Een klant van mij heeft Norton Internet Security geïnstalleerd.
Sindsdien krijgt hij de foutmelding 720 -( iets met PPP protocollen die niet goed geconfigureerd zijn)
Voordien kon hij wel nog inbellen, sinds Norton, niet meer.. en gaf hij deze melding bij het inbellen.
Ik heb reeds al eens de firewall van zowel windows als norton afgelegd, maar de foutmelding blijft zich herhalen.
De persoon heeft een USB inbel modem van belgacom die op ISDN zit.
Kan iemand mij helpen aub?
Foutmelding 720
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
ik heb ooit proberen te achterhalen hoe ik internet aan de werking kan krijgen met norton. Zelfs microsoft.com was niet toegankelijk (sommige sites wel)
Uiteindelijk heb ik norton moeten verwijderen. >_<
Uiteindelijk heb ik norton moeten verwijderen. >_<
Kan aan meerdere dingen liggen:
1) Verkeerde inebl opties (meer bepaald het tcp/ip)
Verwijder de oude inbelverbinding en maak een nieuwe aan
Als dit niet werkt:
2) Een beschadigde winsock, komt meestal voor bij 'foutief' verwijderde antivirus of spyware.
Oplossing: start => uitvoeren (of windows + R)
cmd typen => op ok klikken
Typ 'netsh winsock reset catalog ' zonder de '' en druk op enter
Typ 'netsh int ip reset resetlog.txt' zonder de '' en druk op enter
Herstart de computer, verwijder de oude inbelverbinding en maak een nieuwe aan
Voor window vista:
Open cmd als administrator (start-menu -> alle programma's -> bureau-accessoires -> rechtermuisknop op 'opdrachprompt' en klik op "voer uit als administrator')
'netsh interface ipv4 reset' en dan op enter
'netsh winsock reset' en dan enter
Herstart pc, verwijder oude inbel, maak nieuwe inbelverbinding aan
Als dit nog altijd niet werkt, modem compleet herinstalleren en eventueel een systeemherstel uitvoeren.
1) Verkeerde inebl opties (meer bepaald het tcp/ip)
Verwijder de oude inbelverbinding en maak een nieuwe aan
Als dit niet werkt:
2) Een beschadigde winsock, komt meestal voor bij 'foutief' verwijderde antivirus of spyware.
Oplossing: start => uitvoeren (of windows + R)
cmd typen => op ok klikken
Typ 'netsh winsock reset catalog ' zonder de '' en druk op enter
Typ 'netsh int ip reset resetlog.txt' zonder de '' en druk op enter
Herstart de computer, verwijder de oude inbelverbinding en maak een nieuwe aan
Voor window vista:
Open cmd als administrator (start-menu -> alle programma's -> bureau-accessoires -> rechtermuisknop op 'opdrachprompt' en klik op "voer uit als administrator')
'netsh interface ipv4 reset' en dan op enter
'netsh winsock reset' en dan enter
Herstart pc, verwijder oude inbel, maak nieuwe inbelverbinding aan
Als dit nog altijd niet werkt, modem compleet herinstalleren en eventueel een systeemherstel uitvoeren.
- Proximus
- ISP Official
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
Dag digicenter,
Het goede antwoord werd hier al gegeven door olitox. Indien het hierna nog niet werkt is het beter om een computer specialist te raadplegen.
Vriendelijke groet,
Eva
Het goede antwoord werd hier al gegeven door olitox. Indien het hierna nog niet werkt is het beter om een computer specialist te raadplegen.
Vriendelijke groet,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.