Had op het net gelezen dat er een perfect werkende manier was om onder windows 7 een xpmode te laten werken om dus software te kunnen installeren die enkel en alleen onder xp werkt . Heb zulke software nodig om mijn siemens logo te kunnen programmeren via een usb to serial kabel. Enkel de drivers zijn geschikt voor xp en de logo sofwtare werkt ook het beste onder xp zelf.
Dus even aan het lezen geweest over dit hier; Virtual PC Windows XP Mode For Windows 7. Het is vrij te downloaden bij microsoft zelf . Nu heb dat allemaal mooi geinstalleerd zoals beschreven , maar nu komt het als ik de boel wil opstarten krijg ik een melding dat hardware virtualitation niet werkt . In de bios kan dit uitgeschakeld zijn dus ben ik gaan zien maar mits ik met een beperkte bios zit , bijna niks aanpasbaar ( Sony Vaio FW21F ) lig ik er dus uit .
Iemand een idee hoe ik toch mijn probleem kan oplossen ? Grootste probleem is dat voor de kabel geen nieuwe drivers meer gemaakt zullen worden .
En mits ik geen com poort meer heb op deze nieuwere laptop is het lastig

iemand met eventuele oplossingen ?
Bestaat er geen firmware voor mijn laptop waarmee ik alles kan instellen wat nodig is in de bios zoals bij een desktop model ? Want dit geet toch beperkingen vind ik op deze manier .