Belgacom doet het nog altijd goed...
-
- Elite Poster
Belgacom zet zijn investeringen verder. Belgacom is wereldwijd een referentiebedrijf en wil dat blijven. 11 jaar geleden begonnen ze als één van de eerste met de installatie van adsl. Intussen is 99,85% gedekt. 70% kan reeds aangesloten worden op VDSL2 met snelheden tot 20Mbps. In 2010 wordt dit zelfs 30 Mbps. Eind dit jaar staat dit zelfs op 80%. Dit is vooral nodig voor oa.Belgacom TV. Belgacom staat hiermee in de mondiale top 5.
Kon je lezen in De tijd van 10 september 2009.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 34 keer
Stoeftopics zijn altijd gevaarlijk om te openen, eender welke provider het ook over gaat
Persoonlijk vind ik het jammer dat ze er zo weinig mee doen met hun technologie. In België is de klant de drijvende kracht is achter de 'vooruitgang' terwijl het in andere landen eerder de technologie zelf is. Kijk naar Nederland, daar zijn VDSL2 internabonnementen beschikbaar van 60Mbit/s (zie http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=23925). Ik denk niet dat er veel mensen zijn die daar op zaten te wachten. In België heb ik het gevoel dat 'de klant' moet zagen en zeuren om een Mbitje meer te krijgen.
Enfin, persoonlijk gevoel

Persoonlijk vind ik het jammer dat ze er zo weinig mee doen met hun technologie. In België is de klant de drijvende kracht is achter de 'vooruitgang' terwijl het in andere landen eerder de technologie zelf is. Kijk naar Nederland, daar zijn VDSL2 internabonnementen beschikbaar van 60Mbit/s (zie http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=23925). Ik denk niet dat er veel mensen zijn die daar op zaten te wachten. In België heb ik het gevoel dat 'de klant' moet zagen en zeuren om een Mbitje meer te krijgen.

-
- Elite Poster
gij hebt uw persoonlijke mening gegeven uzi, ik de mijne, dit is dus geen stoeftopic
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 18 keer
Hoi Hollebollegijs,hollebollegijs schreef:Belgacom zet zijn investeringen verder. Belgacom is wereldwijd een referentiebedrijf en wil dat blijven. 11 jaar geleden begonnen ze als één van de eerste met de installatie van adsl. Intussen is 99,85% gedekt. 70% kan reeds aangesloten worden op VDSL2 met snelheden tot 20Mbps. In 2010 wordt dit zelfs 30 Mbps. Eind dit jaar staat dit zelfs op 80%. Dit is vooral nodig voor oa.Belgacom TV. Belgacom staat hiermee in de mondiale top 5.
Van het Belgacom netwerk kan ik helemaal niet klagen.
Maar wat ik me afvroeg: kan men voor de "I-lines" ook iets uitwerken?
Deze blijven tot nader order op 4,6Mbit. (terwijl een "consumenten" abbo weliswaar beperkingen heeft, maar wél een hogere snelheid heeft
op VDSL2 of ADSL2+)
Groetjes,
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 116 keer
20Mbit, dat is dan het Internet Pro Compact abonement, wat neerkomt op ruim €100 per maand.hollebollegijs schreef:70% kan reeds aangesloten worden op VDSL2 met snelheden tot 20Mbps. In 2010 wordt dit zelfs 30 Mbps.
Die 30Mbit volgend jaar, dat zal ook wel niet voor de standaardabonnementen zijn.
Ik zit nog altijd te wachten op een, betaalbaar, 20Mbit unlimited abonnement. Dat ze daar mee afkomen ipv met het nieuws dat ze 20Mbit aanbieden aan een belachelijk hoge prijs.
Waarom altijd belgacom bashen? Ik hoor niets van telenet (die bieden 25Mbit aan en ook niet unlimited), telenet stelt zijn netwerk zelfs niet ter beschiking van wholesale. Ik vind het persoonlijk heel knap van Belgacom dat ze nu reeds 70% VDSL2 kunnen aanbieden, technisch gezien is VDSL2 vééééél moeilijker (en duurder) dan docsis.
