http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... rnet.dhtml
Benieuwd of BGC/Telenet (Internetbudget/BasicNet) het zullen merken.
Brugge biedt iedereen gratis draadloos internet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
t'is beperkt in snelheid en hooguit http...
eerst zien of er een kandidaat is?
Zouden ze Nijvel achterna gaan met FON?
of zouden ze FreeHotspots kunnen overtuigen?
of Telenet Hotspot?
of eventueel CITYMESH?
eerst zien of er een kandidaat is?
Zouden ze Nijvel achterna gaan met FON?
of zouden ze FreeHotspots kunnen overtuigen?
of Telenet Hotspot?
of eventueel CITYMESH?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Hm, misschien zou Citymesh wel eens het draadloos internet kunnen aanbieden. 
Het is actief aan de kust en Zeebrugge. Brugge is maar een kleine stap lijkt me.

Het is actief aan de kust en Zeebrugge. Brugge is maar een kleine stap lijkt me.
-
- Elite Poster
die zijn idd actief in een 4tal kust steden maar die geven voorlopig geen gratis toegangLord Utopia schreef:Hm, misschien zou Citymesh wel eens het draadloos internet kunnen aanbieden.

een alternatief is stunten met 3G op wifi modems ... als je alleen http toelaat aan een lage snelheid (dus geen youtube) moet dat doenbaar zijn voor hun?
-
- Erelid
Nou, vroeger gaven ze wel gratis internet. Heb toch een tijdje gratis kunnen surfen. Om de 5 minuten werd je wel geredirect naar een pagina met reclame.
-
- Elite Poster
was het niet zo dat als je zo een ruckus repeater bij hun kocht dat je dan 6 maand gratis moogt....en je nadien dan met 30euro/maand kunt surfenLord Utopia schreef:Nou, vroeger gaven ze wel gratis internet. Heb toch een tijdje gratis kunnen surfen. Om de 5 minuten werd je wel geredirect naar een pagina met reclame.
die reklame zal niet genoeg opgebracht hebben... vandaar dat ik denk dat ze bij Brugge (en ook Amersfoort) bot gaan vangen?
Freehotspots plaatsen ook geen gratis hotspots....het surfen is wel gratis maar niet die internet verbinding of die plaatsing van die ap
-
- Erelid
Dat weet ik niet. Het bereik van Citymesh is hier zo goed als onbestaande. Vorige zomer (die van 2008) was er zelfs totáál geen internet te halen. Ik woon niet ver van een camping namelijk.
Citymesh kost 35 euro per maand nu, met de promo 30 euro per maand voor 6 maanden lang.
Wat ik wel weet is dat ze hun snelheden telkens naar beneden haalden. Eerst was het 3/0.256 Mbps (dacht ik), nu is dat maar 1/0.256 kbps.
Als ze wel degelijk met hotspots gaan werken, vrees ik er een beetje voor. Kunnen ze beter werken met een 3G-netwerk. Zou dat niet goedkoper uitvallen?
Citymesh kost 35 euro per maand nu, met de promo 30 euro per maand voor 6 maanden lang.
Wat ik wel weet is dat ze hun snelheden telkens naar beneden haalden. Eerst was het 3/0.256 Mbps (dacht ik), nu is dat maar 1/0.256 kbps.
Als ze wel degelijk met hotspots gaan werken, vrees ik er een beetje voor. Kunnen ze beter werken met een 3G-netwerk. Zou dat niet goedkoper uitvallen?
-
- Elite Poster
3G gaat maar tot 1 gigabyte per maand... om dus te compenseren met de lagere snelheid en even dure tarieven zijn er geen up/download limieten bij CityMeshLord Utopia schreef:Dat weet ik niet. Het bereik van Citymesh is hier zo goed als onbestaande. Vorige zomer (die van 2008) was er zelfs totáál geen internet te halen. Ik woon niet ver van een camping namelijk.
-
- Erelid
Waarom gaat 3G maar tot 1 GB per maand?
-
- Elite Poster
om de mensen nog een reden te geven om hun adsl aanbiedingen te nemen ?Lord Utopia schreef:Waarom gaat 3G maar tot 1 GB per maand?

