BASE vereenvoudigt tarieven en vergelijkt prijzen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 105 keer

De mobiele operator BASE vereenvoudigt zijn producten en tarieven. Het gaat ook zijn prijzen openlijk vergelijken met die van de concurrenten.

Het voortouw
BASE heeft naar eigen zeggen zijn huidige 'best presterende' tariefplannen verfijnd, met als resultaat nieuwe en flexibele modellen, die vollediger zijn. "BASE neemt het voortouw om de onduidelijke situatie van tariefplannen in België te vervangen door een vereenvoudigd en transparant portfolio", luidt het.

Vijf plannen
Het nieuwe gamma is volgens BASE vooral eenvoudiger. Het is nu beperkt tot vijf tariefplannen: één prepaid oplossing en vier postpaid oplossingen.

"De klant wordt ook niet overstelpt met diensten die hij niet gebruikt, maar die wel automatisch in zijn tariefformule zitten en waar hij automatisch voor betaalt", aldus BASE.

Vergelijking
BASE vergelijkt ook zijn tarieven met die van de andere operatoren "om alle verwarring uit te sluiten en om de klanten toe te laten om zich een eigen mening te vormen". De prijzen zijn echte tarieven "en niet enkel tijdelijke promoties om verwarring te stichten onder de klanten". (belga/edp)
BASE zet vereenvoudiging van zijn volledige tarieven portfolio verder In tijden van crisis past BASE zijn aanbod aan de behoeften van de consument aan Brussel, 20 april 2009 – Vandaag kondigt mobiele operator BASE een volledig nieuw portfolio van producten aan, met aangepaste tarieven. In de jungle van mobiele oplossingen bevestigt BASE zijn status van operator van de eenvoudigheid en de duidelijkheid. Om zijn klanten dichter te benaderen, paste BASE zijn bestaande portfolio aan. De aankondiging is erop gericht om mobiele communicatie en facturatie in België transparanter te maken, en binnen het bereik van iedereen te brengen. Een stap dichter bij het einde van de verwarring
Twee miljoen klanten, twee miljoen verhalen en evenveel individuele interpretaties van wat tarieven zouden moeten zijn. Dat is de conclusie van het gesprek tussen BASE en zijn klanten (www.basenation.be). Het is altijd het doel van BASE als bedrijf geweest om innovatieve tarieven voor te stellen, en om mobiele telefonie aan te bieden aan iedereen, tegen een redelijke prijs en in overeenstemming met de behoeften van de klanten. In tijden van crisis luistert BASE naar de markt, én biedt oplossingen. BASE neemt het voortouw om de onduidelijke situatie van tariefplannen in België te vervangen door een vereenvoudigd en transparant portfolio. De best presterende, bestaande tariefplannen werden hervormd (meer minuten, meer sms’en, betere prijs) om ze te perfectioneren, en om ze te vervangen door nieuwe en flexibele modellen, die vollediger zijn. Deze kleine revolutie komt op hetzelfde moment als de tarievensimulator die online werd gelanceerd door de regering, en die de standpunten verenigt van operator en klanten, die meer en meer geneigd zijn om te opteren voor tarieven die beter overeenstemmen met hun behoeften. De crisis creëert kansen om producten en diensten te vereenvoudigen Het nieuwe gamma wordt ten eerste gekarakteriseerd door haar eenvoudigheid. Een beperkt gamma, met 5 tariefplannen. Het bevat een prepaid oplossing, “prepaid”, en 4 postpaid oplossingen, “postpaid 0”, “postpaid 1”, “postpaid 3” en “postpaid 5”. Het tweede kenmerk van het gamma: flexibiliteit. De klant wordt niet overstelpt met diensten die hij niet gebruikt, maar die wel automatisch in zijn tariefformule zitten, en waar hij automatisch voor betaalt. En ten slotte, de derde innovatie: transparantie en eerlijkheid. BASE stelt comparatieve tabellen voor. De prijzen worden op een overzichtelijke manier gepresenteerd, in vergelijking met de prijzen van de concurrentie, om alle verwarring uit te sluiten en om de klanten toe te laten om zich een eigen mening te vormen. De prijzen zijn echte tarieven, en niet enkel tijdelijke promoties om verwarring te stichten onder de klanten.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Op deze moment nog niet veel van te zien in de praktijk.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Postpaid 0
Beltegoed: 0 Euro (je betaalt wat je verbruikt)
Bellen: 0.18 (pr0.25)(mob0.20)
SMS: 0.10 (pr0.15) (mob0.15)

Postpaid 1
Beltegoed 10
Bellen: 0.18 (pr0.25) (mob0.23)
SMS: 0.10 (pr0.12) (mob0.15)
+ ofwel onbeperkt bellen in het weekend naar Base
+ ofwel 90min bellen naar Base (24/7)

Postpaid 3
Beltegoed: 25 Euro (pr85min alle netw) (mob 119 min of 208 sms)
In bundel: onbeperkt bellen en sms'en naar Base
Bellen: 0.20 (pr0.235) (mob0.21)
sms: 0.15 (pr0.11) (mob0.12)

Postpaid 5 @ 25Euro
150 min + 150 sms naar alle nationale vaste en mobiele nummers (pr85 min alle netw) (mob 119min bel of 208 sms)
Bellen buiten bundel: 0.20 (pr0.235) (mob0.21)
SMS buiten bundel: 0.15 (pr0.11) (mob0.12)

Postpaid 5 @ 40 Euro
450 min + 450 sms naar alle netwerken (pr 400 min + 400 sms + 50MB) (mob 250min of 450sms)
Bellen buiten bundel: 0.15 (pr0.18) (mob0.20)
SMS buiten bundel: 0.10 (pr0.10) (mob0.10)

