Wifi valt uit

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Evarist
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2009, 21:11

Hallo, ik ben pas klant van Belgacom geworden en dit is met veel vallen en opstaan gegaan, maar daar gaat mijn vraag niet over.
Ik heb een BBOX2 waarmee ik verbinding maak via WIFI. Deze verbinding valt herhaald uit. Op een 2de computer idem dito op hetzelfde moment. Soms is er een uur lang geen verbinding. Vandaag LAN kabel geprobeerd en dat gaat foutloos.
Waar moet ik het probleem zoeken? Alle andere 2.4GHz apparatuur in mijn huis is uitgeschakeld.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15162
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Probeer eens op een ander kanaal. Als er vele buren op hetzelfde kanaal zitten, kan dat de reden zijn.
Evarist
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2009, 21:11

Met InSSIDer zie ik geen enkel ander netwerk, maar ik ga toch je raad opvolgen.
Edit// Geprobeerd met een paar andere kanalen, echter geen resultaat. Het merkwaardige is dat mijn wifi-stick wel "verbonden" blijft aangeven, maar toch is er geen internet en soms wel.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3698
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Heb dus hetzelfde voor met mijn Sagem (aka de BBOX2). Heb dit niet kunnen verhelpen en gewoon de modem/router in bridge gezet en mijn eigen apparatuur (lees: een Fritz!box) er achter gezet. Resultaat: terug stabiel wifi-verkeer... :|
ooh. shiny.
Evarist
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2009, 21:11

Geachte, ik ben het niet eens met uw oplossing. Mijn vorige router en internet werkte perfect. Ik wil dat Belgacom dat ook neerzet.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3698
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Euh, dan moet je bij Belgacom gaan klagen? Ik heb daar niets mee te maken hoor... :mrgreen:
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer

Beste Evarist,

Het draadloze gedeelte van de B-box2 is mogelijk stuk. Gelieve onze helpdesk te contacteren op het gratis nummer 080022700 optie 1 en daar een omruilnummer te vragen. Daarmee kan je een nieuwe B-box2 gaan afhalen bij een TBO.

vriendelijke groet,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”