De mobiele operator BASE vereenvoudigt zijn producten en tarieven. Het gaat ook zijn prijzen openlijk vergelijken met die van de concurrenten.
Het voortouw
BASE heeft naar eigen zeggen zijn huidige 'best presterende' tariefplannen verfijnd, met als resultaat nieuwe en flexibele modellen, die vollediger zijn. "BASE neemt het voortouw om de onduidelijke situatie van tariefplannen in België te vervangen door een vereenvoudigd en transparant portfolio", luidt het.
Vijf plannen
Het nieuwe gamma is volgens BASE vooral eenvoudiger. Het is nu beperkt tot vijf tariefplannen: één prepaid oplossing en vier postpaid oplossingen.
"De klant wordt ook niet overstelpt met diensten die hij niet gebruikt, maar die wel automatisch in zijn tariefformule zitten en waar hij automatisch voor betaalt", aldus BASE.
Vergelijking
BASE vergelijkt ook zijn tarieven met die van de andere operatoren "om alle verwarring uit te sluiten en om de klanten toe te laten om zich een eigen mening te vormen". De prijzen zijn echte tarieven "en niet enkel tijdelijke promoties om verwarring te stichten onder de klanten". (belga/edp)
BASE zet vereenvoudiging van zijn volledige tarieven portfolio verder In tijden van crisis past BASE zijn aanbod aan de behoeften van de consument aan Brussel, 20 april 2009 – Vandaag kondigt mobiele operator BASE een volledig nieuw portfolio van producten aan, met aangepaste tarieven. In de jungle van mobiele oplossingen bevestigt BASE zijn status van operator van de eenvoudigheid en de duidelijkheid. Om zijn klanten dichter te benaderen, paste BASE zijn bestaande portfolio aan. De aankondiging is erop gericht om mobiele communicatie en facturatie in België transparanter te maken, en binnen het bereik van iedereen te brengen. Een stap dichter bij het einde van de verwarring
Twee miljoen klanten, twee miljoen verhalen en evenveel individuele interpretaties van wat tarieven zouden moeten zijn. Dat is de conclusie van het gesprek tussen BASE en zijn klanten (www.basenation.be). Het is altijd het doel van BASE als bedrijf geweest om innovatieve tarieven voor te stellen, en om mobiele telefonie aan te bieden aan iedereen, tegen een redelijke prijs en in overeenstemming met de behoeften van de klanten. In tijden van crisis luistert BASE naar de markt, én biedt oplossingen. BASE neemt het voortouw om de onduidelijke situatie van tariefplannen in België te vervangen door een vereenvoudigd en transparant portfolio. De best presterende, bestaande tariefplannen werden hervormd (meer minuten, meer sms’en, betere prijs) om ze te perfectioneren, en om ze te vervangen door nieuwe en flexibele modellen, die vollediger zijn. Deze kleine revolutie komt op hetzelfde moment als de tarievensimulator die online werd gelanceerd door de regering, en die de standpunten verenigt van operator en klanten, die meer en meer geneigd zijn om te opteren voor tarieven die beter overeenstemmen met hun behoeften. De crisis creëert kansen om producten en diensten te vereenvoudigen Het nieuwe gamma wordt ten eerste gekarakteriseerd door haar eenvoudigheid. Een beperkt gamma, met 5 tariefplannen. Het bevat een prepaid oplossing, “prepaid”, en 4 postpaid oplossingen, “postpaid 0”, “postpaid 1”, “postpaid 3” en “postpaid 5”. Het tweede kenmerk van het gamma: flexibiliteit. De klant wordt niet overstelpt met diensten die hij niet gebruikt, maar die wel automatisch in zijn tariefformule zitten, en waar hij automatisch voor betaalt. En ten slotte, de derde innovatie: transparantie en eerlijkheid. BASE stelt comparatieve tabellen voor. De prijzen worden op een overzichtelijke manier gepresenteerd, in vergelijking met de prijzen van de concurrentie, om alle verwarring uit te sluiten en om de klanten toe te laten om zich een eigen mening te vormen. De prijzen zijn echte tarieven, en niet enkel tijdelijke promoties om verwarring te stichten onder de klanten.