Ik had iemand ad lijn v dommel ivm mijn trage snelheden de laatste weken..
Volgens hem is alles ok.. Duh .. Had ik hem zelf al gezegd toen ik de telefoon oppakte..
Het rare vd zaak is ..
Herstart modem ===) Volle snelheid...
zolang ik niets doe in P2P...
Van het moment ik P2P start zakt binnen de 5 a 10 minuten mijn (totale) download naar 60 kb..
Intern heb ik geen problemen met het netwerk en is er niets veranderd.. (2 jaar).. Heb dit ook voor met een andere modem.. Filter heb ik niet..
Bizar..
Dommel foefelen met P2P..??? (Netconnect)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 17 keer
kan perfect aan uw modem liggen en niets met dommel te maken hebben.
met P2P maar je _bijzonder_ veel connecties.. Sommige routers vinden dit niet leuk en krijgen dan inderdaad problemen met de 'snelheid'
Feitelijk hebben ze problemen om nieuwe connecties te openen omdat er, als er geen juiste/correcte responds/afsluiting, komt van de andere kant er problemen zijn met nieuwe connecties op te bouwen.
Feitelijk moet je het zo stellen,
een Router kan '100' connecties aan per keer (dit is een veronderstelling geen feit!)
als P2P 90 connecties maakt waar van er maar '50' correct afgesloten kunnen worden kunnen er dus nog maar 60 connecties gebruikt worden voor uw reguliere 'data'.. Hoe meer P2P programma's/sessies er gebeuren hoe minder 'connectie' plaatsen erover blijven door het verkeerd afsluiten.. Waardoor je traag internet krijgt.
Het is feitelijk een soort 'memoryleak'...
met P2P maar je _bijzonder_ veel connecties.. Sommige routers vinden dit niet leuk en krijgen dan inderdaad problemen met de 'snelheid'
Feitelijk hebben ze problemen om nieuwe connecties te openen omdat er, als er geen juiste/correcte responds/afsluiting, komt van de andere kant er problemen zijn met nieuwe connecties op te bouwen.
Feitelijk moet je het zo stellen,
een Router kan '100' connecties aan per keer (dit is een veronderstelling geen feit!)
als P2P 90 connecties maakt waar van er maar '50' correct afgesloten kunnen worden kunnen er dus nog maar 60 connecties gebruikt worden voor uw reguliere 'data'.. Hoe meer P2P programma's/sessies er gebeuren hoe minder 'connectie' plaatsen erover blijven door het verkeerd afsluiten.. Waardoor je traag internet krijgt.
Het is feitelijk een soort 'memoryleak'...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
isp's zullen P2P traffiek wel "trafficshapen"...maar niet heel uw snelheid omgooien...(http/ftp/...)
wat wel mogelijk is... en dat heb ik met diverse <100euro adsl modems voor... is dat als je P2P gebruikt... er effectief >1000 simultane internet connecties worden opengezet... dit vergt heel wat geheugen/cpu van zo'n goedkope modem...voor natting/firewalling/forwarding/...
probeer eens het aantal connecties tot 200 simultaan te leggen?
wat wel mogelijk is... en dat heb ik met diverse <100euro adsl modems voor... is dat als je P2P gebruikt... er effectief >1000 simultane internet connecties worden opengezet... dit vergt heel wat geheugen/cpu van zo'n goedkope modem...voor natting/firewalling/forwarding/...
probeer eens het aantal connecties tot 200 simultaan te leggen?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 19 keer
die dingen weet ik allemaal..
Vandaar dat de configuratie ook goed gedaan was, en dit bijna 2 jaar zonder problemen werkte..
De router is (denk ik) ook niet vd minste.. SMC WGBR 14N..
Het feit is. Het werkte.. En plots niet meer.. Niets veranderd..
Vandaar dat de configuratie ook goed gedaan was, en dit bijna 2 jaar zonder problemen werkte..
-
- Elite Poster
ik denk niet dat een "smc" zo'n hoge ogen scoort?lswaenen schreef:die dingen weet ik allemaal..
t'is geen Draytek/Vigor...
ook geen nieuwe microtorrent client?
of een windowsupdate die weer een of andere veiligheid lanceerde...
-
- Elite Poster
mja dan hebben ze iets veranderd bij Dommel...lswaenen schreef:Die dingen zouden kunnen.. ik weet verder ook niet verder waar te zoeken..
trouwens .. heb dit gecheked in Utorrent.. Max 3 actieve torrents / 80conn. = 240...
Ach ja..

nu ik dacht hetzelfde afgelopen week bij Tele2... maar als ik mijn lijst wat uitbreidde met "varia" dan bleek eerder de hoofdpersoon die de files online plaatste op vakantie te zijn...
ik weet natuurlijk niet wat voor populaire bestanden jij probeerde?
-
- Member
maakt niet uit welke bestanden..
Feit is dat na een Modemreset.. (niet de router) de snelheid terug vol is.. maar eens de torrents starten.. gaat het na 5 min bergaf..
dus snelheid blijft top na reset..
getest tot 4 u na reset..
Torrents starten = 5 & 10m topsnelheid.. 300/400 kb
en boem.. naar beneden..
Let op .. het aantal peers blijft identiek hé.. maar eene die 40/50 kbs geeft zakt gewoon naar 3/5 of zo...
dat ligt volgens mij niet aan het routerke..
Feit is dat na een Modemreset.. (niet de router) de snelheid terug vol is.. maar eens de torrents starten.. gaat het na 5 min bergaf..
dus snelheid blijft top na reset..
getest tot 4 u na reset..
Torrents starten = 5 & 10m topsnelheid.. 300/400 kb
en boem.. naar beneden..
Let op .. het aantal peers blijft identiek hé.. maar eene die 40/50 kbs geeft zakt gewoon naar 3/5 of zo...
dat ligt volgens mij niet aan het routerke..
-
- Member
zou het kunnen (ook al beweren ze van niet) dat Dommel met poorten foefelt ???
ik heb zonet ontdekt dat Utorrent bij de laatste update 'random ports' heeft afgezet..
heb net een aantal keren op random geklikt.. en random port @ startup gekozen.. (was daarvoor ook zo)
snelheid gaat zachtjes omhoog .. is nu ong 100+
ik heb zonet ontdekt dat Utorrent bij de laatste update 'random ports' heeft afgezet..
heb net een aantal keren op random geklikt.. en random port @ startup gekozen.. (was daarvoor ook zo)
-
- Elite Poster
tuurlijk traffic shaping start met "poorten"... dat is makkellijker dan content checken...en ook voor dit laatste kun je tegenwoordig encryption gebruikenlswaenen schreef:zou het kunnen (ook al beweren ze van niet) dat Dommel met poorten foefelt ???