Box in bridge , lukt niet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
RedDevil1972
Starter
Starter

Hallo ,

Ik ben nieuw hier en heb toch al veel info gevonden op deze site !
Maar ik heb 1 probleem en dat is nl. mijn scarlet box in bridge zetten.
Ik heb sinds +- 6 maanden een wifi router.
In het begin werkte alles zonder probleem , ik had dus niks moeten aanpassen.
Wat ik heel raar vind.
hier wat info :

IP scarlet box : 172.19.3.1
Subnetmask : 255.255.255.0
DHCP scarlet box staat aan
Scarlet box staat niet in bridge mode !

IP WiFi N Linksys router : 192.168.1.1
DHCP WiFi N Linksys router staat aan
WiFi N Linksys router is beveiligd met WPA2 en MAC

IP PC via LInksus WUSB600N DB N USB adapter : 192.168.1.101
Standaardgateway : 192.168.1.1
DHCP server : 192.168.1.1
DNS server : 172.19.3.1

Zo als je ziet kan het normaal niet werken IP scarlet box en IP router zijn niet gelijk 172.19. en 192.168.
Of ben ik fout met mijn redenering ?
En toch heeft dit perfect gewerkt tot nu !!!!!!
Ik heb in tussen geen nieuwe firewall geïnstalleerd , geen nieuwe virusscanner , geen nieuwe spybot remover , geen nieuwe OS !
Ik ben up to date met alle updates van alle software die invloed kunnen hebben op verbinding , zoals firewall en OS
Het probleem dat ik nu sinds een week heb is dat ik regelmatig geen verbinding krijg met een website.
Als ik ga kijken naar netwerk verbindingen ben ik nog verbonden met internet , maar het lijkt of ik geen verbinding heb met de DNS'n van scarlet.
En dan werkt het ineens weer wel maar dat is zo onregelmatig dat ik daar geen vaste tijd op kan zetten.
Wat mij ook opvalt is dat er dan soms ook geen kiestoon is op mijn telefoon ( maar hier ben ik niet zeker van dat het aan de scarlet box ligt omdat mijn telefoon al oud is een verschillende keren op de grond is gevallen , heb nl een zoon van 2j die graag naar zijn omie en opie belt , hehe )

Nu heb ik geprobeerd mijn scarletbox in bridge te zetten en DHCP uitzetten volgens info die ik hier gevonden heb :

Configuratie Procedure voor Ethernet Router met internet-aansluiting

1. Sluit de Scarlet Box aan op een pc, niet op de router:
Koppel de Ethernet-kabel uit de pc en sluit u de Scarlet Box's cross-over Ethernet-kabel aan op hetzelfde stopcontact waar de router is eerder
aangesloten.

2. Handmatig configureren van het IP-adres van de pc:
Dubbelklik op het netwerk icoon, kies Eigenschappen, dan TCP / IP-eigenschappen, en van daar handmatig instellen van de IP-adres 172.19.3.2,
dat wil zeggen de eerste 3 nummers moeten hetzelfde zijn als de doos van het IP-adres en het laatste moet men verschillende .

3. Toegang tot de Box en zijn configuratie backup op schijf:
Open een browser en voer de URL http://172.19.3.1. Ziet u de Scarlet Box configuratie systeem. Klik op het menu Systeem vervolgens Backup.
Klik op Back-up en download het bestand op de schijf. Open vervolgens een file browser en naam van de back-up bestand van scarlet.tpr te
scarlet_original_config.tpr.

4. Maak een virtuele interface voor de Scarlet Box:
Een virtuele interface laat de Scarlet Box te communiceren op verschillende netwerken tegelijk. In ons geval, we zouden het leuk vinden om te
kunnen communiceren over onze router het netwerk (192.168.168 .*) alsook op de verpakking het standaard netwerk (172.19.3 .*).

1. Klik op het menu Configuratie, dan Lan Instellingen (dit is ook beschikbaar via het menu Status),
2. Selecteer bewerken betreffende de inschrijving voor Ethernet-0,
3. Klik op Create Virtual Interface,
IP-adres: 192.168.168.254
Subnetmasker: 255.255.255.0
klik op OK.

5. Verwijder de PPPoE WAN-service van de Scarlet Box:

1. Op het menu voor configuratie, selecteer Wan-verbindingen.
2. Vervolgens verwijdert u de verbinding genaamd ppp-0. Niet sluit het dialoogvenster de volgende stap wordt ervan uitgegaan dat u zich op
hetzelfde punt.

