Beste,
Ik ben al meerdere jaren Belgacom ADSL klant (Internet Go zonder vaste lijn). Ik heb een Belkin N Wireless modem router.
Ik werk veel van thuis uit, waarbij ik via remote access tools een remote desktop overneem. Dit heeft altijd vlot gewerkt, tot enkele weken geleden. Nu kan ik steeds een 15tal seconden werken, gevolgd door 5 seconden dat mijn verbinding lijkt te 'hangen'. Dit probleem heb ik op mijn beide pcs alsook op mijn ps3. Mijn pcs staan gemiddeld tussen de 5 a 20m van mijn router dewelke theoretisch tot 350m zou moeten werken.
Na een aantal maal gebeld te hebben met de Belgacom helpdesk, kreeg ik iemand aan de lijn die me zei mijn wireless channel op mijn router aan te passen. Intussen heb ik een aantal channels geprobeerd, heb ik zelfs mijn oude router buitengesmeten & een nieuwe gekocht, maar zonder succes. De Belgacom helpdesk verzekert me dat er geen probleem is met de lijn & kon met niet verder helpen.
Ter info: wanneer ik een netwerkkabel in mijn modem router plug en 'wired' werk, heb ik helemaal geen probleem.
In bijlage heb ik een screenshot bijgevoegd, zoals je ziet fluctueert mijn downloadnsnelheid fluctueert constant, bij momenten als een sinusoïde.
Is er iemand vertrouwt met dergelijk probleem?
Alvast bedankt
Mijn settings:
PPPoE
VPI/VCI 8/35
LLC
MTU 1492
Channel: alles al geprobeerd
Wireless mode 802.11b&802.11g&802.11n
Bandwidth 20/40MhZ
Protected mode off
802.11e/WMM QoS on
WPA2
TKIP+AES
MAC Access Control on
Fluctuaties in connectie
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Misschien omgevingsomstandigheden die gewijzigd zijn? Je buurman die een babyphone gebruikt of een microgolfoven of zo. Gezien alles wat je al geprobeerd hebt, zie ik weinig andere mogelijke verklaringen.