webserver draaien
-
- Pro Member
kan je een webserver op een generation draaien ?
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
nokia 3500 TMF
-
- Pro Member
ok bedankt voor het snelle antwoord.
Is voor mijn neefje.
Hij is nu bij telenet turbo shake en daar wiilen ze niet toelaten, moet naar Office Access gaan zeggen ze.
Dus meer betalen en minder krijgen 60GB ipv 100
vandaar dat hij denkt aan een generation
Is voor mijn neefje.
Hij is nu bij telenet turbo shake en daar wiilen ze niet toelaten, moet naar Office Access gaan zeggen ze.
Dus meer betalen en minder krijgen 60GB ipv 100
vandaar dat hij denkt aan een generation
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 3500 TMF
nokia 3500 TMF
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Dat kan, maar dan kan je er geen normale hosting op doen... tenzij je aan gans de wereld wil uitleggen dat jou domain niet op standaard poort 80 te bereiken is, maar wel op 29710.Block schreef:Kan hem niet gewoon een andere poortnummer gebruiken bij telenet? 29710 bijvoorbeeld?
Ander probleem is dat veel bedrijven alle HTTP(S) verkeer blokkeren behalve poort 80 en 443... zo kan ik bijvoorbeeld bij sommige klanten ook niet aan m'n server welke op poort 8443 staat.
Gezien de datalimieten (vanwege hun beperkte aard kan je het toch enkel voor beperkte doeleinden gebruiken) betreur ik het nog steeds dat TN dergelijke poorten afsluit.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
De rede waarom ik https blokkeer voor mijn kinderen bv is dat praktisch enkel op commerciële sites gebruikt wordt en dus door gewoon https te filteren voorkom ik dat hun pc's misbruikt worden op dergelijke sites, .. dus het kan nut hebben om verkeer te filteren naar https, nu wat telenet doet is eigenlijk een beetje belachelijk.. vind ik persoonlijk dit is enkel om te voorkomen dat bedrijven deze abo's niet gaan gebruiken voor hosting en dergelijke nu elk iets of wat fatsoenlijke hosting heeft een fatsoenlijke connectie en eigenlijk vind ik dat dit een beperking is die niet hoort, .. en ze moeten het ook niet onder het mom van virussen verkopen, want binnen telenet is alles bereikbaar dus als 1 telenet'er geïnfecteerd is kan hij rustig alles bereiken.
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Ik vind wat Telenet doet eigenlijk helemaal niet zo belachelijk... Ook al zijn er dan voldoende zombie's op het Telenet netwerk, het zijn er vermoedelijk toch een pak minder dan elders door die maatregel.
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 152 keer
- Contacteer:
Het is an sich niet belachelijk, maar je zou als user de keuze moeten krijgen. Gevolg: 95% van de users heeft er geen baat bij dat die dingen open staan en je zal deze groep bijgevolg ook niet horen en van 5% van de klandise die er wél mee gediend is, weet allicht 80% wat hij moet doen om misbruik te voorkomen. Dit ruikt gewoon een beetje naar overbescherming... De volgende stap is een verplichte content-filtering proxy ofzo? Ah, wacht... daar is de Belgische overheid al mee bezig...Goendi schreef:Ik vind wat Telenet doet eigenlijk helemaal niet zo belachelijk... Ook al zijn er dan voldoende zombie's op het Telenet netwerk, het zijn er vermoedelijk toch een pak minder dan elders door die maatregel.

ooh. shiny.
- Ofloo
- Elite Poster
zoals ik al reeds vermelde als er één geïnfecteerd is kan deze iedereen scannen, vaak gebruiken zombies volgende technieken, .. infecteer via iets en dan beginnen ze hetzelfde subnet te scannen met de geinfecteerde client vanwege deze reden ! Het helpt misschien voor directe infecties, maar uiteindelijk is het ontoereikend en heeft de eindgebruiker hier meer last van dan wat het eigenlijk gaat/kan voorkomen.Goendi schreef:Ik vind wat Telenet doet eigenlijk helemaal niet zo belachelijk... Ook al zijn er dan voldoende zombie's op het Telenet netwerk, het zijn er vermoedelijk toch een pak minder dan elders door die maatregel.
als jij telenet hebt scan maar eens op poort 139 op je eigen subnet.. je zal er wel vinden. Als het nu een systeem was dat 100% zou werken maar het heeft gewoon geen effect eens eentje geinfecteerd is met iets ..
- Ofloo
- Elite Poster
dan gebruik je ssl proxy/vpn/sshtunnel en klaar is kees, .. ik vind het een beetje belachelijk dat men geld gaat steken in zaken die niet werken. van content filtering gaat enkel de eindgebruiker last hebben hij gaat meer moeten betalen, .. er gaan zaken gefiltered worden die niet mochten gefiltered worden, .. en uiteindelijk gaat de misbruiker waarvoor ze in de eerste instantie dit zouden doen waarschijnlijk beter weten zulke systemen te omzeilen dan de gewone doorsnee gebruiker .. dus uiteindelijk gaat het totaal nutteloos zijn.cloink schreef:Het is an sich niet belachelijk, maar je zou als user de keuze moeten krijgen. Gevolg: 95% van de users heeft er geen baat bij dat die dingen open staan en je zal deze groep bijgevolg ook niet horen en van 5% van de klandise die er wél mee gediend is, weet allicht 80% wat hij moet doen om misbruik te voorkomen. Dit ruikt gewoon een beetje naar overbescherming... De volgende stap is een verplichte content-filtering proxy ofzo? Ah, wacht... daar is de Belgische overheid al mee bezig...Goendi schreef:Ik vind wat Telenet doet eigenlijk helemaal niet zo belachelijk... Ook al zijn er dan voldoende zombie's op het Telenet netwerk, het zijn er vermoedelijk toch een pak minder dan elders door die maatregel.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
En nu dus dicht... http://tinyurl.com/closedports (al kan je ze dus laten openzetten)meon schreef:Bwa ja. Poort 80 en 443 staat gewoon open.
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Klopt, maar dat is van binnenuit. Ik ben al blij dat van buitenuit er minder mogelijk is. Dat sluit al een pak uit... Al was het toch niet zo fijn paar maanden terug toen ik over BNIX 10 gig DDoS vanop Telenet zag aankomen...Ofloo schreef:zoals ik al reeds vermelde als er één geïnfecteerd is kan deze iedereen scannen, vaak gebruiken zombies volgende technieken, .. infecteer via iets en dan beginnen ze hetzelfde subnet te scannen met de geinfecteerde client vanwege deze reden ! Het helpt misschien voor directe infecties, maar uiteindelijk is het ontoereikend en heeft de eindgebruiker hier meer last van dan wat het eigenlijk gaat/kan voorkomen.Goendi schreef:Ik vind wat Telenet doet eigenlijk helemaal niet zo belachelijk... Ook al zijn er dan voldoende zombie's op het Telenet netwerk, het zijn er vermoedelijk toch een pak minder dan elders door die maatregel.
als jij telenet hebt scan maar eens op poort 139 op je eigen subnet.. je zal er wel vinden. Als het nu een systeem was dat 100% zou werken maar het heeft gewoon geen effect eens eentje geinfecteerd is met iets ..