Internet Plus

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Omdat ik nu wat problemen ondervindt met mijn gewone 4.6mbit internet abonnement bij Dommel, zit ik te denken om over te stappen naar een internet plus formule van Belgacom. Maar is er iemand die me kan zeggen hoeveel ik ongeveer kan halen op mijn lijn? (mag ik rekenen op ongeveer 16mbit of zal het meer zoiets zijn van een 10mbit of minder?)

bedankt
proximusboy
Pro Member
Pro Member

alles hangt af van afstand centrale
en op wat ze u gaan steken adsl of vdsl
088 22 312 storingen en die kunnen de afstand meten
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

internet plus (18Mbps) kunnen ze enkel geven op Vdsl2, maar dan moet er wel Vdsl aanwezig zijn in uw gemeente .... zo niet mag je het vergeten.
Dus best eerst informeren of er effectief al Vdsl is waar je woont.
of hier eens zien: Klik Hier
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
reyntjensw
Pro Member
Pro Member

Ik heb gisteren contact opgenomen met de klantendienst, die vertelde me dat ik de technische dienst nodig had. (dienst storingen om correct te zijn)
Dus belde ik naar de dienst storingen van Belgacom, zeer vriendelijke persoon aan de lijn gehad (die spijtig genoeg niet wist wat internet plus was, ik moest hem zeggen waar ergens op de site van BGC hij dit kon vinden, maar soit), die legde me uit dat ik naar de klantendienst moest bellen om dit te laten controleren, hij kom enkel de koper testen. (vdsl2 gaat blijkbaar over fiber)

Dus belde ik terug naar de klanten dienst, die vielen uit de lucht, wat vdsl2? Nog nooit van gehoord, dit moet ik eens navragen.
Na enkele minuten kreeg ik de dame terug aan de lijn en ze vertelde me dat ik aansluitbaar was op vdsl2, toen ik vroeg welke snelheden ik kon halen, vertelde me ze dat ik max 4.6 megaBYTE kon halen (amai das wel straf, ik kan maar 4.6 mbit halen), dan vroeg ik of ik 18mbit kon halen zoals aangetoond op de site, ze moest het nog eens gaan vragen.

Enkele minuten verder kwam de dame terug en vertelde me dat ik max 16.5 mbit kon halen. Eindelijk het antwoord waar ik op wachtte.
Soms vraag ik me af hoe het komt dat die mensen er zo weinig van weten, moeilijk is het toch niet. Normaal zouden ze het beter moeten weten dan de klant, ik dus.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ze hebben daar zeker gewoon jobstudenten op die klantendienst gedropt? Jongens, wat een klucht!

Ik zou je wel aanraden van nóg eens te bellen, want voor hetzelfde geld spelden ze je gewoon iets op de mouw (ik spreek uit ervaring).
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member

Ik heb nog eens een 2e bron gevraagd of ik op vdsl2 zou raken en ze konden me dit bevestigen.
Zeuske
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 7 keer

hmmmmm ik heb 5 kaar gebeld om mijn vdsl2 lijn te hebben 18MB/S

effecief haal ik een max (wat ik toenu al gedaan/geprobeerd heb) 1.4 MB /S... ik haal normaal zoeen snelheid van een 1MB/S :)

dus ja ben er content over :)
reyntjensw
Pro Member
Pro Member

De snelheid van implementatie is toch ook niet al te snel.
We hebben de 18e juli besteld en het zou tegen 8 augustus (zaterdag) moeten werken.

Zijn er nog mensen waarbij het zo lang duurde?

Edit : ik kreeg net een bericht dat het voor de 12e augustus gaat zijn ipv 8e augustus.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

reyntjensw schreef:De snelheid van implementatie is toch ook niet al te snel.
We hebben de 18e juli besteld en het zou tegen 8 augustus (zaterdag) moeten werken.

Zijn er nog mensen waarbij het zo lang duurde?

Edit : ik kreeg net een bericht dat het voor de 12e augustus gaat zijn ipv 8e augustus.
Ja dat is normaal, dat heeft te maken met de techniekers die het druk hebben. Ik had de 1ste juni besteld en de 18de kwam de technieker langs om het te activeren.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”