AVG 9

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
skipper
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Ik gebruik al enkele jaren AVG Free, en ben daar eigenlijk heel tevreden over. Heb gisteren de nieuwe versie 9 geïnstalleerd, en iedere keer dat ik nu mijn computer opstart, start Windows Defender niet mee op. Wanneer je hem (Windows Defender) daarna handmatig opstart, geeft dit geen probleem, maar bij een nieuwe opstart van de pc, hetzelfde probleem. Is dit een bug van AVG 9, of kan je dit ergens omzeilen?
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 95 keer

Zelf gebruik ik geen AVG misschien kan je even kijken op hun forum
Afbeelding
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

skipper schreef:Ik gebruik al enkele jaren AVG Free, en ben daar eigenlijk heel tevreden over. Heb gisteren de nieuwe versie 9 geïnstalleerd, en iedere keer dat ik nu mijn computer opstart, start Windows Defender niet mee op. Wanneer je hem (Windows Defender) daarna handmatig opstart, geeft dit geen probleem, maar bij een nieuwe opstart van de pc, hetzelfde probleem. Is dit een bug van AVG 9, of kan je dit ergens omzeilen?
Ik heb Avg 9 ook paar dagen getest en had zelfde probleem dat windows defender steeds uitgeschakeld was bij het opstarten vd PC.
zal wel aan AVG liggen, want met avast anti-virus heb ik het probleem niet meer.

Grtz
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
skipper
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Heb eens op het forum van AVG gekeken, en het is schijnbaar zo dat AVG 9 Windows Defender uitschakelt om eventuele conflicten en vertraging van het systeem te vermijden. Met de vorige versie (AVG 8.5) was dit absoluut niet het geval.
Het lijkt dus, dat men moet kiezen tussen AVG 9 (met spyware controle), of het gebruik van Windows Defender. Ben er nog niet echt uit!
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Tamelijk wat producten doen hetzelfde en geven de waarschuwing dat je Defender best achterwege laat bij installatie (Spyware Doctor, verschillende versies van Bitdefender to name a few) en gezien Window Defender continu zeer slecht scoort als beveiliging in zowat alle tests sinds dag 1 is de keuze snel gemaakt. De meeste goede freeware spyware producten zijn zelfs beter als Defender wiens enige "saving grace" het realtime shield (dat in het geval van Windows Defender quasi waardeloos is tegen de meeste infecties) is wat helaas op vele gratis spywareproducten onbreekt, maar dat argument valt weg bij AVG Free.

MS trekt trouwens zelf de plug uit Defender, en indien je bij MS je heil zoekt raad ik je aan om MS Security Essentials eens van dichtbij te bekijken; dit is MS's tweede (nou ja, derde als je het nu defuncte niet-gratis One Care wegdenkt, waar dit trouwens heel erg aan doet denken) go om een gratis Windows beveiliging aan te bieden, en dit lijkt een veel ernstigere poging te zijn als Windows Defender.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Welke is dan de ideale (of op z'n minst een goede) freeware antivirus / antispyware / firewall combinatie?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Vraag dat aan 10 mensen en je krijgt minstens 11 verschillende antwoorden. :wink:

Whatever keeps *your* machine clean I suppose.

Anektodtisch kan ik dit wel vertellen : één van onze klanten is een "gezonde boerenknaap" (letterlijk en figuurlijk ! een pracht van een mens in alle opzicht, maar zijn internetgedag is wat je "gevaarlijk" zou noemen en hij geeft dat ook toe) en over de 3 jaar dat ik hem ken heeft hij zowat *ieder* antivirus en antispyware product geprobeerd, en *iedere* keer stond die man om de 2 maanden met een tot-over-de-oren geinfecteerde machine aan onze deur.

Norton, Mcaffee, Avira, AVG, NOD, Bitdefender, Avast, Spysweeper, ... noem het en hij heeft ze gehad.

Uit pure ellende besloot hij geen antivirus meer te kopen want het maakte toch niks uit. Ik heb er toen een combinatie van AVG Free + Spyware Terminator op gezet in een wanhopeige poging toch nog iets van beveilging te houden; dat was ergens in het begin dit jaar. Wel, een paar weekjes geleden stond de man terug bij ons, maar ditmaal voor een nieuwe VGA kaart ipv wederom een infectie. Hij wist me toen te vertellen dat deze combinatie perfect werkte, "beter als al die commcieriële troep" (zijn woorden, niet de mijne) die hij daarvoor had.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”