Kapotte homeconnect router

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
mispel
Starter
Starter

Een goeie maand geleden ging mijn siemens homeconnect router kapot. Het begon met elk dag een paar keer uit te vallen, dan elk uur, tot hij het tenslotte niet meer deed. Het was zeker mijn verbinding niet want een andere ADSL router die ik nog had werkte wel nog perfect. Nu, dit was nog maar het begin van de problemen:

De router kwam van mediamarkt, ik droeg hem dus logischerwijs daar binnen ter herstelling. Daar werd mij verteld dat de herstelling 40 dagen kon duren... en dit zonder vervangtoestel!!! (maw: Ik heb een maand internet+telefoon betaald, terwijl ik er geen gebruik kon van maken - oké, van internet wel, maar dat was omdat ik toevallig een adsl-modem had liggen en dus volledig mijn eigen verdienste). Ik belde ook naar dommel en daar zei men dat dit het probleem van mediamarkt was en zij daar niets konden aan doen (kastje - muur, iemand :P ), mijn SIP gegevens, waar ik om gevraagd had, werden dus door dommel niet vrijgegeven. Mediamarkt ging mij bellen indien de herstelling in orde was. Uiteraard gebeurde dit niet. Uiteindelijk heb ik ze zelf opgebeld en ze zeiden dat de herstelling in orde was.

Toen ik terug naar mediamarkt ging veranderde het verhaal plots in: De herstelling is niet doorgegaan, u krijgt een waardebon van €129 (in mediamarkt zelf natuurlijk!). Uiteraard ging ik meteen kijken waar de homeconnect-routers stonden, maar tot mijn grote verbazing werden deze niet meer verkocht!!! Aan de infobalie werd mij iets verteld van problemen met leverancier ofzo (interesseert mij totaal niet!!! Ik wil mijn probleem opgelost zien :evil: ) maar ze hadden nog een retour liggen waarvan de PIN-code niet/niet correct werd meegeleverd. Deze heb ik dan maar aanvaard en thuis geïnstalleerd. Om één of andere bizarre reden stonden de VPI/VCI gegevens verkeerd ingevuld, maar na deze te corrigeren kon ik nu terug met een originele sx762 modem terug op internet.

Nu zijn mijn vragen:
1) Hoe kan ik er voor zorgen dat dommel terug mijn VOIP gegevens in mijn router laadt?
2) Als mijn router (of van iemans anders die zijn router in mediamarkt gekocht heeft) kapot gaat? Wat gebeurt er dan? Een waardebon van €129 in mediamarkt waar je niets mee kan aanvangen?
3) Iemand die een gelijkaardige ervaring heeft + hints?

PS: De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik ook een waardebon van €33 heb gekregen in Mediamarkt (wss omdat ik een retour aanvaard heb)
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 17 keer
Provider

Je moet gewoon de homeconnect software opnieuw installeren en uw modem terug laten instellen..
dit doe je door in te loggen in uw homeconnect software met
user:modem
pass:reset
(of omgekeerd.. ben het ff vergeten. ;))

in het vervolg altijd uw config updaten! en uw mac adres opschrijven. Op deze manier kun je 'elke' gigaset gebruiken..

(config opnieuw inladen voor SIP info en MAC adres hetzelfde maken anders kun je niet inloggen op het netwerk)
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Mediamarkt verkoopt al een tijdje geen dommel paketten meer.

Wat je moet doen is het volgende:

1) reset de router door de reset knop aan de onderkant van de modem 10 seconden ingedrukt te houden terwijl de router aanstaat
2) de router zal zichzelf opnieuw starten
3) als de modem volledig is opgestart open je de homelink software
4) tik daar als username reset en als wachtwoord modem in
5) de homelink software zal nu al de nodige instellingen opvragen bij dommel en dit kan tot 30 minuten duren

daarna kan je het netwerk gedeelte van je modem opnieuw instellen :D
in het vervolg altijd uw config updaten! en uw mac adres opschrijven. Op deze manier kun je 'elke' gigaset gebruiken..
dat is niet nodig :)
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
mispel
Starter
Starter

Mijn telefoon werkt terug.
Bedankt voor de snelle respons.
Plaats reactie