-
- Pro Member
ik ben heel tevreden over vdsl2
zoak aleen nog iets om meer volume te hebben
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 34 keer
Mijn gedacht. VDSL2 met een aanvaardbare limiet voor een aantrekkelijke prijs. Dommel is mij momenteel te onbetrouwbaar. Edpnet en DXadsl hebben aangegeven dat ze op de korte termijn (dit jaar) niet met VDSL2 abonnementen komen, dus enkel Scarlet schiet over. Die zouden (met de nadruk op zouden) tegen het einde van deze maand met een VDSL2 abonnement voor 'internet only' komen. Afwachten maar dus.proximusboy schreef:ik ben heel tevreden over vdsl2
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Opnieuw, zeer beperkt. Belgacom heeft een véél groter bereik.Uzzi schreef:Stoeftopics zijn altijd gevaarlijk om te openen, eender welke provider het ook over gaat![]()
Persoonlijk vind ik het jammer dat ze er zo weinig mee doen met hun technologie. In België is de klant de drijvende kracht is achter de 'vooruitgang' terwijl het in andere landen eerder de technologie zelf is. Kijk naar Nederland, daar zijn VDSL2 internabonnementen beschikbaar van 60Mbit/s
Zoals Gravity zegt, waarom altijd Belgacom bashen. Imo is het wel Telenet die nu al heel de tijd stilstaat of volgt op Belgacom. De laatste drie verbeteringen aan de producten komt van Belgacom (zelfs de snelheid en volume!). Via kleine providers doet Belgacom zelfs nóg beter dan Telenet. Dus bekijk Telenet maar eens met een kritisch oog.
Op dit moment is het Telenet dat de markt doet stilstaan, niet Belgacom.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Die 30Mbit zal in eerste instantie zijn voor klanten met bgc tv, zo kunnen ze een 3e HD stream extra sturen, of 2 SD, met als gevolg dat er een extra decoder kan aangesloten worden. De klant kan dan zelf kiezen op welke decoders hij de HD streams wil hebben en op dewelke hij enkel SD streams wil hebben (of een combinatie).gm123 schreef:20Mbit, dat is dan het Internet Pro Compact abonement, wat neerkomt op ruim €100 per maand.hollebollegijs schreef:70% kan reeds aangesloten worden op VDSL2 met snelheden tot 20Mbps. In 2010 wordt dit zelfs 30 Mbps.
Die 30Mbit volgend jaar, dat zal ook wel niet voor de standaardabonnementen zijn.
Ik zit nog altijd te wachten op een, betaalbaar, 20Mbit unlimited abonnement. Dat ze daar mee afkomen ipv met het nieuws dat ze 20Mbit aanbieden aan een belachelijk hoge prijs.
Blijkbaar is er enorm veel vraag achter een derde decoder, en door de snelheid te verhogen kunnen ze dan meer streams aanbieden die verdeeld kunnen worden over meerdere decoders.
Voor het internet maakt dit niet uit, deze snelheid is nog steeds gelockt op die van uw abo.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
"Numericable", coax provider hier in België, levert al vrij lang 100mbits lijnenUzzi schreef:Stoeftopics zijn altijd gevaarlijk om te openen, eender welke provider het ook over gaat![]()

Ik heb daar een 30mbit lijn, en haal effectief 28-29mbits.
- Kwabber
- Pro Member
- Bedankt: 3 keer
Dat ze er dan ook maar eens werk van maken dat je bij het bekijken van een programma een ander programma kunt opnemen, want dat is een redelijk ferm nadeel van bgc.tv in mijn ogen.Trojan schreef:Die 30Mbit zal in eerste instantie zijn voor klanten met bgc tv, zo kunnen ze een 3e HD stream extra sturen, of 2 SD, met als gevolg dat er een extra decoder kan aangesloten worden. De klant kan dan zelf kiezen op welke decoders hij de HD streams wil hebben en op dewelke hij enkel SD streams wil hebben (of een combinatie).
Grtz
blabla
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Dat kan perfect zolang er streams vrij zijn.Kwabber schreef:Dat ze er dan ook maar eens werk van maken dat je bij het bekijken van een programma een ander programma kunt opnemen, want dat is een redelijk ferm nadeel van bgc.tv in mijn ogen.Trojan schreef:Die 30Mbit zal in eerste instantie zijn voor klanten met bgc tv, zo kunnen ze een 3e HD stream extra sturen, of 2 SD, met als gevolg dat er een extra decoder kan aangesloten worden. De klant kan dan zelf kiezen op welke decoders hij de HD streams wil hebben en op dewelke hij enkel SD streams wil hebben (of een combinatie).
