Nog wat BBOX vraagjes

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
speciall
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 7 keer

Een tijdje geleden had ik op't forum een post gezet ivm de verplichte omschakeling naar VDSL2 met BBOX erbij,
Men komt dit maandag bij onze klant doen. Nu had ik nog wat vraagjes, het netwerk zit daar zo in elkaar:

Linksys modem (10.0.0.138) --- Untangle VPN server (10.0.0.220) --- 2003 Server (10.0.0.2)
GEEN DHCP!--------------------------------------Bridge mode ---------------- +/- 15 a 19 client PC's

Huidige internet aansluiting: Skynet Go Plus abbo
VPN server = port 1194 op IP 10.0.0.220
De 2003 server is DC, File, print EN DHCP!

Nu zal dus de Linksys vervangen worden door een BBOX
Ik heb al een tekeningetje gemaakt voor de man van belgacom die dit uitlegt en dus waarin duidelijk staat dat hij DHCP in z'n BBOX MOET uitschakelen en enkele port forwardings toepassen (ivm de VPN server) + de lan interface op 10.0.0.138 zetten.

Ik heb nog enkele vraagjes:
- routeert de BBOX probleemloos 19 a 20 client PC's? Of is het nodig de Untangle firewall in router mode te zetten (of nog een router extra te plaatsen), desnoods 2* NAT achter elkaar of de Untangle via PPOE laten inbellen op de BBOX zoals toch mogelijk blijkt te zijn.
- staat poort 443 & 1194 open, zoals dat het geval is met de vorige internet aansluiting?
- Kan de BBOX deze poorten probleemloos forwarden?

info is welkom :-)
Benbits
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 24 keer

en nu terug ne internet go plus?
wat u wilt gaat perfect op de bbox2.
b.
speciall
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 7 keer

Nog even ter info,
Den Belgacom technieker is langsgeweest, heef't zen BBOX geinstalleerd met de gevraagde aanpassingen (ip 10.0.0.138) en port forwards, Alles werkt voorlopig zoals het hoort :-)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”