http://offer.mobistar.be/nl/aanbod/inte ... everywhere : 2 gigabyte als je 30euro/maand betaald; 1gbyte als je 5euro/maand+1euro/dag
http://mobilevikings.com/nl/conditions/ 1gbyte per oplaadbeurt van 15 euro
vaak ook eigenlijk de bedoeling dat je een smartphone gebruikt ... hooguit wat foto's uploaden en emails beantwoorden...en een smartphone alla Nokia 5800 trekt al gauw foto's van 800kbyte...dus met die 10mbyte/maand van Allo Rtl ben je niet veel... voor 10 euro extra kun je wel naar 2gigabyte gaan? maar dan zit je weer aan 30euro/maand net zoals iew van mobistar
-
- Erelid
Het leek alsof je bedoelde dat de technologie 3G maar 1 GB aankon.
Ach, vergeleken met het buitenland zijn de prijzen van mobiel internet niet zo heel erg duur hoor.
Ach, vergeleken met het buitenland zijn de prijzen van mobiel internet niet zo heel erg duur hoor.
-
- Elite Poster
een mooi overzicht :Lord Utopia schreef:Het leek alsof je bedoelde dat de technologie 3G maar 1 GB aankon.
http://mobilogie.com/Abonnement/MobielInternet.html voor smartphones
http://mobilogie.com/Abonnement/MobielI ... aptop.html voor usb stick (laptops)
thetering is er vrij populair ...eg die 9,99 euro gebruiken om op de laptop te kunnen surfen...bij voorkeur aftappen van je telefoon via bluetooth
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Voor het minste beetje traffiek betaal je in Belgie 30 euro/maand, terwijl je in Nederland vaak een FUP hebt voor 10 euro !Lord Utopia schreef:Ach, vergeleken met het buitenland zijn de prijzen van mobiel internet niet zo heel erg duur hoor.
Driemaal zo duur, voor heel wat minder... ik weet niet hoe jij je vergelijkingen maakt, maar wat mij betreft is dat pure rip-off.
-
- Elite Poster
voor mobiel internet zijn de situaties gelukkig weer rechtgetrokken... daar hebben ze vaak geen FUP tenzij er echt devicelocking wordt gedaan zodat je daar effectief alleen een iphone abbo op een iphone kunt draaien ... wat hier nog niet mag... en nu thetering weer eventjes een probleem is kunnen ze met hun laptop geen gebruik maken van die voordeliger smartphone (fup) tarievenr2504 schreef:Voor het minste beetje traffiek betaal je in Belgie 30 euro/maand, terwijl je in Nederland vaak een FUP hebt voor 10 euro !Lord Utopia schreef:Ach, vergeleken met het buitenland zijn de prijzen van mobiel internet niet zo heel erg duur hoor.
Driemaal zo duur, voor heel wat minder... ik weet niet hoe jij je vergelijkingen maakt, maar wat mij betreft is dat pure rip-off.

-
- Deel van't meubilair
Als ik Tweakers lees dan maakt nochtans niet iedere provider daar een probleem van zolang je niet overdrijft (wat nog altijd heel wat meer is dan de zielige 200 MB die je vaak in Belgie krijgt). Als je weet dat de homepage van De Standaard vaak meer dan 1 MB is, dan kan je dus per maand een zielige 200 webpages bekijken, of zo'n 7 per dagskynetbbs schreef:en nu thetering weer eventjes een probleem is kunnen ze met hun laptop geen gebruik maken van die voordeliger smartphone (fup) tarieven

-
- Deel van't meubilair
Ga je dat antwoord ook geven aan iedereen die over limieten komt zeuren van z'n ADSL lijntjeGoztow schreef:http://m.standaard.be

Het was trouwens gewoon een voorbeeld, er zijn namelijk genoeg websites die geen mobiele variant hebben... en in Nederland bewijst men dat het ook niet hoeft, en aan een aanvaardbare prijs kan.
-
- Erelid
abonnementen met datastickr2504 schreef: Voor het minste beetje traffiek betaal je in Belgie 30 euro/maand, terwijl je in Nederland vaak een FUP hebt voor 10 euro !
* KPN Snel Mobiel Internet Comfort
1 GB / maand, 40 euro pm, 0,12 euro / extra MB.
* Proximus Mobile Internet Anytime
2 GB / maand, 34,90 euro pm, 0,03 euro / extra MB.
soortgelijke maximale snelheden (HSDPA tegen 7,2 Mbps)
* T-mobile Laptop Business
1 GB / maand, 34,95 euro pm, na datalimiet 384 kbps dl.
* Vodaphone Plus
1 GB / maand, 39,95 euro pm, 0,12 euro / extra MB.
* Mobistar Internet Everywhere Max
2 GB / maand, 30 euro pm, 0,10 euro / extra MB.
Mobi* = max 7,2 Mbps, T-mobile = max 3,6 Mbps
De lakse mobiele datalimieten worden enkel toegelaten op abonnementen op mobiele telefoons en niet op abonnementen via usb-stick. Daarom dat ze dus die tethering proberen te blokkeren.
-
- Deel van't meubilair
Volgens een aantal mensen op Tweakers.net nochtans niet... ik kan me de provider/details niet meer herinneren, maar er waren tal van gebruikers welke zonder problemen tethering gebruikten met redelijke volumes. Nu ja, bij ons bestaan de betaalbare formules voor mobiele telefoon gewoon helemaal niet (op een Mobile Vickings na misschien).Lord Utopia schreef:De lakse mobiele datalimieten worden enkel toegelaten op abonnementen op mobiele telefoons en niet op abonnementen via usb-stick. Daarom dat ze dus die tethering proberen te blokkeren.
-
- Elite Poster
joikuspot op m'n nokiaLord Utopia schreef: De lakse mobiele datalimieten worden enkel toegelaten op abonnementen op mobiele telefoons en niet op abonnementen via usb-stick. Daarom dat ze dus die tethering proberen te blokkeren.
en indertijd voor 50 euro een Fonera2.0g aanschaft die perfect overweg kan met m'n huawei E220 en Mobile Viking sim
zodat ik via lan/Wifi kan connecteren met m'n laptop
sinds een 2tal weken is thetering een probleem voor "iPhone" gebruikers :-/
yups mobile vikings rulez

