Hallo,
Ik ben op zoek naar een goede All-in-One Printer die niet te veel kost. Hij moet dienen als printer en scanner, meer heb ik niet nodig.
Hij moet wel voorzien zijn van een netwerkaansluiting (wireless is niet nodig) zodat ik vanaf iedere computer kan afdrukken. (zonder dat er een andere computer moet aanstaan)
Scannen vanaf iedere computer zou leuk zijn, maar is niet noodzakelijk.
Ondersteuning voor Linux zou mooi zijn, maar ik vermoed dat het (zeker als het enkel afdrukken is) wel bij iedere printer in orde zal zijn.
Welke raden jullie mij aan, zeker als je ook kijkt naar de prijs van de inkt?
Deze twee had ik op het oog
> HP OfficeJet J6410 : €129 (promo tot woensdag)
> Brother DCP-585CW : €136
en mij voorkeur gaat naar de Brother, al weet ik niet hoe dat met de inkt zit
All-in-One Printer
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3749 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Ik heb destijds in de Aldi een HP Photosmart C4380 gekocht voor 99 EUR.driesve schreef:Deze twee had ik op het oog
> HP OfficeJet J6410 : €129 (promo tot woensdag)
> Brother DCP-585CW : €136
en mij voorkeur gaat naar de Brother, al weet ik niet hoe dat met de inkt zit
Tot nu toe zeer tevreden. Heeft wireless LAN, dus kan ik hem zetten waar ik wil ... en printen vanuit het netwerk.
Heeft ook nog eens zo'n kaartreader, die alle soorten memory cards leest. Je kan foto's printen vanuit de memory card, zonder dat de PC aanligt. De memory-card is - als een netwerkstation - vanuit iedere PC leesbaar.
Heeft ook een copierfunctie (zwart-wit of kleur).
Scannen kan naar elke PC in het netwerk die on-line is (en waarop de HP software geinstaleerd is)
Philippe
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Heb eergisteren een canon pixma mp620 gekocht , kost 119 euro bij forcom in Leuven . Printer , scanner , netwerkmogelijkheden (draadloos ook ) , tot hier toe zeer tevreden over . Prijs , kwaliteit zeker een aanrader . 5 afzonderlijke inktpatronen .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Indien afdruk kwaliteit voor je belangrijk is, valt de Brother sowieso al af. De inktspuiters van Brother hebben qua kwaliteit jaren achterstand op zowat alle concurenten. Op speciaal gecoat papier doen de nieuwste veries het vrij goed, maar op gewoon papier is de afdruk kwaliteit ronduit schabouwelijk. Eerlijk : mijn oeroude Officejet G55 zet op gewoon papier een afdrukkwaliteit neer waar een Brother zelfs niet een beetje in de buurt kan komen. Al zware discussies met zakelijke klanten gehad hierover en uiteindelijk één van de product managers hier gehad die bij een shootout tussen 2 machines lijdzaam moest toezien dat zijn spiksplinternieuwe Brother inktjet niet enkel een stuk trager, maar ook een stuk slechter afdrukte als een afgedankte oude HP 2175 AIO : Brother heeft in al die gevallen uiteindelijk de AIO gecrediteerd.
HP valt voor mij ook af. Jarenlang een HP fan geweest, maar da's over en uit. Bloatware ipv drivers, vreselijk software, bij iedere release van een nieuw OS gegarandeerd problemen omdat HP het model ofwel totaal niet, ofwel zo slecht ondersteunde dat je er nagenoeg niet meer mee kon werken, en -vooral- het feit dat HP op de meeste modellen een *1 jaar garantie politiek* heeft, maakt voor mij HP tot een no-go, mede omdat de huidige reeks HP's zowel in consumer als pro-reeksen de onhebbelijke gewoonte hebben om na 18 maanden stuk te gaan.
