Ik ben nu al een tijdje als zeflstandige bezig in bijberoep naast mijn hoofdberoep als system admin.
Nu, ik deel een huis met mijn ouders, en elektriciteitskosten lopen serieus op, zeker omda ik redelijk wa apparatuur heb staan, en ik ben eens aan het rondzien naar wat alternatieven tov nuon (waarmee het contract op 13 mei is stopgezet).
Nu kwam ik via een lotgenoot (zelfstandige met fulltime zaak) uit bij electrabel professional, hij is daar redelijk tevreden van, en kan ongeveer 10% besparen tov. luminus (die dan weer goedkoper zijn dan nuon).
nu vind ik de electrabel site niet enorm duidelijk, en de mogelijkheid tot online contracten etc werkt nogal halfbakken, dus ik vroeg me af of iemand er soms ervaring mee heeft op vlak van communicatie en facturatie van hun ?
ervaringen met electrabel professional ? (of alternatief ?)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik ben electrabel professional klant.
Formulier aansluiting: is indertijd door mijn installateur gebeurd, dus geen problemen
Tussentijdse facturen: eenvoudig, betalen wat er afgesproken is
Eindfacturen: zijn op het eerste zicht complex maar dat heeft meer te maken met de hoeveelheid meters (dag, nacht en uitsluitend nacht) en de verschillende kosten: distributiekosten, meterhuur, transportkosten, vaste vergoeding, enz...
Prijs: Ze nodigen je regelmatig uit om hun tarieven te vergelijken met die van de concurrentie en dat doe ik dan ook (vorig week nog gedaan) en soms kan je op jaarbasis eens een paar euro besparen bij de concurrentie maar meestal zijn ze de goedkoopste.
Communicatie: Telefonische communicatie kan veel beter.
Recent 2 keer moeten bellen omdat ik een foute betaling gedaan had en ondervond de volgende problemen:
Eerste keer: Aantal opties aan de telefoon is enorm en als professional ben je vaak als laatste aan de beurt.
Het ergerlijke was ook dat je de optie had om je klantennummer in te geven. Toen ik dat gedaan had werd me gezegd dat de wachtrij te lang was en dat ik een boodschap kon inspreken en dat ik teruggebeld zou worden binnen de 2 dagen. Dus ik had geen optie om te blijven "hangen".
Dan maar opgehangen en geen klantennummer ingegegven en toen kreeg ik wel een operator aan de lijn
.
Tweede keer: Zelfde "trukje" als eerste keer: geen klantnummer dus vrij snel een operator.
Uitleg gedaan over de verkeerde betaling maar deze dame beweerde dat er geen geld gestort was en dat ik maar contact moest opnemen met de bank.
Ik kon haar niet overtuigen om dit verder uit te zoeken totdat ik dreigde interest te vragen op mijn centen...
Ik werd zelfs doorverbonden met de boekhouding wat normaal niet mag. En ja hoor, het geld was ontvangen en stond op een wachtrekening.
Dus communicatie kan zeker beter
Formulier aansluiting: is indertijd door mijn installateur gebeurd, dus geen problemen
Tussentijdse facturen: eenvoudig, betalen wat er afgesproken is
Eindfacturen: zijn op het eerste zicht complex maar dat heeft meer te maken met de hoeveelheid meters (dag, nacht en uitsluitend nacht) en de verschillende kosten: distributiekosten, meterhuur, transportkosten, vaste vergoeding, enz...
Prijs: Ze nodigen je regelmatig uit om hun tarieven te vergelijken met die van de concurrentie en dat doe ik dan ook (vorig week nog gedaan) en soms kan je op jaarbasis eens een paar euro besparen bij de concurrentie maar meestal zijn ze de goedkoopste.
Communicatie: Telefonische communicatie kan veel beter.
Recent 2 keer moeten bellen omdat ik een foute betaling gedaan had en ondervond de volgende problemen:
Eerste keer: Aantal opties aan de telefoon is enorm en als professional ben je vaak als laatste aan de beurt.
Het ergerlijke was ook dat je de optie had om je klantennummer in te geven. Toen ik dat gedaan had werd me gezegd dat de wachtrij te lang was en dat ik een boodschap kon inspreken en dat ik teruggebeld zou worden binnen de 2 dagen. Dus ik had geen optie om te blijven "hangen".
Dan maar opgehangen en geen klantennummer ingegegven en toen kreeg ik wel een operator aan de lijn

Tweede keer: Zelfde "trukje" als eerste keer: geen klantnummer dus vrij snel een operator.
Uitleg gedaan over de verkeerde betaling maar deze dame beweerde dat er geen geld gestort was en dat ik maar contact moest opnemen met de bank.
Ik kon haar niet overtuigen om dit verder uit te zoeken totdat ik dreigde interest te vragen op mijn centen...
Ik werd zelfs doorverbonden met de boekhouding wat normaal niet mag. En ja hoor, het geld was ontvangen en stond op een wachtrekening.
Dus communicatie kan zeker beter

-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 296 keer
hmm, dat klinkt op zich wel goed ...
Morgen eens bellen, want blijkbaar moet ik binne de 10 dagen een anderen leverancier zoeke, vermits ik geen ocmw of steuntrekkende ben
(sociaal tarief is anders ook wel goedkoop
)
En dan hoop ik da ze beter tegen "last minute betalingen" kunnen dan nuon, die vonden het niet kunnen dat ik altijd echt op de laatste dag van de factuurperiode betaalde, hoewel dat wettelijk perfect ok is imho ...
Dus die emme van hun kant het contract opgezegd, belachelijk infeite...
Ben ook eens curieus hoe dat zit met eenmalige kosten, afiak zijn die er niet als er al een bestaande aansluiting is, es zien wa ze te zegge emme - want via de site abonneren ga precies nie, k kom altijd op hetzelfde punt uit, zelfs na alles in te vullen
Bedankt voor het antwoord overigens - for some reason had ik dat een beetje verwacht
Morgen eens bellen, want blijkbaar moet ik binne de 10 dagen een anderen leverancier zoeke, vermits ik geen ocmw of steuntrekkende ben

