Voor vdsl is er een specifieke vdsl modem nodig...
bij de operator is dat 140 euro en alle functionaliteit wordt uitgeschakeld (usb poort enzo)
via ebay 20 euro...
mag je die van ebay gebruiken (zelfde type als te vinden onder requirements van dommel) : NEEN
Unfortunately, the regulatory instance does not allow this. You need to purchase a dommel-sagem modem. It is added to your order online automatically.
De Regulatory instance? das dan het BIPT verplicht koppelverkoop?
bundelverkoop
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
beetje nutteloze gesprek, nud at koppelverkoop gaat moeten toegstaan worden.
Maar ik vraag me eigenlijk af, wat als iemad van belgacom komt en al een modem heeft?
Kan je dan niet aan dommel doorgeven dat je al 1tje hebt? Probeer mss zo
Maar ik vraag me eigenlijk af, wat als iemad van belgacom komt en al een modem heeft?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
zal het ze eens vragen...liger schreef:beetje nutteloze gesprek, nud at koppelverkoop gaat moeten toegstaan worden.
dan nog t'is niet omdat koppelverkoop mag dat ze dat als een verplichting van overheidswege moeten gaan adverteren...
sebiet mag ik ook al niet van elentriek veranderen zonder dat ze hun eige "intelligente" meters komen plaatsen met bijpassend gprs abbonement natuurlijk...
tzal ons wel wat meer kosten dan 33 euro per jaar om te huren dan?
-
- Elite Poster
beide vond ik op internet...a3ke schreef:nen ebay sagem kunde ook ni gebruiken op de vdsl van bgc , dus why the bashing against dommel weer ?
25 euro voor een Belgacom sagem BBOX2 VDSL2
20 euro voor een "retail" sagem VDSL2
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
liger schreef:beetje nutteloze gesprek, nud at koppelverkoop gaat moeten toegstaan worden.
Het is belgacom blijkbaar die zegt dat ge hun sagem vdsl2 modems moet kopen. Hun bbox2 is uiteindelijk ook een sagem in een andere behuizing, en ik dacht €30 goedkoper.Geachte,
VDSL2 modems van sagem zijn opgelegd door belgacom, hetgeen is bevestigd door het bipt. Deze zijn dus verplicht.
best regards,
met vriendelijke groeten,
dommel.com servicecenter
a schedom nv/sa service
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
en standaard onbeveiligd...tenzij meegeleverde cd wordt toegepast en belgacom geen "reset" uitvoert...begin augustus in oostende op verlof
ik had de keuze tussen 4 BBOX2 en 3 BBOX en 2 philipswifi en 3 wifiXXX
de BBOX'en waren praktisch allemaal onbeveiligd en kon zien dat er meer dan 9 op hun dhcp zaten van degene die ik bezocht
ik had de keuze tussen 4 BBOX2 en 3 BBOX en 2 philipswifi en 3 wifiXXX
de BBOX'en waren praktisch allemaal onbeveiligd en kon zien dat er meer dan 9 op hun dhcp zaten van degene die ik bezocht
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Niet alle ....Trojan schreef:Alle modems zijn standaard onbeveiligd.
Iedere FritzBox die je koopt is beveiligd met een eigen aparte kode (vroegere modellen met WEP-128, recente modellen met WPA). De kode staat gedrukt op de onderkant van de Box, samen met het serie-nummer.
Gebruiker kan het wel wijzigen, maar standard staat deze altijd beveiligd. Ook als je een complete reset doet (met de default fabrieksinstellingen) wordt de beveiliging terug aktief.
Dit zou iedere fabrikant moeten doen, en als de fabrikant het niet doet, dan tenminste de provider.
Het is ongeloofelijk hoeveel bboxen gewoon open staan (onlangs in Nieuwpoort nog een open bbox gezien van een dokterspraktijk !!!)
Philippe.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Je neemt dan ook ineens een modem die niet in een supermarkt te verkrijgen is en qua functionaliteit meer een pro publiek aanspreekt.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
ja mijn punt was, wat als je het AL HEBT GEKOCHT (bij belgacom). NU stap je over naar dommel. In princiepe moet je dan die modem niet meer kopen (duh, je hebt die van belgacomTrojan schreef:liger schreef:beetje nutteloze gesprek, nud at koppelverkoop gaat moeten toegstaan worden.
Kan je dan niet aan dommel doorgeven dat je al 1tje hebt? Probeer mss zoHet is belgacom blijkbaar die zegt dat ge hun sagem vdsl2 modems moet kopen. Hun bbox2 is uiteindelijk ook een sagem in een andere behuizing, en ik dacht €30 goedkoper.Geachte,
VDSL2 modems van sagem zijn opgelegd door belgacom, hetgeen is bevestigd door het bipt. Deze zijn dus verplicht.
best regards,
met vriendelijke groeten,
dommel.com servicecenter
a schedom nv/sa service