Mijn usb stick van 16 GB zegt ik ben maar 2 GB ,hoe maak ik hem wijs dat hij 16 GB is ? ?
PC inspetor vind iets van 14 GB maar doet niks
en HDD Generator weet ook niet wat hij er mee moet aanvangen
misschien weet er iemand hier een oplossing
Gisteren had ik er nog 15 GB materiaal op staan ,vandaag zegt hij dat er maar 2 GB groot is
heb hem al in een andere pc gestoken en die kan het formateren niet beeindigen
Den Optimist
Mijn usb stick van 16 GB zegt ik ben maar 2 GB
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 685 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Dus eigenlijk hebt ge een stick van 2Gb en ge wilt die 'wijsmaken' dat 'm 16Gb is om zo een euro of 20 uit te sparen en geen nieuwe stcik te moeten kopendestertjes schreef:hoe maak ik hem wijs dat hij 16 GB is ? ?

maar alle gekheid op een stokje, als ge'm in een andere PC niet geformateerd krijgt vrees ik het ergste, de eeuwige usbstickvelden.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
USB sitcks zijn eigenlijk even onbetrouwbaar als de diskettes van vroeger. Ik zou bv. nooit een USB stick gebruiken om belangrijke data op te zetten. Zelf heb ik hier ook een USB stick liggen van 4GB die plots van de ene op de andere dag 'read only' werd. Ik kan perfect alles lezen wat erop staat, maar kan het niet verwijderen of iets erbij zetten, en formatteren lukt ook niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Verborgen bestanden? In Ubuntu worden de verwijderde bestanden in de prullenbak gezet, maar op de usb-stick is dat een verborgen map.Gisteren had ik er nog 15 GB materiaal op staan ,vandaag zegt hij dat er maar 2 GB groot is
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Zo'n USB-stick van 16 GB bestaat waarschijnlijk uit in serie geschakelde geheugenchips van 2 GB. Mij lijkt het dat de controller van de stick defect is, of enkele van die geheugenchips ...
- destertjes
- Member
Ik heb hem op mijn laptop kunnen formatteren en daar werkt hij terug normaal
m'n pc wil de stick niet erkennen ( kan een nieuwe installatie gebruiken want hij flipt soms)
m'n pc wil de stick niet erkennen ( kan een nieuwe installatie gebruiken want hij flipt soms)