Grtz
Volgende maand, ten laatste november, komt er een nieuwe firmware update voor de decoders, en een update bij de belgacom tv servers.Kwabber schreef:Dat ze er dan ook maar eens werk van maken dat je bij het bekijken van een programma een ander programma kunt opnemen, want dat is een redelijk ferm nadeel van bgc.tv in mijn ogen.Trojan schreef:Die 30Mbit zal in eerste instantie zijn voor klanten met bgc tv, zo kunnen ze een 3e HD stream extra sturen, of 2 SD, met als gevolg dat er een extra decoder kan aangesloten worden. De klant kan dan zelf kiezen op welke decoders hij de HD streams wil hebben en op dewelke hij enkel SD streams wil hebben (of een combinatie).
Grtz
Dan zal het wel lukken, om met 2 decoders, iets op te nemen en naar iets anders te kijken, zo lang er streams vrij zijn.
Op VDSL2 20mbits zal het lukken om op 2 decoders iets in SD te kijken en iets anders in SD op te nemen.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Als in: veel klanten vragen er achter en twijfelen toch wel als ze te horen krijgen dat ze 'maar' 2 decoders kunnen aansluiten en sommige annuleren zelfs hun bestelling.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 116 keer
Dit topic gaat in eerste instantie over belgacom, dus waarom zouden we over telenet beginnen? Dit is geen gebash, ik ben zelf ook zeer tevreden van belgacom. Wat mij echter enorm irriteert is dat ze de technologie en ondertussen waarschijnlijk ook de knowhow voor handen hebben om betere ( sneller, meer/geen limiet, goedkoper ) abonnementen aan te bieden en nog vertikken ze het.gr4vity schreef:Waarom altijd belgacom bashen? Ik hoor niets van telenet (die bieden 25Mbit aan en ook niet unlimited), telenet stelt zijn netwerk zelfs niet ter beschiking van wholesale. Ik vind het persoonlijk heel knap van Belgacom dat ze nu reeds 70% VDSL2 kunnen aanbieden, technisch gezien is VDSL2 vééééél moeilijker (en duurder) dan docsis.
Ik ben enorm tevreden van mijn vdsl2 lijn maar ik vind het enorm vervelend dat er geen enkel betaalbaar alternatief is, dommel buiten beschouwing gelaten, met meer snelheid en zonder limiet bij belgacom.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
hij (zij?) heeft gewoon een citaat gepost uit een tijdschrift met data over opkomende snelheidsverhoging. Waar zie je "ophemelen"? Tjonge sommige mensen zij zo anti-"ISP X" dat ze overal iets negatiefs moeten vindenKK schreef:Je werkgever hier wat komen ophemelen is natuurlijk vragen om gebasht te worden. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt...
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 104 keer
Ik zie het ook als ophemelen, wetende dat Hollebollegijs voor Belgacom werkt en hier een bericht komt plaatsen dat alles goed gaat met Belgacom enzo....liger schreef:hij (zij?) heeft gewoon een citaat gepost uit een tijdschrift met data over opkomende snelheidsverhoging. Waar zie je "ophemelen"? Tjonge sommige mensen zij zo anti-"ISP X" dat ze overal iets negatiefs moeten vindenKK schreef:Je werkgever hier wat komen ophemelen is natuurlijk vragen om gebasht te worden. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt...

Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Als brave UB gebruiker weet je toch ook dat bashen niet toegelaten isUzzi schreef:Topic gaat over Belgacom en als brave UB gebruikers blijven we on-topic

Zoals andere ook al zeggen, Hollebollegijs post enkel een quote uit de tijd en geeft ineens nog wat info over snelheidsverhogingen weg. Dus waarom bashen?
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 104 keer
wat is daar nu bashen aan mijn post ... (ik bedoel gewoon dat hij hier komt stoefen met belgacom)Patje schreef:Ik zie het ook als ophemelen, wetende dat Hollebollegijs voor Belgacom werkt en hier een bericht komt plaatsen dat alles goed gaat met Belgacom enzo....
uit een andere topic, zie je mij daar ook bashen op belgacom? ... ill rest my case ....Patje schreef:als je echt zeker wil zijn voor een goeie uptime zonder uitval is belgacom nog altijd het beste netwerk. Het kost wat meer dan een dommel of andere Adsl provider, maar je bent meer zeker dat je steeds internet hebt _ en is belangrijk voor mensen die nagenoeg de hele dag internet nodig hebben. mja wat nu als je meer volume wil ....DanielG schreef:Ja we hebben Belgacom gebeld en gevraagd en ze zeiden dat het wel mogelijk is maar dat je je oude verbinding moet opzeggen voor twee weken en dan pas de nieuwe aanvragen. Twee weken is lang. Mijn vader heeft internet nodig. Ik heb internet nodig, begin op 21 september met Hogeschool. Ik volg een Informatica-richting. We weten dus niet wat we moeten doen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
knip als een persoon post over komende evolutie MET DUIDELIJKE CIJFERS, is dat niet ophemelen. Ik zie dat volgens u, is het ophemelen slechts omdat het door belgacom medewerker is gepost. Maw moest IK dat posten was dat niet zo? Dat slaag op niks.
