Heb me een laptop van Acer aangeschaft. Blijkbaar zit daar geen aansluiting meer op voor een muis. Of gaat dit tegenwoordig via USB?
Vind een muis (op tafel) altijd handig naast de laptop.
Laptop Acer - Geen muis mogelijk?
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 118 keer
- Bedankt: 771 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Amai, ma da 's al lang zenne dat er geen PS/2 aansluiting meer op laptops zitten ... mijne HP model van toen dat de dinosaurussen nog spraken heeft dat al nemeer! Ik vraag me af waar dat ge tegenwoordig nog een muis met PS/2 aansluiting zou vinden ... in den drogist om de hoek?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Forumtroll
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 229 keer
selder schreef:Amai, ma da 's al lang zenne dat er geen PS/2 aansluiting meer op laptops zitten ... mijne HP model van toen dat de dinosaurussen nog spraken heeft dat al nemeer! Ik vraag me af waar dat ge tegenwoordig nog een muis met PS/2 aansluiting zou vinden ... in den drogist om de hoek?
Is dat nu zo'n overbodige luxe om zo'n aansluiting op een laptop te steken. Kwestie dat de mensen die graag een muis op hun laptop gebruiken dit nog steeds kunnen doen.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Geen enkele recente laptop (lees: sinds 5 jaar) of muis (lees: sinds 3 jaar) heeft nog PS/2-stekkers. De muizen met balletjes zijn aan het uitsterven hoor 
Dus het antwoord is: ja: USB. Waarom denk je dat pc's 8 van die aansluitingen hebben, notebooks 4, ...

Dus het antwoord is: ja: USB. Waarom denk je dat pc's 8 van die aansluitingen hebben, notebooks 4, ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Zijn deze adaptors geen oplossing voor het omgekeerde probleem: een usb muis/toetsenbord op een oude PS/2-aansluiting koppelen?decat schreef:oltimermuizen hebben ps/2, de hedendaagse muizen zijn bijna allemaal usb, het probleem dat je hebt kan worden opgelost door een adaptor aan te schaffen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Inderdaad, de topic starter kan er dus niets mee doen... die moet gewoon een USB muis aanschaffen.johcla schreef:Zijn deze adaptors geen oplossing voor het omgekeerde probleem: een usb muis/toetsenbord op een oude PS/2-aansluiting koppelen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
Of PS/2 to USB adaptor aanschaffenr2504 schreef:Inderdaad, de topic starter kan er dus niets mee doen... die moet gewoon een USB muis aanschaffen.johcla schreef:Zijn deze adaptors geen oplossing voor het omgekeerde probleem: een usb muis/toetsenbord op een oude PS/2-aansluiting koppelen?

- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 118 keer
- Bedankt: 771 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Pas daar maar goed mee op, want alle recente budget-muizen kunnen geen PS/2 meer praten, dus die werken met zo'n simpele adapter helemaal niet. Als het bij je muis zelf geleverd was heb je een grote kans op slagen, maar als je het later apart bijkoopt is er een grote kans dat het gewoon niet werkt.decat schreef:oltimermuizen hebben ps/2, de hedendaagse muizen zijn bijna allemaal usb, het probleem dat je hebt kan worden opgelost door een adaptor aan te schaffen.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
- Bedankt: 95 keer
dit klink zo foutkoekie schreef:Het is de muis van mijn vriendin, ik werk daar liever mee.

Mag ik vragen waarom je liever met die muis werkt? Speciaal voor ergonomie of is het een standaard muis, dan kan je even goed een usb-muisje van 8euro kopen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 101 keer
johcla schreef:Zijn deze adaptors geen oplossing voor het omgekeerde probleem: een usb muis/toetsenbord op een oude PS/2-aansluiting koppelen?decat schreef:oltimermuizen hebben ps/2, de hedendaagse muizen zijn bijna allemaal usb, het probleem dat je hebt kan worden opgelost door een adaptor aan te schaffen.
inderdaad; heb me vergist