Eén april is toch al een tijdje geleden hé?
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/m ... u/1.539463
Bizarre zelfmoordpoging vastgelegd op video
Zelfmoordpoging of een staaltje jack-ass like durf? 
Je ziet dat de vrouw/man in het midden van de sporen gaan liggen. En zover ik de logica kan volgen rijd de trein dan letterlijk over je. Als je de sporen niet raakt of je hoofd naar beneden houd (lees zo plat mogelijk op de sporen gaan liggen) zal je buiten gehoorschade (maar daar zijn oplossingen voor) geen probleem ondervinden.
Kleine disclaimer: mijn theorie is puur hypothetisch, dus don't try it please!

Je ziet dat de vrouw/man in het midden van de sporen gaan liggen. En zover ik de logica kan volgen rijd de trein dan letterlijk over je. Als je de sporen niet raakt of je hoofd naar beneden houd (lees zo plat mogelijk op de sporen gaan liggen) zal je buiten gehoorschade (maar daar zijn oplossingen voor) geen probleem ondervinden.
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik de droomfabriek hebben ze ooit een gastje zijn droom verwezenlijkt, nl een trein over hem laten rijden. Maar ze hadden toen wel egwaarschuwd: normaal gezien zijn er borstels onder treinen, en die hadden ze eraf gehaald voor de veiligheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
dacht ik ook maar je ziet die toch minstens naast 1 van de sporen gaan liggen. TE dichtbij, je zou ergens in het midden moeten liggengr4vity schreef:Zelfmoordpoging of een staaltje jack-ass like durf?
- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
Inderdaad. Zoals hoger aangegeven hebben gewone treinen van die borstels onder de treinstellen voor signalisatie (2 per treinstel). Zo een ding moet je wel openrijten als je er onder ligt. Als je dan netjes onder de trein zou liggen, mooi tussen de rails en de borstels kan ontwijken, dan moet je er ook eens aan denken dat de ground (de - klem om het zo te zeggen) voor de stroomtoevoer van een trein gewoon de rails en de aarde zijn (lang leve gelijkspanning). 1 foute beweging en je krijgt 20.000 Volt (op hoeveel rijden de treinen hier eigenlijk?) door je lijf als je maar even de rail, bouten die de rail op zijn plaats houdt, ... elk ander metalen object die in de buurt is aanraakt. Overduidelijk lekker fake...Special_K schreef:Volgens mij is het trucage, in het echt word je door de luchtverplaatsing van zo'n HST gewoon meegezogen en kom je hoedanook onder de wielen terecht.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
3300 volt gelijkspanning, behalve op lijnen waar met dieseltreinen worden gereden, ofcourse. Op lijnen met HST's is dat 25 kV wisselspanning.