NIeuws is nieuws punt. Als het objectief wordt gebracht moet iedereen dankbaar zijn (of als het u niet interesseert niet lezen)
echt waar, wtf is er hier met sommigen aan het gebeuren? precies of dat jullie over uw kinderen bezig zijn.
NEEN, MIJN ISP IS BETER !!!11!one
NIeuws is nieuws punt. Als het objectief wordt gebracht moet iedereen dankbaar zijn (of als het u niet interesseert niet lezen)
echt waar, wtf is er hier met sommigen aan het gebeuren? precies of dat jullie over uw kinderen bezig zijn.
NEEN, MIJN ISP IS BETER !!!11!one
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Laat mij beginnen met te zeggen dat ik sedert een jaar Telenet klant ben en daarvoor Belgacom VDSL klantliger schreef:ten tweede: als een persoon post over komende evolutie MET DUIDELIJKE CIJFERS, is dat niet ophemelen. Ik zie dat volgens u, is het ophemelen slechts omdat het door belgacom medewerker is gepost. Maw moest IK dat posten was dat niet zo? Dat slaag op niks.

Ik heb dat stukje in De Tijd ook gelezen en vond het geen nieuws.
De post over testen van FTTH over Belgacom heb ik wel gepost dus partijdigheid of ISP bashen kan je me moeilijk verwijten.
Ik vind het wel opmerkelijk dat het tweede topic dat Hollebollegijs start na een lange afwezigheid er onmiddellijk al eentje is om zijn werkgever op te hemelen.
Sorry maar ik blijf erbij , Eva en de meeste van Belgacom denken veel te commercieel: ze kunnen nog veel leren van 320i (Tele2) en Charlotte (Telenet), die beperken zich tot de essentie, namelijk problemen oplossen!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 62 keer
Thread beetje opgekuist en gebruikers Patje en Trojan hebben beide een eerste waarschuwing gekregen ivm ontoelaatbaar taalgebruik , eerste die zich nu nog hiertoe verlaagt , boven of onder de gordel krijgt ook direct warning
The eternal and true pessimist 

- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
even langs de andere kant het is niet dat belgacom dit vrijwillig doet, nu ik ben zeker voorstander dat deze regel voor telenet ook gaat gelden, ik denk dat het schoentje hem wringt omdat BGC volledige dekking in BE heeft en Telenet enkel vlaanderen, ..gr4vity schreef:Waarom altijd belgacom bashen? Ik hoor niets van telenet (die bieden 25Mbit aan en ook niet unlimited), telenet stelt zijn netwerk zelfs niet ter beschiking van wholesale. Ik vind het persoonlijk heel knap van Belgacom dat ze nu reeds 70% VDSL2 kunnen aanbieden, technisch gezien is VDSL2 vééééél moeilijker (en duurder) dan docsis.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 300 keer
Daar heb je voor de volle 200% gelijk in. er is een groot verschil van aanpak die op forum niveau haaks (of lijnrecht tegenover) op elkaar staan.Astralon schreef: Sorry maar ik blijf erbij , Eva en de meeste van Belgacom denken veel te commercieel: ze kunnen nog veel leren van 320i (Tele2) en Charlotte (Telenet), die beperken zich tot de essentie, namelijk problemen oplossen!
Langs de éné kant een forum (mis)bruiken met als doel commerciële waarden uit te dragen waar Eva en Hollebollegijs duidelijk voor staan. Dit tegenspreken lijkt mij gelijk staan als het ontkennen dat de aarde rond is.
Langs de andere kant het detecteren van problemen van de klant via het forum (als een voor een bedrijf nieuwe kanaal van helpdesk) en hier een ondersteuning aanbieden en zoeken naar een oplossing voor de klant. Dit is wat i320 en Charlotte doen en voor staan. Op zich in de basis zal dit ook een commercieel doel hebben, door een klant in de problemen vooruit te helpen, waardoor de klant content zal zijn en geen (of minder) negatieve gevoelens zal ontwikkelen tegenover het bedrijf (isp).
