Als ik naar sommige webshops kijk dan zie ik Windows7 als gewone versie of als OEM.
Kan je de OEM versie dan ook kopen want die is een pak goedkoper ? Of hoe zit dat met die OEM ?
Windows7 en OEM
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
OEM is gekoppeld aan de computer die je koopt. Het is dus niet bruikbaar op andere PC's. Een aparte versie van Windows zelf is mogelijk wel bruikbaar op meerdere PC's.
- SniFManS
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Goendi schreef:OEM is gekoppeld aan de computer die je koopt. Het is dus niet bruikbaar op andere PC's. Een aparte versie van Windows zelf is mogelijk wel bruikbaar op meerdere PC's.
is dat geen theorie

Een oem installeer je ook op eender welke pc hoor .
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
Niet alleen theorie, maar ook de enige legale manier om een OEM te installeren. In principe mag de winkel U enkel een OEM licentie aanbieden als je ofwel een nieuwe PC koopt, ofwel een aantal onderdelen waarmee de hardware van je bestaande PC zo veranderd dat deze kwalificeert als "nieuw".
grtz,
Sasuke
grtz,
Sasuke
Dat wil ik toch nog zien gebeuren... dat ze daar een opmerking van mijn bij controle. Trouwens, dan steek je de schuld toch gewoon op de gene die je een OEM versie heeft verkocht zonder kenbaar te maken dat je die enkel in combinatie met een nieuwe PC mag kopen.
Trouwens, Microsoft kan perfect nagaan als je een OEM versie op een oudere pc installeert. Ze hebben liever dat je een OEM installeert dan een illegale release, dat allesinds
Trouwens, Microsoft kan perfect nagaan als je een OEM versie op een oudere pc installeert. Ze hebben liever dat je een OEM installeert dan een illegale release, dat allesinds

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 105 keer
Een OEM versie mag in principe enkel verkocht worden aan systeembouwers die de software bundelen met een pc. Iemand die apart onderdelen koopt om zelf een pc samen te stellen valt hier in principe niet onder. Wanneer je problemen ondervindt met je OEM-windows moet uw pc-leverancier ondersteuning bieden MS zal u zelf doorverwijzen naar uw hardwareboer. Bij een Windows retail-versie moet je bij microsoft zijn.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 3 keer
Gebeurt dat al niet tijdens de activatie? Wat is anders het nut van de activatie... En ook dat een OEM maar 1x te activeren valt dacht ikgr4vity schreef:Trouwens, Microsoft kan perfect nagaan als je een OEM versie op een oudere pc installeert.
- SniFManS
- Elite Poster
Wel heb zelf een whs oem versie geinstalleerd een jaar geleden en op een oudere pc om er eens mee te spelen . Nu was ik zo kontent voor wat ik het nodig hed en onlangs heb ik een server upgrade gedaan en mijn oem whs versie op de nieuwe geinstalleerd zonder problemen . Dus zie het grote verschil niet tussen de versie's oem of retail.flt schreef:Gebeurt dat al niet tijdens de activatie? Wat is anders het nut van de activatie... En ook dat een OEM maar 1x te activeren valt dacht ikgr4vity schreef:Trouwens, Microsoft kan perfect nagaan als je een OEM versie op een oudere pc installeert.
Ben van plan om voor men vaio laptop een Windows 7 pro 64 bit aan te schaffen en de winkels waar ik al eens ben gaan luisteren daar bieden ze me enkel nog maar de oem versie aan . Over Retail is nog niet veel gezegt en staat ook niet bij hun webschop .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 638 keer
- Bedankt: 394 keer
- Recent bedankt: 2 keer
heb hier acer laptop van collega dat ik moet upgraden naar versie 7.
bij de vista CD zit er boekje
https://windows7upgradeoption.com/Landing.aspx
met lic. code.
Ik veronderstel dat ik deze CD moet bestellen, kan ik niet op een legale manier de CD downloaden om asap te installeren?
Binnenkort zou ik toch een downloadlink van academicdownload moeten krijgen voor 7 ultimate, maar op die laptop staat home premium....dus zal dat niet kunnen installeren met de CD-key van de OEM van acer (upgrade versie)
bij de vista CD zit er boekje
https://windows7upgradeoption.com/Landing.aspx
met lic. code.
Ik veronderstel dat ik deze CD moet bestellen, kan ik niet op een legale manier de CD downloaden om asap te installeren?
Binnenkort zou ik toch een downloadlink van academicdownload moeten krijgen voor 7 ultimate, maar op die laptop staat home premium....dus zal dat niet kunnen installeren met de CD-key van de OEM van acer (upgrade versie)
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 104 keer
Windows 7, dat vorige week donderdag gelanceerd werd, wordt op grote schaal illegaal verkocht door winkels (in Nl).
Zij verkochten OEM-versies aan klanten terwijl dat niet is toegestaan.
lees meer klik hier
Zij verkochten OEM-versies aan klanten terwijl dat niet is toegestaan.
lees meer klik hier
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png