Postpaid 5 @ 99 Euro
onbeperkt bellen + onbeperkt sms'en + 500MB (pr 1100min + 1100sms + 30min eu) (mob 600min +1000sms + 2GB + 30min eu + 100mms)
Bellen buiten bundel: 0 (pr0.10) (mob0.12)
SMS buiten bundel: 0 (pr0.10) (mob0.15)
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster

Ondertussen staat alles nu overzichtelijk op hun site www.base.be

Opmerkelijk: met deze nieuwe tariefplannen volgt men Proximus en Mobistar door pas per seconde te rekenen na de eerste minuut. Met de vorige formules rekende men vanaf de eerste seconde per seconde.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Blijven alle bestaande abonnementen zoals ze zijn of worden die overgezet naar één van de nieuwe tariefplannen ?

J.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dat 5 onbeperkt is moeten we nuanceren. Ook hier geldt een limiet:
* je belt regelmatig meer dan 6 uur per dag en/of 30 uur per week
* je belt regelmatig meer dan 3 uur ononderbroken en/of met gesprekken die meteen na onderbreking hervat worden
* je verstuurt meer dan 300 sms’en per dag en/of 5000 sms’en per maand
* je verstuurt meer dan 50 MMS’en per dag en/of meer dan 400 MMS’en per maand naar BASE en/of e-mailadressen
* je verstuurt meer dan 20 MMS’en per dag en/of meer dan 100 MMS’en per maand naar de andere mobiele netwerken
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Qua tarieven in ik dat een verbetering in vergelijking met ervoor, maar

- Ik vind de benaming in zo sterk (waarom gewoon met cijfers?)
- Ik mis te weinig opties voor een herlaadkaart (bv. Base Mania)
- Gelukkig betaal ik de eerste minuut nog niet volledig, want dat vind ik echt belachelijk

Je krijgt nu wel 500 Mb voor € 10 terwijl dat ervoor maar 200 Mb was.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

1ste minuut zuigt. Ik ben indertijd ondermeer om de connectiekost naar BASE overgeschakeld.
blidi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 41 keer

Jammer dat base3+ en base classic zijn weggevallen. Vooral deze laatste was een alternatief voor de vaste lijn.
Mobistar speelt hier handig op in met de athome opties.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster

Joe de Mannen schreef:Blijven alle bestaande abonnementen zoals ze zijn of worden die overgezet naar één van de nieuwe tariefplannen ?

J.
Ik hoop dat de oude gewoon blijven bestaan. Want men stapt vanaf nu af van het systeem dat je betaalt per seconde vanaf de eerste seconde. Wat op zich voor veel mensen (diegenen die reeds klant zijn) veel duurder zal uitkomen. Want de eerste minuut wordt zowiezo aangerekend, tewijl ik nu gesprekken heb die minder zijn dan 0.15 of 0.20 cent. Jammer dat ze dit verandert hebben. Een voordeel tegenover hun concurenten zijn ze hierbij kwijt.
Verder zijn de formules veel voordeliger dan die van Proximus en Mobistar, ze komen er nogal duur uit in de vergelijking.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 105 keer

Tariefformules van 5 jaar terug zijn nog altijd geldig, dus ik vermoed dat er daar niet meteen verandering in komt.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Nu kan je al onbeperkt sms'en voor 10 EUR per maand (BASE 0 + onbeperkt SMS), vergelijk zoiets met Proximus en Mobistar. Ik denk dat ik alles eens ga herbekijken, ik hoop dat ik niet lang meer vastzit bij Proximus.

Of voor dezelfde prijs kan ik gratis bellen naar BASE (BASE 1 10 EUR + onbeperkt SMS).
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

tarieven zijn op zich niet slecht ... maar eenvoudig of overzichtelijk zou ik het allemaal toch niet echt noemen.
hey69
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 5 keer

Muziekbos schreef:Ondertussen staat alles nu overzichtelijk op hun site http://www.base.be

Opmerkelijk: met deze nieuwe tariefplannen volgt men Proximus en Mobistar door pas per seconde te rekenen na de eerste minuut. Met de vorige formules rekende men vanaf de eerste seconde per seconde.
ik weet niet hoe het ging met de abonementen ,maar met herlaadkaart is die tariefering per seconden NA de eerste minuut al enkele jaren aan de gang
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

hey69 schreef:ik weet niet hoe het ging met de abonementen ,maar met herlaadkaart is die tariefering per seconden NA de eerste minuut al enkele jaren aan de gang
Dat vind ik echt iets schandalig voor als je op een voicemail komt en niets inspreekt.
Vroeger(6jaar geleden ongeveer) betaalde ik 50cent/min, en dan was dat echt erg.

De eerste minuut volledig betalen is nog steeds een belangrijke reden waarom ik bij JimMobile blijf. Ik bel af en toe, en stuur vaak een berichtje. Er zijn goedkopere alternatieven, maar ik weiger (zolang het kan) om mijn eerste minuut volledig te betalen.

Ik geef toe dat eerste minuut volledig betalen, voordeliger is voor lange gesprekken. (geen connectiekosten)

Ik vind de tarieven van Base niet zo goed als ervoor.
Base Mania vond ik een sterke, maar dat onbeperkt gratis sms is al verdwenen. (gratis=iedere maand herladen)
manu
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 4 keer

je betaalt bij die JimMobile geen connectiekost en afrekening per seconde, maar je betaalt zomaar eventjes 30 cent per minuut wat grofweg het dubbele is van oa. AldiTalk (via Base netwerk) waar je 16 cent of 6 cent per minuut betaalt.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”