En dan hoop ik da ze beter tegen "last minute betalingen" kunnen dan nuon, die vonden het niet kunnen dat ik altijd echt op de laatste dag van de factuurperiode betaalde, hoewel dat wettelijk perfect ok is imho ...
Dus die emme van hun kant het contract opgezegd, belachelijk infeite...
Ben ook eens curieus hoe dat zit met eenmalige kosten, afiak zijn die er niet als er al een bestaande aansluiting is, es zien wa ze te zegge emme - want via de site abonneren ga precies nie, k kom altijd op hetzelfde punt uit, zelfs na alles in te vullen

Bedankt voor het antwoord overigens - for some reason had ik dat een beetje verwacht

© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Ik ben ook Elektrabel Professional klant.
In 2007 aangesloten voor gas en elektriciteit (dag/nacht).
2007: voorlopig maandelijkse facturen van 50 betaald. Geen afrekening gekregen.
2008: nog steeds 50 euro per maand betaald. Had die afrekening niet gemist
en had nog niet beseft dat die 50 euro misschien aan de lage kant was.
Begin 2009: dikke factuur met afrekening 2007 en 2008.
Maart 2009: ik kijk toevallig de gasmeter na en zie dat die nog maar aan 60% zit van de meterstand (opgenomen op 31 oktober 2008) die op mijn afrekening van 2008 staat.
Schriftelijke klacht via mijn account op de site.
Twee weken later: mailtje terug: Eandis zal meterstand moeten bevestigen, kan 4 tot 6 weken duren.
4 weken later: geen nieuws, "ik zal een nota maken en men belt u terug".
5 de week na klacht: idem.
6 de week na klacht: idem.
Ik mail een kopie van mijn klacht naar een bekende bij de regionale directie van Eandis Leuven.
1 uur later: antwoordmail "zal zien wat ik kan doen".
2 uur later: telefoon van Elektrabel "we zullen 800 euro terugstorten mijnheer".
2 dagen later: creditnota van Elektrabel voor 800 euro.
Bleek dat Eandis in oktober 2008 de gasmeter niet vond (aan de straat, toegankelijk voor iedereen met zo'n sleutel) en dat hij dan maar het verbruik van 2 jaar "geschat" had.
Betaal nu 100 euro per maand voor alle energiebehoeften van een gebouw waarvan 270 m² 24/7 verwarmd wordt met een warmtepomp en vloerverwarming en blijf toch een tevreden Elektrabel klant.
In 2007 aangesloten voor gas en elektriciteit (dag/nacht).
2007: voorlopig maandelijkse facturen van 50 betaald. Geen afrekening gekregen.
2008: nog steeds 50 euro per maand betaald. Had die afrekening niet gemist

Begin 2009: dikke factuur met afrekening 2007 en 2008.
Maart 2009: ik kijk toevallig de gasmeter na en zie dat die nog maar aan 60% zit van de meterstand (opgenomen op 31 oktober 2008) die op mijn afrekening van 2008 staat.
Schriftelijke klacht via mijn account op de site.
Twee weken later: mailtje terug: Eandis zal meterstand moeten bevestigen, kan 4 tot 6 weken duren.
4 weken later: geen nieuws, "ik zal een nota maken en men belt u terug".
5 de week na klacht: idem.
6 de week na klacht: idem.
Ik mail een kopie van mijn klacht naar een bekende bij de regionale directie van Eandis Leuven.
1 uur later: antwoordmail "zal zien wat ik kan doen".
2 uur later: telefoon van Elektrabel "we zullen 800 euro terugstorten mijnheer".
2 dagen later: creditnota van Elektrabel voor 800 euro.
Bleek dat Eandis in oktober 2008 de gasmeter niet vond (aan de straat, toegankelijk voor iedereen met zo'n sleutel) en dat hij dan maar het verbruik van 2 jaar "geschat" had.
Betaal nu 100 euro per maand voor alle energiebehoeften van een gebouw waarvan 270 m² 24/7 verwarmd wordt met een warmtepomp en vloerverwarming en blijf toch een tevreden Elektrabel klant.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 296 keer
Vanmorgen eens even gebeld, had na 2 minute iemand aan de lijn, uitgelegd, geschat verbruik opgegeven, gingen direct papieren voor waarborg en contract opsturen...
Tot nu toe best tevreden, mens aan telefoon was ook best vriendelijk en wist waarm mee bezig was, heeft me netjes alle mogelijkheden uitgelegd, netjes geadviseerd da der de keus was tusse groene en grijze stroom (lang leve grijs zeggek maar
), wat de prijsverschillen waren, enz enz 
Nu wachten tot et in de bus zit, waarborg storten en dan de rest in orde maken
(en intussen eens zien of het de moeite is om een klacht in te dienen tegen nuon...)
Tot nu toe best tevreden, mens aan telefoon was ook best vriendelijk en wist waarm mee bezig was, heeft me netjes alle mogelijkheden uitgelegd, netjes geadviseerd da der de keus was tusse groene en grijze stroom (lang leve grijs zeggek maar

Nu wachten tot et in de bus zit, waarborg storten en dan de rest in orde maken

(en intussen eens zien of het de moeite is om een klacht in te dienen tegen nuon...)
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.