booten van usb(oude pc)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
Het bios ondersteund dit niet, hoe pak ik dit het best aan? (diskettestation met welk programma voor freebsd?)
Laatst gewijzigd door silencer 20 dec 2008, 22:09, in totaal 1 gewijzigd.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Niet 
Als uw BIOS dat niet ondersteund, dan is het rap gedaan metzingen

Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
lol, alles is mogelijk toch.selder schreef:Niet
Met plop is er geen probleem meer

Het is een zeer eenvoudig programma, kan booten van cd/hd/of via diskettestation.
Installatie:
http://www.plop.at/en/bootmanager.html#installhd
OP mijn pc werkt het, op de oude pc komen er enkel enkele lijnenn met streepjes, een grafisch probleem?
-
- Elite Poster
edit: Kent iemand een alternatief dat WEL werkt met freeBSD ? (plop is linux based, zeer eenvoudig en leuk programma overigens).
Anders moet ik booten van cd-rom, het ram wordt dan gebruikt voor veranderingen en configuraties/wijzigen achteraf worden naar de usb stick(32MB)/diskette geschreven, dat gaat ook, maar het is omslachtig (monowall, met pfsense gaat het wss niet lukken zo).
Anders moet ik booten van cd-rom, het ram wordt dan gebruikt voor veranderingen en configuraties/wijzigen achteraf worden naar de usb stick(32MB)/diskette geschreven, dat gaat ook, maar het is omslachtig (monowall, met pfsense gaat het wss niet lukken zo).
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Als er al grub op de pc staat, entry toevoegen in grub.conf of menu.lst om te booten van het usb-device ipv de hd.t-town schreef:Met grub moet het ook lukken, vraag me alleen niet hoe, ik zou het niet weten.
Ik heb er een paar dagen geleden nog een blogpost over geschreven, nav mijn installatie van Ubuntu Easy Peasy 1.0 op mijn Acer Aspire One: http://amedee.be/ubuntu-easy-peasy-op-acer-aspire-one
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Ik gebruik al 2 jaar "Puppy Linux" waarmee ik vanaf een usb-stick de pc opstart.
Ge moet wel in het Bios 'usb legacy' activeren (vb voor draadloos keyboard ) zodat het usb als eerste opstart.
Ik heb de "constructie" van Puppy linux gevonden op http://www.tuxmachines.org
Ge moet wel in het Bios 'usb legacy' activeren (vb voor draadloos keyboard ) zodat het usb als eerste opstart.
Ik heb de "constructie" van Puppy linux gevonden op http://www.tuxmachines.org
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
kan je niet gewoon een image maken die preconfigured is ?silencer schreef:edit: Kent iemand een alternatief dat WEL werkt met freeBSD ? (plop is linux based, zeer eenvoudig en leuk programma overigens).