Mijn centrale (Ackermann EURACOM 181, 2*So, 8*analoog) was wel niet meer zo nieuw (bouwjaar 1996), maar was wel een juweeltje van (toenmalige) moderne technologie ... en je kon er ongeloofelijk veel mee doen ... telefoonboek voor 200 verkorte nummers, individuele wekoproepen per binnentoestel, nummerweergave analoog, LCR (least cost routing), algemene oproep, babyfoon (bellen naar een afgehaakt toestel in de baykamer) enz ...
Ben nog bezig met het verlies te verwerken

Ik had al lang geen ISDN meer (mijn ISDN lijnen geporteerd naar WeePee), maar de centrale was aangesloten op de So uitgang van de FritzBox .... dus ook zonder een ISDN lijn bleef ik verder genieten van alle voordelen van zo'n ISDN centrale.
Nu mijn vraag ...
Waarschijnlijk zijn er nu op de markt wel betere, modernere en/of goedkopere toestellen met gelijkaardige specificaties:
min. 1 externe ISDN aansluiting + 1 interne (So), min. 6 binnenposten (vroeger had ik er 8, maar Faxen en modems zijn intussen verleden tijd).
Iemand ervaring ? Tips ?
Bijkomende vraag: ik kan natuurlijk niet bewijzen dat de electricitietsmaatschappij tijdens het opstarten van de kabine een korte verkeerde spanning op het net stak, maar het kan toch geen toeval zijn dat dit apparaat nu de geest gaf. Kan ik hiervoor een schadeclaim indienen ?
Intussen mijn lesje geleerd:
Als de electriciteit uitvalt, denk ik dat het beter is dat je gevoelige apparaten zoals telefooncentrales, routers, etc ... gewoon uitschakelt, en pas weer inschakelt enkele minuten nadat de stroom terugkomt. Dan is de spanning weer stabiel en vermijd je schade ...
Philippe.