Blijft over : Canon. Ik heb zelf, na jaren HP te hebben gehad, indertijd een Canon MP800R werkpaard gekocht. Is met afstand de beste printer die ik ooit gehad heb, en na al die jaren is de afdruk kwaliteit, gebruiksgemak en GOEDE werking van de drivers iets waar geen enkel merk op dit moment aan kan tippen. Om maar te zwijgen over het feit dat het qua kosten per pagina ook een spotgoedkope machine is (ja ik refill en doe dat al jaren, en heb nog nooit problemen gehad met mijn MP800R). Ik kan bevestigen dat de MP620, ondanks zijn wat speelgoed-achtige uiterlijk, een uitstekende printer is waar wij maar heel weinig uitval op zien. En als het dan toch foutloopt : Canon heeft een no-questions-asked-2-jaar garantie op ieder model.
Je hebt *altijd* een beetje geluk nodig als je een toestel koopt, maar als je voor Canon kiest heb je waarschijnlijk -iets minder geluk nodig-.
HP valt voor mij ook af. Jarenlang een HP fan geweest, maar da's over en uit. Bloatware ipv drivers, vreselijk software, bij iedere release van een nieuw OS gegarandeerd problemen omdat HP het model ofwel totaal niet, ofwel zo slecht ondersteunde dat je er nagenoeg niet meer mee kon werken, en -vooral- het feit dat HP op de meeste modellen een *1 jaar garantie politiek* heeft, maakt voor mij HP tot een no-go, mede omdat de huidige reeks HP's zowel in consumer als pro-reeksen de onhebbelijke gewoonte hebben om na 18 maanden stuk te gaan.

Blijft over : Canon. Ik heb zelf, na jaren HP te hebben gehad, indertijd een Canon MP800R werkpaard gekocht. Is met afstand de beste printer die ik ooit gehad heb, en na al die jaren is de afdruk kwaliteit, gebruiksgemak en GOEDE werking van de drivers iets waar geen enkel merk op dit moment aan kan tippen. Om maar te zwijgen over het feit dat het qua kosten per pagina ook een spotgoedkope machine is (ja ik refill en doe dat al jaren, en heb nog nooit problemen gehad met mijn MP800R). Ik kan bevestigen dat de MP620, ondanks zijn wat speelgoed-achtige uiterlijk, een uitstekende printer is waar wij maar heel weinig uitval op zien. En als het dan toch foutloopt : Canon heeft een no-questions-asked-2-jaar garantie op ieder model.
Je hebt *altijd* een beetje geluk nodig als je een toestel koopt, maar als je voor Canon kiest heb je waarschijnlijk -iets minder geluk nodig-.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
hah snel nieuwe slogan verkopen aan canonkaween schreef: Je hebt *altijd* een beetje geluk nodig als je een toestel koopt, maar als je voor Canon kiest heb je waarschijnlijk -iets minder geluk nodig-.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Moet zeggen dat ik ook wel al goede dingen heb gehoord over Canon, zeker qua prijs/kwaliteit vs kosten inkt.
De Canon Pixma MP 620 lijkt mij wel te voldoen aan mij eisen, maar
> Werkt deze ook met Ubuntu?
> Weet er iemand of je ook via het netwerk kunt scannen.
Edit 03u04: Vind op internet dat het precies wel mogelijk is (beide), al ondersteunt Canon Ubuntu-ondersteuning niet.
De Canon Pixma MP 620 lijkt mij wel te voldoen aan mij eisen, maar
> Werkt deze ook met Ubuntu?
> Weet er iemand of je ook via het netwerk kunt scannen.
Edit 03u04: Vind op internet dat het precies wel mogelijk is (beide), al ondersteunt Canon Ubuntu-ondersteuning niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Ik heb al enkele jaren een Canon MP600R (tegenwoordig die MP620 denk ik).
Heel tevreden van:
- scannen via netwerk is mogelijk (soms wel paar keer proberen voor hij de computers vindt waaruit je kan kiezen)
- Ubuntu weet ik niet.
andere pluspunten zijn:
- dubbelzijdig afdrukken
- bedrukken van DVD's en CD's
- goede kwaliteit als je foto's afdrukt.
