ik heb een vraag ivm de forfaitaire aftrek voor vervoer (255).
Ik ben verleden jaar 3 maanden (47 dagen) met de fiets naar het werk gegaan (17 km enkel), de rest van het jaar ben ik met de auto gegaan (18 km).
Vorige jaren ging ik altijd enkel met de auto => forfait van 170€ was ok.
Als ik dit jaar bekijk mag ik voor de 3 maanden met de fiets 239,7€ aftrekken (17*2*47*0,15); mag ik dit samen met de 170€ tellen of is het het ene of het andere?
Kan er mij iemand uitleggen hoe dit zit?
dank bij voorbaat
Belastingen
- defenderII
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 300 keer
Wat je hier aangeeft met deze formule is dat je je werkelijke kosten wil ingeven in de belastingen. Dit betekent dat je forfaitair kosten komen te vervallen omdat je dan kiest om de werkelijke kosten aan te geven. Is het bedrag dat je hier aangeeft voor de fiets kleiner dan forfaitaire kosten dan zou ik het zeker niet doen daar je in die situatie veel zal moeten bijbetalen. Zijn je werkelijke kosten hoger dan het wettelijk vastgelegd bedrag dan is het wel interessant om je werkelijke kosten aan te geven. Ik denk dat het forfaitair bedrag onlangs is opgetrokken tot iets van 2500 Euro.defenderII schreef:
Als ik dit jaar bekijk mag ik voor de 3 maanden met de fiets 239,7€ aftrekken (17*2*47*0,15); mag ik dit samen met de 170€ tellen of is het het ene of het andere?
Kan er mij iemand uitleggen hoe dit zit?
dank bij voorbaat
- alfadude
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
Je mag je beroepskosten altijd invullen.
Indien ze toch lager uitkomen dan het fortait word gewoon met het forfait gerekend.
Ook is dat forfait geen vast bedrag maar afhankelijk van je loon. Wel met een maximum natuurlijk.
Indien ze toch lager uitkomen dan het fortait word gewoon met het forfait gerekend.
Ook is dat forfait geen vast bedrag maar afhankelijk van je loon. Wel met een maximum natuurlijk.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum