Prijsverandering GSM?

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Ik krijg vandaag een smsberichtje van Jimmobile (waar ik klant ben)
Supervoordelige roaming sms'en met JIM Mobile in de EU: voor een sms binnen de EU (behalve vanuit Belgie) betaal je vanaf 01/07/2009 slechts 0.13EUR!
Dit is het gevolg van een Europese uitspraak van enkele maanden geleden:
Tweakers: http://tweakers.net/nieuws/59210/eu-ber ... ieven.html
Europarlement: http://www.europarl.europa.eu/news/expe ... ult_en.htm

Ik vermoed dat de andere providers zeker moeten volgen, maar er staat ook dat
From 1 July 2009 operators would have to charge their customers by the second but can apply an initial minimum charging period of 30 seconds, says the compromise text.
Bij Jimmobile betaal je nog steeds per seconde(+7cent connectie), maar ik zou graag overstappen.

Maar ik ben naar Jimmobile gegaan omwille van het betalen per seconde (en de gratis belminuten), maar wilt dit nu zeggen dat we vanaf 1 juli nog maar per 30 seconden moeten betalen???

Het besluit gaat over roaming, maar zou het dan ook niet in het binnenland veranderen?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

From 1 July 2009 operators would have to charge their customers by the second but CAN apply an initial minimum charging period of 30 seconds, says the compromise text.
kunnen, moeten niet

Bij base hun laatste formules is dat trouwens zo dat je sowieso 1min betaald. Ik hoop dat daardoor ze het gaan verminderen (ook binnenland)
driesve
Elite Poster
Elite Poster

Buiten Jimmobile heb ik nog niemand gevonden waar je per seconde betaalt.

Ik telefoneer bijna nooit (dus het mag gerust 30cent/min zijn), maar als ik telefoneer is het meestal minder dan 30 seconden en als het een voicemail is, dan is het maar 1 seconden want inspreken doe ik zelden.

Dus per minuut (de eerste volledig) betalen zou mij zeer slecht uitkomen. Want daarbuiten heb ik niet meer veel voordeel bij Jimmobile. (Gebruik mijn gratis smsen/minuten niet meer)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Bedankt: 121 keer

Ik betaal nu blijkbaar meer voor binnenlands SMS'en dan buitenlands SMS'en (15 vs 13 cent)... *zucht*
Afbeelding
driesve
Elite Poster
Elite Poster

liger schreef:
From 1 July 2009 operators would have to charge their customers by the second but can apply an initial minimum charging period of 30 seconds, says the compromise text.
kunnen, moeten niet
Je hebt gelijk, maar als we naar Mobile Vikings kijken, dan moet er toch iets veranderen bij hun?

Die rekenen echt per minuut!.

1min01sec = 2min betalen
1min59sec = 2min betalen
...
liger
Elite Poster
Elite Poster

ik denk het wel...
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

driesve schreef:
liger schreef: Je hebt gelijk, maar als we naar Mobile Vikings kijken, dan moet er toch iets veranderen bij hun?

Die rekenen echt per minuut!.

1min01sec = 2min betalen
1min59sec = 2min betalen
...
Die mensen moeten toch ergens hun geld halen? Als je ziet wat ze aanbieden tegen welke prijs.
liger
Elite Poster
Elite Poster

daar gaat het niet om he. Als ze later nog boete krijgen is het nog erger voor iedereen
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 39 keer

driesve schreef:Buiten Jimmobile heb ik nog niemand gevonden waar je per seconde betaalt.

Ik telefoneer bijna nooit (dus het mag gerust 30cent/min zijn), maar als ik telefoneer is het meestal minder dan 30 seconden en als het een voicemail is, dan is het maar 1 seconden want inspreken doe ik zelden.

Dus per minuut (de eerste volledig) betalen zou mij zeer slecht uitkomen. Want daarbuiten heb ik niet meer veel voordeel bij Jimmobile. (Gebruik mijn gratis smsen/minuten niet meer)

Vergeet niet dat wanneer je per seconde betaalt, je gewoonlijk ook een connectiekost betaalt. Vaak wordt dit nogal eens vergeten. Die connectiekost betaal je bv. ook als je 1 minuut en 17 seconden belt. In het laatste geval betaal je normaal gezien nooit die tweede minuut er volledig bij.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Zit nog met een abonnement bij Base waar men vanaf de eerste seconde per seconde rekent. Ideaal als je gewoon even belt om af te spreken, dan kost dat twee keer niks voor een gesprek :-D je moet er dan wel rekening mee houden dat er een connectie kost aan verbonden is. Zelfs dan nog is het voor zo'n gesprekken goedkoper dan direct de volle minuut te moeten betalen.

Met de invoering van de nieuwe tarieven van Base moet je nu ook automatisch de eerste minuut betalen. Nieuwe tarieven politiek bij Base, JimMobile is toch een onderdeel van Base? (of heb ik het verkeerd op?)
gunny
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

Sub Zero schreef:Ik betaal nu blijkbaar meer voor binnenlands SMS'en dan buitenlands SMS'en (15 vs 13 cent)... *zucht*
Straks zijn we nog goedkoper af met een simkaartje uit holland. LOL
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Daar zeg je zowat...
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

ik heb er eentje gehad van Proximus:

Proximus info: vanaf 01/07/09 daalt de prijs voor sms'en en oproepen vanuit het buitenland (Europa). Een sms kost dan 0.133EUR en een oproep 0.5203EUR/min.
driesve
Elite Poster
Elite Poster

Een paar dagen geleden op de Twitter van MobileVikings
from 01/07 onwards you will only pay 0,52 €/min for making and 0,23 €/min for receiving calls in any EU country.
Ik heb dan de vraag gesteld of dit per minuut wordt aangerekend op per seconde (zoals in het document van EU), maar ik heb geen antwoord gekregen.
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 187 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik betaal ook nog steeds per seconde op men oude ay yildiz prepaid kaart (niet meer te krijgen nu, enige nadeel herladen is enkel in base shops mogelijk omdat dit enkel met 25€ tickets werkt.)
5 cent connectie kost
(mobistar en proximus) 20 cent (base, base afgeleiden en vaste lijnen) 14 cent (en dacht 45 cent naar alle omligende landen + turkije) roaming tariven = base tariven
Greetz cyberbug

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”