Hi, ik heb sinds 7/9 Telenet Funkyshake+. Alles werkt perfect, enige dat ik niet voor elkaar krijg is mijn wireless AP dat ik van Telenet kreeg, bereiken via z'n webinterface...
Als ik het ip adres ingeef dat vermeld staat in de handleiding, doet de pc enkele minuten helemaal niks, om dan tenslotte een foutmelding te geven dat de website niet bereikbaar is.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
D-Link webinterface niet bereikbaar
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Is dat IP hetzelfde als jouw 'gateway' (kijk in je actuele netwerkinstellingen)? Zonee: gebruik het IP van jouw gateway (o.a. te zien via het commando ipconfig /all onder Windows).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
De d-link AP fungeert niet als gateway, jouw gateway adres is het dus niet.
Je moet een ip adres nemen in hetzelfde subnet dan in de handleiding ( dus als de AP bv 192.168.20.254 heeft, zet je als vast ip in jouw pc 192.168.20.1 ). Als je rechtstreeks aansluit moet je dit ook doen, aangezien jouw AP geen DHCP zal doen ...
Je moet een ip adres nemen in hetzelfde subnet dan in de handleiding ( dus als de AP bv 192.168.20.254 heeft, zet je als vast ip in jouw pc 192.168.20.1 ). Als je rechtstreeks aansluit moet je dit ook doen, aangezien jouw AP geen DHCP zal doen ...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 14 keer
Geen van bovenstaande oplossingen werken... Enige dat ik nog niet heb (kunnen) proberen is rechtstreeks via lan verbinden...
Normaal gezien moet die webinterface voor alle instellingen aan te passen toch ook draadloos te benaderen zijn niet?
Alle, zo ging het toch telkens in het verleden met de AP of routers die ik heb gebruikt...
Normaal gezien moet die webinterface voor alle instellingen aan te passen toch ook draadloos te benaderen zijn niet?
Alle, zo ging het toch telkens in het verleden met de AP of routers die ik heb gebruikt...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Klopt ... maar het adres van dat AP zit in een andere range :
Die heeft een fixed adres in een "private" range
Jouw PC zit rechtstreeks op internet met een telenet adres
De enige manier om er aan te kunnen is je rechtstreeks via een kabel op de LAN poort van dat AP te hangen en je eigen PC een fixed adres te geven in de juiste range.
Als je achter een routertje zit , dan krijg je een adres van die router (gateway) en zit je direct in de juiste range , dat is een heel andere situatie.
TN heeft graag dat je bijbetaalt per PC die je aansluit , op deze manier kunnen ze dat controleren omdat alle adressen rechtstreeks van hun DHCP komen.
Nadeel is dat dat AP bijna niet anders in te stellen is als je niet handig bent met PCs (bijv. WPA2 beveiliging instellen , een heel stuk beter dan WEP)
ALs je een vriend/Kennis/familie hebt met een D-link router , pak dan je AP eens mee en sluit het daarop aan , dan zal je wel vanaf de andere PCs direct op de webinterface kunnen.
(Andere merken gaan ook , maar dan moet je zorgen dat de range hetzelfde is , meestal ofwel 192.168.0.x of 192.168.1.x)
Die heeft een fixed adres in een "private" range
Jouw PC zit rechtstreeks op internet met een telenet adres
De enige manier om er aan te kunnen is je rechtstreeks via een kabel op de LAN poort van dat AP te hangen en je eigen PC een fixed adres te geven in de juiste range.
Als je achter een routertje zit , dan krijg je een adres van die router (gateway) en zit je direct in de juiste range , dat is een heel andere situatie.
TN heeft graag dat je bijbetaalt per PC die je aansluit , op deze manier kunnen ze dat controleren omdat alle adressen rechtstreeks van hun DHCP komen.
Nadeel is dat dat AP bijna niet anders in te stellen is als je niet handig bent met PCs (bijv. WPA2 beveiliging instellen , een heel stuk beter dan WEP)
ALs je een vriend/Kennis/familie hebt met een D-link router , pak dan je AP eens mee en sluit het daarop aan , dan zal je wel vanaf de andere PCs direct op de webinterface kunnen.
(Andere merken gaan ook , maar dan moet je zorgen dat de range hetzelfde is , meestal ofwel 192.168.0.x of 192.168.1.x)
Floris Bakker for president!