Het zijn twee totaal verschillende manieren van aanpakken. van platte commercie en platvloers (Eva en Hollebollegijs) tot duidelijk aanwezig zijn (i320 en Charlotte) op het (een) forum.
Bij deze dus hoedje af voor wat i320 en Charlotte presteren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 62 keer
Weinige weten precies , zoals jij muziekbos , dat tot een jaar terug Hollebollegijs zowat deed zoals 320i , de mensen daadwerkelijk helpen !
Spijtig dus te zien dat , misschien door onwetendheid , het nu precies is of Hollebollegijs net zoals Eva is , een commercieel account ....
Waarom Hollebollegijs nu zo post na lange tijd weggeweest inderdaad is voor mij ook een raadsel , misschien een test ?
Nuja , graag geen gebash meer op BGC of op gebruikers/accounts op dit forum
Wanneer men met tegenbewijs ontopic kan argumenteren , geen probleem uiteraard, maar zoals de eerdere opkuis begint dit weer gewoon een rondje gebash te worden
Spijtig dus te zien dat , misschien door onwetendheid , het nu precies is of Hollebollegijs net zoals Eva is , een commercieel account ....
Waarom Hollebollegijs nu zo post na lange tijd weggeweest inderdaad is voor mij ook een raadsel , misschien een test ?
Nuja , graag geen gebash meer op BGC of op gebruikers/accounts op dit forum
Wanneer men met tegenbewijs ontopic kan argumenteren , geen probleem uiteraard, maar zoals de eerdere opkuis begint dit weer gewoon een rondje gebash te worden
The eternal and true pessimist 

- Gent32m
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
- Bedankt: 118 keer
Hier kan ik me bij aansluiten. Van de twee "gangsters" is Telenet wel de ergste.Lord Utopia schreef:Op dit moment is het Telenet dat de markt doet stilstaan, niet Belgacom.
Toch blijft Belgacom ook niet helemaal buiten schot (vind ik).
Belgacom heeft ADSL (ADSL2+, VDSL, etc) op de markt gebracht. Daarvoor zijn we "Technisch" Belgacom zeker dankbaar. Belgacom onderhoud zijn centrales ook goed. Maar commercieel is een heel ander verhaal.

Waarom werkt Belgacom de OLO's (zoals bv Scarlet, xADSL, Dommel, Tele2, etc) tegen ?
Die centjes komen (via wholesale) uiteindelijk ook bij hun terecht. Natuurlijk veel minder euro's, dan wat ze aan hun eigen Belgacom klanten aanrekenen. Maar het is toch geld dat bij hun terecht komt. Waarmee ze hun investeringen kunnen terugverdienen. En de concurrentie met Telenet (de kabel) aangaan.
Commercieel heb ik geen goed woord over Belgacom. 2 jaar geleden ondersteunde mijn centrale ADSL2+ (maar was dit nog niet beschikbaar voor de OLO's. Het BIPT heeft dit toen opengesteld). Ondertussen was Belgacom al bezig met VDSL en hebben ze mijn centrale dan maar "geupgrade" van ADSL2+ naar VDSL. Zodat ik er met mijn ADSL2+ abbo (via een OLO) nu niet meer opkan. Wat voor praktijken zijn dit allemaal ???
Tegen dat VDSL (goed en wel beschikbaar is bij mijn OLO) upgraden ze die misschien weer naar iets anders. Waardoor ik terug niet opkan. Zo blijf ik maar op een 4,6 Mpbs profiel zitten... (anno 2010 ?)
Nog een ander verhaal. Een belgacom medewerker (vriend van me) neemt zijn internet bij Telenet. Waarom ? Omdat Belgacom hem geen VDSL kan aanbieden in zijn regio. Ze zouden dit perfect kunnen doen. Alle kabels voor VDSL liggen klaar. Het moet enkel (5 minuutjes werk) in de centrale aangeschakeld worden. Maar waarom doen ze dit niet ? Omdat ze eens onderzocht hebben wie er allemaal internet in die regio afneemt. En wat blijkt. Slechts 5% is er klant bij Belgacom. De overige 60% zit bij de OLO's (bv Scarlet). De rest bij Telenet. Dus wat doet Belgacom. Ze passen hun ADSL structuur niet aan, want moesten ze dit doen, zouden vooral de OLO's daarvan profiteren. En dat willen ze niet...
