Mijn usb stick van 16 GB zegt ik ben maar 2 GB

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
destertjes
Member
Member

Mijn usb stick van 16 GB zegt ik ben maar 2 GB ,hoe maak ik hem wijs dat hij 16 GB is ? ?
PC inspetor vind iets van 14 GB maar doet niks
en HDD Generator weet ook niet wat hij er mee moet aanvangen
misschien weet er iemand hier een oplossing
Gisteren had ik er nog 15 GB materiaal op staan ,vandaag zegt hij dat er maar 2 GB groot is
heb hem al in een andere pc gestoken en die kan het formateren niet beeindigen

Den Optimist
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

destertjes schreef:hoe maak ik hem wijs dat hij 16 GB is ? ?
Dus eigenlijk hebt ge een stick van 2Gb en ge wilt die 'wijsmaken' dat 'm 16Gb is om zo een euro of 20 uit te sparen en geen nieuwe stcik te moeten kopen :lol: ik zou zeggen, neem 'm een apart en klapt er eens mee, geen blad voor de mond houden en goed doorspreken, dat puberaal gedrag van die USB sticks moet maar eens gedaan zijn, niet willen geloven dat ze 16Gb zijn, ge moet maar durven :twisted:

maar alle gekheid op een stokje, als ge'm in een andere PC niet geformateerd krijgt vrees ik het ergste, de eeuwige usbstickvelden.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
KK
Elite Poster
Elite Poster

USB sitcks zijn eigenlijk even onbetrouwbaar als de diskettes van vroeger. Ik zou bv. nooit een USB stick gebruiken om belangrijke data op te zetten. Zelf heb ik hier ook een USB stick liggen van 4GB die plots van de ene op de andere dag 'read only' werd. Ik kan perfect alles lezen wat erop staat, maar kan het niet verwijderen of iets erbij zetten, en formatteren lukt ook niet.
Voyager
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer

Ben je zeker dat je een stick van 16Gb hebt, eentje van een goed merk en niets iets zeer goedkoop van internet?

Indien ja, probeer hem eens te formateren in FAT32.

Lukt dat niet, terug naar de winkel.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Gisteren had ik er nog 15 GB materiaal op staan ,vandaag zegt hij dat er maar 2 GB groot is
Verborgen bestanden? In Ubuntu worden de verwijderde bestanden in de prullenbak gezet, maar op de usb-stick is dat een verborgen map.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Zo'n USB-stick van 16 GB bestaat waarschijnlijk uit in serie geschakelde geheugenchips van 2 GB. Mij lijkt het dat de controller van de stick defect is, of enkele van die geheugenchips ...
destertjes
Member
Member

Ik heb hem op mijn laptop kunnen formatteren en daar werkt hij terug normaal
m'n pc wil de stick niet erkennen ( kan een nieuwe installatie gebruiken want hij flipt soms)
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Allé , eind goed al goed dan
The eternal and true pessimist :D
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”