Heel tevreden van:
- scannen via netwerk is mogelijk (soms wel paar keer proberen voor hij de computers vindt waaruit je kan kiezen)
- Ubuntu weet ik niet.
andere pluspunten zijn:
- dubbelzijdig afdrukken
- bedrukken van DVD's en CD's
- goede kwaliteit als je foto's afdrukt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
heb ook na de HP G85 (waarbij ik alleen via de meegeleverde cd kon drivers installeren...Die van internet werkten nooit...) ook namen die drivers veel geheugen in beslag...en crashte je pc als die de printer niet vonden (oja ik had er een JetDirect netwerkuitbreiding bij aangeschaft)
Vandaag werkt ie nog steeds (via usb)
een Canon MP780 genomen... maar na eens 2maand niet te hebben geprint bleken de koppen kapot... die bleken 80 euro te kosten...tijd dus voor een nieuwe printer
de MP630 genomen omdat ik op cd/dvd wou kunnen printen...
de MP620 voor iemand anders genomen... deze heeft "netwerk" ondersteuning ... werkt ook handig... geheugenkaartjes inlezen van 2 verdiepingen hoog... printen/scannen vanop afstand... gewoon in het stopkontakt in de kast....
beiden scannen in pdf/jpg direct naar eg usb stick... geen pc meer nodig voor te scannen
heb het printen onder ubuntu doen werken... maar ondertussen na zoveel ubuntu kernel upgrades is het "printen" en "niets uitkomen"...
ik ga nog eens ubuntu support er eens moeten "herinstalleren" kiezen in de hoop dat het verbeterd... of eens op de support site kijken of er nog anderen zijn met dit probleem
Gewoon onder Synaptic Packagebeheer "canon" ingetikt geloof ik... en hij installeerde
Ervaring met "refills"... -> ze hebben geen "chip" en moeten dus bij het eerste printen een stuk of 5keer op knop per kleur klikken dat je geen inktstatus informatie meer wilt hebben... voordeel is hooguit 1 euro (refill) tov 9 euro (in de winkel voor officiele versie)
oja sommige winkels durven 11-14 euro vragen per kleur
Vandaag werkt ie nog steeds (via usb)
een Canon MP780 genomen... maar na eens 2maand niet te hebben geprint bleken de koppen kapot... die bleken 80 euro te kosten...tijd dus voor een nieuwe printer
de MP630 genomen omdat ik op cd/dvd wou kunnen printen...
de MP620 voor iemand anders genomen... deze heeft "netwerk" ondersteuning ... werkt ook handig... geheugenkaartjes inlezen van 2 verdiepingen hoog... printen/scannen vanop afstand... gewoon in het stopkontakt in de kast....
beiden scannen in pdf/jpg direct naar eg usb stick... geen pc meer nodig voor te scannen

heb het printen onder ubuntu doen werken... maar ondertussen na zoveel ubuntu kernel upgrades is het "printen" en "niets uitkomen"...
ik ga nog eens ubuntu support er eens moeten "herinstalleren" kiezen in de hoop dat het verbeterd... of eens op de support site kijken of er nog anderen zijn met dit probleem
Gewoon onder Synaptic Packagebeheer "canon" ingetikt geloof ik... en hij installeerde
Ervaring met "refills"... -> ze hebben geen "chip" en moeten dus bij het eerste printen een stuk of 5keer op knop per kleur klikken dat je geen inktstatus informatie meer wilt hebben... voordeel is hooguit 1 euro (refill) tov 9 euro (in de winkel voor officiele versie)
oja sommige winkels durven 11-14 euro vragen per kleur
-
- Elite Poster
Scannen naar een USB-stick is zeer oké en het printen werkt blijkbaar via Ubuntu. Toch veel over te vinden. Het is niet triviaal (of vroeger toch niet) maar het werkend krijgen is geen moeilijke opdracht.
Het wordt zogoed als zeker een Canon MP620, via Forcom. Die winkel is hier niet ver vandaag, misschien hoogstens 10 minuten rijden.
Het wordt zogoed als zeker een Canon MP620, via Forcom. Die winkel is hier niet ver vandaag, misschien hoogstens 10 minuten rijden.