-
- Erelid
Er zijn een aantal providers die tethering niet blokkeren, maar die zullen ook de ruime datalimieten niet toestaan. Hoe je het draait of keert, F.U.P. betekent niet dat ze daar tientallen GB's mobiel kunnen downloaden. 10 keer het gemiddelde volume downloaden, en je wordt geweerd van hun netwerk. Dus als de gemiddelde klant 500 MB gebruikt, mag jij maximaal 5 GB verbruiken.r2504 schreef:Volgens een aantal mensen op Tweakers.net nochtans niet... ik kan me de provider/details niet meer herinneren, maar er waren tal van gebruikers welke zonder problemen tethering gebruikten met redelijke volumes. Nu ja, bij ons bestaan de betaalbare formules voor mobiele telefoon gewoon helemaal niet (op een Mobile Vickings na misschien).Lord Utopia schreef:De lakse mobiele datalimieten worden enkel toegelaten op abonnementen op mobiele telefoons en niet op abonnementen via usb-stick. Daarom dat ze dus die tethering proberen te blokkeren.
Een "onbeperkt" data-abonnement bij KPN/XS4ALL kost 80 euro pm, 79,95 euro pm bij Vodaphone, terwijl je bij Proximus 5 GB krijgt voor 51,96 euro pm.
9,95 euro pm voor een mobiel "onbeperkt" data-abonnement bij Vodaphone. Dus het lijkt mij evident dat Vodaphone er alles aan doet om tethering te weren van hun netwerk. Waar zou je anders nog een 80 euro-kosten abonnement via USB-stick nemen?
Natuurlijk dat het mogelijk is om te tetheren, bij sommige lukt het, andere niet. Ook zijn er klanten op tweakers.net die klagen dat hun provider nogal te snel gaat klagen bij datagebruik van amper (!) 500 MB.
-
- Deel van't meubilair
Het lijkt me ook niet de bedoeling dat je op die manier de laatste nieuwe DVD gaat downloaden via een P2P of newsserver.Lord Utopia schreef:Er zijn een aantal providers die tethering niet blokkeren, maar die zullen ook de ruime datalimieten niet toestaan. Hoe je het draait of keert, F.U.P. betekent niet dat ze daar tientallen GB's mobiel kunnen downloaden. 10 keer het gemiddelde volume downloaden, en je wordt geweerd van hun netwerk. Dus als de gemiddelde klant 500 MB gebruikt, mag jij maximaal 5 GB verbruiken.
Nu ik denk dat we hier off-topic gaan... ik zie niet in wat 3G te maken heeft met een lokaal initiatief om internet gratis aan te bieden.
-
- Elite Poster
als backbone van je wifi netwerk is 3G sneller ...r2504 schreef:Nu ik denk dat we hier off-topic gaan... ik zie niet in wat 3G te maken heeft met een lokaal initiatief om internet gratis aan te bieden.
een "mesh" netwerk is bij Citymesh reeds vertraagd tot 1mbit en dat is trager dan 3G/HSDPA als het goed voorheb

-
- Erelid
Nouja, dat is ook nog zoiets. Zoals op proximus.be staat: de werkelijke snelheid van HSDPA 7,2 is in de praktijk 2,3 Mbps.skynetbbs schreef: als backbone van je wifi netwerk is 3G sneller ...
een "mesh" netwerk is bij Citymesh reeds vertraagd tot 1mbit en dat is trager dan 3G/HSDPA als het goed voorheb
-
- Elite Poster
wat ze natuurlijk ook kunnen doen is Clearwire (wimax) eindelijk de beloofde bouwvergunningen geven voor hun wimax antennes en dan overal een wimax2wifi plaatsen zoals een bedrijfje in Brussel doet... (aangezien niet iedereen wimax op hun iphone/laptop/... heeftLord Utopia schreef:Nouja, dat is ook nog zoiets. Zoals op proximus.be staat: de werkelijke snelheid van HSDPA 7,2 is in de praktijk 2,3 Mbps.skynetbbs schreef: als backbone van je wifi netwerk is 3G sneller ...

Nu lijkt clearwire door die buroreatie naar Spanje te zijn gevlucht
-
- Deel van't meubilair
Dat is eigenlijk de eerste vraag die men moet stellen... waar wil je "overal" WIFI aanbieden ? Als ik namelijk zo'n titels lees als Brugge biedt iedereen gratis draadloos internet aan heb ik meteen ernstige bedenkingen over de ernst waarmee men dergelijke projecten start... WIFI is namelijk gewoonweg niet gemaakt voor iets dergelijks (met 100 mW is het puur geschikt voor huiselijk gebruik).skynetbbs schreef:en dan overal een wimax2wifi plaatsen
Het lijkt me heel wat realistischer WIFI aan te bieden op enkele belangrijke toeristische plaatsen (en op die locaties gewoon een ADSL lijntje te gebruiken, ipv. te fantaseren over 3G of WiMax backbones).