Dynamic DNS lijkt niet te werken achter een router

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
hans007
Starter
Starter

Hi allemaal,

Mijn router (modem) Belgacom b-box heeft geen Dynamic DNS functie. Nu wil ik een ip camera aansluiten op deze b-box ,mijn ip camera (marmitek RoboCam 21) heeft namelijk wel een Dynamic DNS functie.

Nu is het probleem dat de Dynamic DNS niet lijkt te werken achter een router. :roll:
Alleen als je de camera reboot stuur de ip-camera het nieuwe ip adres door naar de DynDns service.
Wat doe ik verkeerd ?

bedankt alvast
met vriendelijke groeten
Hans
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Ja, sommige toestellen geven hun eigen IP door ipv het externe IP. Dit kan je verhelpen door oftewel je router dit te laten doen ofwel een andere computer met de DynNDS client erop...
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

De BBOX-2 ondersteund dit wel.

Heb je een bbox of een bbox-2 ?

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 77&start=0
hans007
Starter
Starter

Ik heb een b-box 1
rpr
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 15 keer

het is ook logisch dat je camera alleen maar zijn ip update bij heropstarten. Uw camera heeft geen weet dat uw router opnieuw een ip heeft gekregen. Oplossing is dit op de router te zetten of indien mogelijk in te stellen dat uw camera meerdere keren update.
hans007
Starter
Starter

Kan ik dan het ip wat de router krijgt van de isp op een of andere manier door sturen naar de ip camera, zo dat de ip camera het nieuwe ip adres doorstuurt naar DNDNS ? :???:
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

hans007 schreef:Kan ik dan het ip wat de router krijgt van de isp op een of andere manier door sturen naar de ip camera, zo dat de ip camera het nieuwe ip adres doorstuurt naar DNDNS ? :???:
Het maakt niet uit als je router het IP doorgeeft aan DynDNS, de camera hoeft dat dan niet meer te doen. En neen, je router kan dat niet uit z'n eigen gaan doorgeven aan die IP camera...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”