-
- Elite Poster
t'is vnl keuze tussen "netwerk/wifi" of "cd/dvd printing&full duplex"driesve schreef:Scannen naar een USB-stick is zeer oké en het printen werkt blijkbaar via Ubuntu. Toch veel over te vinden. Het is niet triviaal (of vroeger toch niet) maar het werkend krijgen is geen moeilijke opdracht.
het netwerk/wifi gedeelte heb ik al op m'n Canon MP630 gefixed door er een Fonera 2(F2) aan te hangen die ik indertijd voor 50 euro aanschafte...
Dat werkt perfect... de sd/CF kaartjes kan ik perfect op de F2 lezen/schrijven via samba/ftp ; en printen ook... alleen het scannen niet maar dat heb ik nog niet gedaan via windows/ubuntu... altijd naar usb stick gescanned en nadien met gimp enzo bewerkt

is idd goedkoop in de forcom... ik heb'm tijdens de Tones Pc Dumpdag gekocht

-
- Elite Poster
Heeft er iemand een idee wat er gebeurd als Windows 7 er is?
Mijn ouders hebben een nieuwe pc nodig, maar ik ga wachten totdat Windows 7 er is.
Officieel is het waarschijnlijk nog niet geweten, maar wat is de kans dat de Canon MP620 op Windows 7 gaat werken?
Ik vermoed dat Canon gewoon drivers op de markt gaat brengen voor Windows 7.
Hoe was dat in het verleden? (bv XP->Vista)
Mijn ouders hebben een nieuwe pc nodig, maar ik ga wachten totdat Windows 7 er is.
Officieel is het waarschijnlijk nog niet geweten, maar wat is de kans dat de Canon MP620 op Windows 7 gaat werken?
-
- Elite Poster
Ik heb alleen de nare ervaring dat er geen drivers bestaan voor: XP 64bit en 2003 64bit...driesve schreef:Heeft er iemand een idee wat er gebeurd als Windows 7 er is?
voor vista en windows 7 64bit zou het wel moeten gaan geloof ik...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 34 keer
HP is een ramp wat betreft driverondersteuning. Ik had een HP PSC1219 all-in-one maar toen ik naar Vista overschakelde bleken er geen drivers te bestaan. Printen kon nog wel maar scannen was quasi (tenzij met heel veel omwegen) onmogelijk.
Ik heb toen een Canon MP620 gekocht en ben er tot hiertoe zeer tevreden over. Gebruik hem wireless en dat werkt zonder problemen.
Aangezien Windows 7 in mijn ogen een verderborduursel is om Vista, denk ik niet dat we ons veel zorgen moeten maken over de beschikbaarheid van drivers.
Ik heb toen een Canon MP620 gekocht en ben er tot hiertoe zeer tevreden over. Gebruik hem wireless en dat werkt zonder problemen.
Aangezien Windows 7 in mijn ogen een verderborduursel is om Vista, denk ik niet dat we ons veel zorgen moeten maken over de beschikbaarheid van drivers.
-
- Elite Poster
Bij HP kreeg ik de online drivers van een G85 zelfs voor de bestaande OS nooit aan de praat...Uzzi schreef:HP is een ramp wat betreft driverondersteuning. Ik had een HP PSC1219 all-in-one maar toen ik naar Vista overschakelde bleken er geen drivers te bestaan. Printen kon nog wel maar scannen was quasi (tenzij met heel veel omwegen) onmogelijk.
alleen de meegeleverde cdrom werkte prima...
die heb ik ook diverse keren gebackupped om die zeker niet kwijt te geraken...
-
- Elite Poster
Heb zelf wat liggen zoeken, maar echt veel vind je er niet over.
http://www.coolcomputing.com/article.php?sid=2909
Dus we zullen maar hopen dat hij wel degelijk op Windows 7 zal werken.
http://www.coolcomputing.com/article.php?sid=2909
http://www.werktmet7.nlCanon is pleased to announce that its PIXMA inkjet printer products will be compatible with Microsoft's new Windows 7 operating system. According to Microsoft, this operating system has new features to make everyday tasks easier and faster. Please stay tuned for updates regarding driver downloads and a full list of compatible Canon products.
Dus we zullen maar hopen dat hij wel degelijk op Windows 7 zal werken.