Aansluitingspunt telefoon via telenet vraag

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
nanou2006
Starter
Starter

Ik ben bezig met het instaleren van de decoder Belgacom tv + internet
Heb onlangs aangetekend mijn opzeg gedaan bij telenet.
Nu mijn probleem (als het er al één is) ; het aansluitingspunt van de telefoon komt uit het zwarte doosje van telenet, hadden voordien geen telefoonaansluiting.
Zal dit problemen geven nu ik verander naar belgacom???

Hopelijk heb ik dit goed uitgelegd.

Dank je voor een reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

nanou2006 schreef:Ik ben bezig met het instaleren van de decoder Belgacom tv + internet
Nu mijn probleem (als het er al één is) ; het aansluitingspunt van de telefoon komt uit het zwarte doosje van telenet, hadden voordien geen telefoonaansluiting.
Ik weet niet of je het goed uitgelegd hebt, ik begrijp het volgende
1) Je was vroeger bij Telenet, en je had internet + telefoon + TV
2) Je hebt je opzeg gedaan bij Telenet. Ik neem aan dat je TV + internet hebt opgezegd, en je telefoon laat bestaan bij Telenet ?
3) Je bent nu bezig met de decoder Belgacom tv + internet te installeren. Je wil dus alleen TV + internet bij Belgacom ??

Als je bedoelt, dat je nu wil proberen om je Belgacom decoder aan te sluiten aan het "zwarte bakje" van Telenet, dan heb je inderdaad een probleem.
Je Belgacom decoder moet je natuurlijk aansluiten aan de telefoonleiding die je huis binnenkomt. Indien daar nog nooit telefoon geweest is, en er ook geen kabel binnenkomt, dan zal je een Belgacom technieker nodig hebben.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

nanou2006 schreef:Ik ben bezig met het instaleren van de decoder Belgacom tv + internet

Dank je voor een reactie
Nee dat zal niet gaan, dat telefoon kabeltje is enkel Telenet en daaraan kan je geen Belgacom aansluiten. eerst moet belgacom de telefoonlijn van buiten aansluiten aan uw huis (met mogelijke graafwerken) en een telefoon contact plaatsen, dan pas kan er Belgacom TV.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Proximus
ISP Official
ISP Official
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer

Beste nanuou2008,

Volgende link biedt een overzicht van de binnenbekabling voor internet en belgacomtv:

http://www.x-bo.com/upload/images/install_bgctv_en.gif

Als je geen wandcontact van Belgacom in huis hebt kan je best de raad van Patje en Philippe opvolgen (080022700 optie 4)

Vriendelijke groet,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”