6. Maak een RFC1483 Bridged aansluiting op de brug WAN-service op de doos:

1. Klik op Nieuwe Service,
2. Selecteer de eerste aan de top: RFC1483 Bridged verbinding op de brug,
3. Stel de volgende parameters (laat de anderen op hun standaard waarde):
VPI = 8
VCI = 35
Klik op OK.

7. Schakel DHCP op de doos:
Ga in het hoofdmenu en vervolgens Configuration, vervolgens DHCP. Klik op Uitschakelen.

8. Sla de configuratie op de Scarlet Box:
Ga in het hoofdmenu en vervolgens Configuration, sla Config.

9. Back-up van de nieuwe configuratie:
Klik op het menu Systeem vervolgens Backup. Klik op Back-up en download het bestand op de schijf. Open vervolgens een file browser en naam
van de back-up bestand van scarlet.tpr te scarlet_bridge_no_dhcp.tpr. Bewaar deze configuratie voor toekomstige referentie.

10. Herstart de doos:
Klik op het menu Systeem Herstart vervolgens Apparaatbeheer.
Op dit punt, uw werk is gedaan ", maar laten we gewoon controleren om zeker te zijn dat er geen enkel probleem ...

11. Controleer dat de Scarlet Box kan worden geraadpleegd op de Virtual Interface:

1. Handmatig configureren van het IP-adres van uw pc naar 192.168.168.1, zie hierboven voor instructies.
2. Open een webbrowser en voer de URL http://192.168.168.254
U ziet de Scarlet box configuratie systeem. Als je dan niet je hebt een fout gemaakt en zal moeten beginnen.
Op dit punt als alles goed is gegaan, je bent klaar om een verbinding tussen uw router en uw netwerk terug. Als je niet kon zien de Scarlet
Box op de Virtual Interface (http://192.168.168.254), dan dient u opnieuw in het vak in de oorspronkelijke configuratie:
1. Handmatig configureren van het IP-adres van uw pc naar 172.19.3.2, zie hierboven voor instructies.
2. Open een webbrowser en voer de URL http://172.19.3.1
U kunt beter de Scarlet box configuratie systeem. Als u niet, dan is het tijd om in paniek te raken ...
3. Herlaad de oorspronkelijke configuratie van het menu System vervolgens Update. Ga naar het tweede deel Selecteer Configuratie Profiel en
blader naar het bestand scarlet_original_config.tpr. Dan Sla de configuratie op de Box, en opnieuw beginnen ...
Dus op dit punt, laten we ervan uitgaan dat alles in orde is. Dat is nu allemaal te doen is om opnieuw de kabels en moet u uw netwerk
terug zoals het was vóór de aankomst van de Box.

12. Sluit het vak aan de router en de router op de pc:
Koppel de Box's cross-over kabel uit de pc en steek de stekker in de ADSL Ethernet-aansluiting op de router. Sluit de Ethernet-LAN-kabel weer
in de pc, zoals het oorspronkelijk was.

13. Configureer de computer voor het verkrijgen van een IP-adres van de router de DHCP:
Dubbelklik op het pictogram Netwerk, ga naar eigenschappen, dan TCP / IP-eigenschappen en selecteer Obtain an IP address automatically. Dit
duurt 1-2 minuten.

14. Test de internetverbinding:

Nu bij punt 10 loopt het fout als ik mijn scarlet box herstart staat hij terug in zijn vorige positie dus nit meer in bridge !!!!!!
En als ik niet restart dan kan het toch niet werken omdat ik een aampassing gedaan heb aan mijn scarlet box en ik alles wil resetten naar nieuwe instelling.

wat doe ik fout kan er iemand mij alstublieft helpen.

Alvast bedankt en de goeten uit limburg
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 76 keer

Heb je uw aanpassingen in de Scarlet-box gesaved ? Configuration ---+ Save config ? (zolang uw modem niet reboot blijft dat erin staan. Maar als je reboot zonder te saven ben je uw instelling kwijt.)
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Zo uit het hoofd, is al lang geleden voor me.

Ga naar het menu van je box, via http.....
Zoek even waar je die keuze hebt om dat ding in bridge-mode te zetten.
Kies de eerste mogelijkheid, er waren er meer dacht ik.
Save de boel en hang nu je router er aan.

Dus niet al te ver gaan zoeken, de eerste bridge-mode optie moet je hebben en verder moet je niks in die box wijzigen.
Al de rest stel je dan in in je router.
RedDevil1972
Starter
Starter

heb de fout gevonden , mijn box is stuk
ga binnen 3 dagen een nieuwe krijgen
bedankt voor de hulp
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer