Mediaspeler op Panasonic TX-32PM11F

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Ik zou me dolgraag de HDX-1000 Mediaspeler aanschaffen. Probleem is echter dat onze Televisie (Panasonic TX-32PM11F) enkel over 2 SCART aansluitingen beschikt. Nu ben ik er ondertussen achtergekomen dat SCART geen connectiestandaard is maar enkel de benaming van de connector. Ik moet dus nagaan of die HDX-1000 compatibel is met mijn TV.

Volgens de website van de HDX-1000 beschikt deze laatste over HDMI 1.3, Composite, Component aansluiting als video-output.
Volgens de handleiding van mijn televisie kan SCART 1 RGB en Video aan. SCART 2 kan Video en S-Video aan.

Dus, hier komen de vragen :
1. Kan de HDX-1000 op mijn TV aangesloten worden ?
2. Rekening houdend met het feit dat ik enkel DVD's afspeel (geen blue ray of dergelijke), zal de kwaliteit acceptabel zijn ?

Alvast bedankt voor jullie feedback !

Oh ja, een nieuwe Televisie kopen is geen optie. Het is een erfstuk van de grootmoeder van mijn vrouw ;-)
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik heb op de slaapkamer een (erg) oude Philips-bak staan. Gewoon even naar de Handyman gaan, daar de kabel halen met L+R audio (rood-wit) + composiet video (geel) naar scart en de HDX-1000 doet het hier prima.

(eerst wel even enkel zwart-wit, maar dat kwam doordat de HDX-1000 standaard NTSC had geselecteerd als video-output, i.p.v. PAL)
Laatst gewijzigd door cloink 02 jul 2009, 10:54, in totaal 1 gewijzigd.
ooh. shiny.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Uzzi schreef:Volgens de handleiding van mijn televisie kan SCART 1 RGB en Video aan. SCART 2 kan Video en S-Video aan.
Ik denk dat zowat iedere TV ook composiet aankan (ook die van jou)... da's gewoon een tulp stekkertje (geel meestal).
cloink schreef:+ s-video (geel)
S-Video is een 5 pins connectortje (lijkt op de PS2 connectors van de toetsenborden) en meestal gewoon zwart.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

r2504 schreef:S-Video is een 5 pins connectortje (lijkt op de PS2 connectors van de toetsenborden) en meestal gewoon zwart.
Genant, ik bedoelde uiteraard composiet video (CVBS)... :oops:

Voor alle duidelijkheid:
Afbeelding
ooh. shiny.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”