoeken, en er staat dus geen mogelijkheid in. Zucht. *
Ik word hier echt zot van de mogelijkheden (waarvan 99% dan nog niet werkt ook). Is er iemand op dit forum die me kan verder helpen? Dank bij voorbaat.
Windows 7 op aparte partitie: hersenbrekend probleem.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 15 keer
Dat is een van de locaties die ik meerdere malen bezocht, echter niet van toepassing voor mij, om de simpele reden dat ik geen 2 schijven zelf heb, maar 2 partities op 1 schijf. Wanneer er 2 schijven in de pc zitten is het een eitje om in de BIOS de hoofdschijf in de stellen naar mijn weten.
To download or not to download, that's the question.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 15 keer
Het probleem heeft zichzelf precies opgelost.. ik heb de bootmgr kunnen decomprimeren en het is opgelost. Toch bedankt voor eventuele moeite. Topic mag gesloten worden.
To download or not to download, that's the question.