Kijk, dat snap ik dus niet bij Belgacom. Ze hebben technisch een heel goed product. En ze blijven ook technisch heel goede innovaties doen. Maar ze snijden commercieel wel in hun eigen vel. Die OLO's zijn ook klanten van hun, die moeten ze niet afstraffen of zoveel mogelijk proberen achter te houden. Die moeten ze juist gelijk proberen te houden met hun eigen Belgacom klanten. Als Belgacom zijn eigen producten daarin duurder verkoopt, is dat hun probleem.
Voor een goede service, kan een klant iets meer betalen en bij Belgacom als klant terecht.
Een meer doe het zelf klant, kan dan weer gemakkelijker bij een OLO terecht. Die stukken goedkoper zijn.
Nog een laatste voorbeeld van de commerciele blunders die Belgacom maakt. Mijn vader zit bij Dommel (voor zijn internet). Die biedt een hoger download volume (en tal van andere voordelen die Belgacom hem niet bieden kan). Nu had hij graag zijn telefoon + televisie bij Belgacom genomen. Echter was dit COMMERCIEEL niet mogelijk. Of hij zou twee telefoonlijnen moeten betalen. Als hij televisie bij Belgacom nam, moest hij ook zijn internet abbo bij Belgacom nemen (wat hij niet wou, hij wou bij Dommel blijven).
Welke oplossing is er uiteindelijk uit de bus gekomen. Mijn pa heeft zijn Digitale TV dan maar bij telenet genomen. Zodat hij met zijn internet bij Dommel kon blijven. Om nog ergens een "voordeel pack" te kunnen verkrijgen, heeft hij Belgacom dan maar volledig opgezegd. En een telefonie + internet pack (via HomeConnect) bij Dommel genomen. Die telefonie bij Dommel is van lagere kwaliteit dan wat hij bij Belgacom kreeg. En daar klaag hij nu soms over. Maar ja, dit is Belgacom hun eigen schuld. Had mijn pa zijn internet bij de OLO kunnen laten, dan had hij een telefonie + digitale TV pack bij Belgacom genomen. Nu is Belgacom (door zijn commerciele blunders) dat geld kwijt!
Al deze voorbeelden, om nog maar eens aan te tonen, dat Belgacom zeker heel goede producten heeft.
Maar commercieel een vreselijk slechte politiek voert (die uiteindelijk in hun eigen vel snijdt).
My 5 cents...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Om eerlijk te zijn: BGC TV activeren op een DSL-abo van een ander is gewoonweg vragen om support problemen. Als er iets niet werkt, zal Dommel je doorsturen naar BGC en BGC naar Dommel. Dat BGC het wel doet bij Scarlet is irrelevant want het gaat hier om hetzelfde bedrijf.
Dat het wel kan op een tweede lijn is dan wel weer logisch aangezien die ganse lijn een exclusief BGC product zal zijn. Ik denk dat je bijgevolg sowieso beter af bent zoals het vandaag is.
BGC TV wordt trouwens aanzien als een optie op je DSL lijn. Ik zie een Audi garage ook nog niet meteen zijn opties installeren in een Mazda. Misschien een idioot klinkende vergelijking maar ze gaat wel op in dit geval.
Dat het wel kan op een tweede lijn is dan wel weer logisch aangezien die ganse lijn een exclusief BGC product zal zijn. Ik denk dat je bijgevolg sowieso beter af bent zoals het vandaag is.
BGC TV wordt trouwens aanzien als een optie op je DSL lijn. Ik zie een Audi garage ook nog niet meteen zijn opties installeren in een Mazda. Misschien een idioot klinkende vergelijking maar ze gaat wel op in dit geval.
Belgacom doet dat inderdaad niet vrijwillig. Als het mijn geld was zou ik er zelf ook niet tevreden mee zijn trouwens. Wat je zegt van Telenet klopt, maar daarom past het schoentje nog steeds niet. Het gaat bij telenet ook op grotendeels publieke investeringen en dus zou het onder de zelfde regelgeving moeten vallen als Belgacom.Ofloo schreef:even langs de andere kant het is niet dat belgacom dit vrijwillig doet, nu ik ben zeker voorstander dat deze regel voor telenet ook gaat gelden, ik denk dat het schoentje hem wringt omdat BGC volledige dekking in BE heeft en Telenet enkel vlaanderen, ..
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 7 keer
uit goede vernomen te hebben gaaan ze hun datalimiet optrekken
ben contact met mijn lijntje (vdsl2) da ding doe alles wat moet alleen moeten we hier in belgie af zien te geraken van die stomme data limiet
ben contact met mijn lijntje (vdsl2) da ding doe alles wat moet alleen moeten we hier in belgie af zien te geraken van die stomme data limiet