Ik ben geinteresseerd in homeconnect, en helemaal in de war.

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
skyeam
Starter
Starter

removed
Laatst gewijzigd door skyeam 22 jan 2017, 23:58, in totaal 1 gewijzigd.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 21 keer
Recent bedankt: 1 keer

skyeam schreef:Hallo,

Code: Selecteer alles

Omdat mijn huidige internetprovider (Belgacom) nogal wat negatieve kantjes heeft, ben ik van plan te wisselen. Mij werd dommel aangeraden door een vriend. De prijs is goed, voor zowel alleen internet als internet met telefoon. 

Ik heb hier echter nog wel enkele vragen over:
Momenteel bezit ik Telenet Digital Tv. Deze verbinding komt binnen in de huiskamer en ziet er zo uit:
Modem denk ik? En een soort splitter? (Grijs is van de Wii)
[img]http://img268.imageshack.us/img268/5439/photo0185o.jpg[/img]
En hier komt het binnen:
[img]http://img259.imageshack.us/img259/5068/photo0186.jpg[/img]
Ik heb ergens gelezen dat Belgacom tv problemen zou geven met dommel. Is dit ook zo met telenet? Of gaat telenet via de kabel? [/quote]

Telenet TV (digitaal of analoog maakt niet uit) werkt probleemloos met dommel internet omdat het inderdaad via kabel gaat. 
Belgacom laat het niet toe om digitale TV te nemen in combinatie met een internetabbo bij een andere aanbieder (gaat alletwee via telefoonlijn)

[quote]
Ten tweede heb ik een Belgacom telefoonaansluiting. De 'stopcontacten' van de telefoon zien er zo uit:
[img]http://img18.imageshack.us/img18/935/photo0184lxr.jpg[/img]
Deze zijn verspreid over het hele huis, en overal worden de telefoons ingestoken. Dit zijn oude modellen met draad en zo'n stekker :
[img]http://img259.imageshack.us/img259/193/photo0182j.jpg[/img]

In de computerkamer zit ook zo'n contact, maar is er eerst een soort splitter (denk ik) ingestoken, waarop de telefoonstekker bovenop wordt aangesloten.
[img]http://img259.imageshack.us/img259/3065/photo0183i.jpg[/img]
(De splitter)

Deze splitter is verbonden met mijn adsl modem. (Speedtouch 510) Nu vraag ik mij toch wel enkele dingen af.

Blijkbaar is telefoon bij dommel Voip? Kan ik dan mijn huidige telefoons nog steeds gebruiken? Want volgens mij moet ik dan mij telefoon insteken in de router van dommel. En dat is ook een andere connectie dan de telefoons die ik nu heb, denk ik? Moet ik nieuwe telefoons kopen? En hoe verspreid ik die in het huis als die allemaal op die router aangesloten moeten worden? [/quote]
Je moet inderdaad je telefoons aansluiten op de router van dommel met een RJ11. Oudere telefoons hebben een aansluiting zoals op de foto en indien ze een vaste draad hebben tot aan de telefoon (nergens demonteerbaar) zal je ze niet rechtreeks kunnen aansluiten. (tenzij je een RJ11 aansluiting op de draad nijpt , maar dat vergt een beetje handigheid) . Je kan het wel oplossen door een dominostekker te kopen, die met RJ11 te verbinden met dommelrouter, en daarin je oude telefoon steken. Om alle telefoons in je huis aan te sluiten zal je de telefoonuitgang van de dommel router moeten gebruiken en die doortrekken (als je huidige telefoonnet 2paren heeft kan je volgens mij zonder breken je bestaande bedrading gebruiken)

[quote]
Ten tweede is er de kwestie met betrekking tot het internet. Ik heb de snelheden bekeken, en ik vind de downloadsnelheid goed. De uploadsnelheid is echter bar weinig bij homeconnect. Hoe zorg ik ervoor dat ik die upoadsnelheid van 3Mbps krijg ipv 448 kbps? En hoeveel gaat mij dit kosten?
[/quote]
Plug and pray...snelheden zijn immers niet gegarandeert (nergens trouwens) en je kan waarschijnlijk gewoon net dezelfde snelheden verwachten dan diegene je nu bij belgacom hebt) ...Dus extra betalen of niet.. je krijgt geen hogere snelheden :)
[quote]
Ook heb ik gehoord dat je extra moet betalen voor de belgacom lijn? 18 euro elke 2 maand? Klopt dit? Want ik vind dat nergens terug. 
[/quote]
Voor internet en telefonie via dommel homeconnect moet je enkel en alleen je homeconnect betalen (48,95 met domiciliering) . 
[quote]
Ten vierde heb ik die beschikbaarheidstest op dommel gedaan, en daar krijg ik dit:
- adsl(2+) homeconnect
maximale downloadsnelheid tot 6.0 mbit/sec, geen datalimiet en onbeperkt bellen. nu al vanaf 48.95 euro!

Wrm is dit maar 6.0mbit/s? Is het omdat ik moet betalen om 12mbit te halen? Of kan mijn lijn maximum 6mbit aan? Betekent die adsl(2+) dat ik adsl 2+ kan hebben op homeconnect? (en dus max download/upload van 24/3 mbps ?) En hoeveel extra zou dit kosten?

En ten slotte, als ik vdsl wil, moet ik dan nieuwe draden laten trekken enzo? Of is een nieuwe modem genoeg? En kan ik dit combineren met homeconnect?
Volgens die test kan je lijn idd maar 6mbit aan. Het is niet mogenlijk om (zelfs niet met meerprijs) hogere snelheden te krijgen. Wanneer VDSL beschikbaar wordt is een andere modem voldoende voor het internet gedeelte. Het zal echter aan belgacom en dommel liggen of homeconnect met telefonie ook beschikbaar zal worden voor vdsl.

Modedit : inserted /code om forumlayout door de quote niet te hard te verpesten
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
skyeam
Starter
Starter

removed
Laatst gewijzigd door skyeam 22 jan 2017, 23:57, in totaal 1 gewijzigd.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Gebruik powerline adapters tussen de garage & je werkkamer?
skyeam
Starter
Starter

removed
Laatst gewijzigd door skyeam 22 jan 2017, 23:57, in totaal 1 gewijzigd.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

skyeam schreef:
Devilzown schreef:Gebruik powerline adapters tussen de garage & je werkkamer?
Gaat ook al niet.

Kan iemand mijn vermoedens omtrenet waar die dommel router moet staan bevestigen of ontkennen? Want ik ben niet zeker =/
De modem moet gewoon (met splitter) op "een" telefoonaansluiting aangesloten worden. Waar jij dat doet kies je zelf natuurlijk.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
frado
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer

Interesse om mijn router te kopen? Mijn HC loopt namelijk af volgende week en zit ondertussen al op Telenet. Ik denk dat dit mogelijk is mits wat telefonisch contact met dommel? Want kzit hier nu wel met die modem ( nog ene)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”