Sterretje in voorruit
-
- Forumtroll
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 229 keer
Grrrr ... vanmorgen op de autostrade, en pats, linker zijkant voorruit. Sterretje er in. Ter grootte van nog geen 50 cent stuk. Zie geen verdere barsten naast de ster, want dat is al erger. Dan barst je ruit verder. Iemand met raad? Herstellen, of zo laten. Is niet echt in mijn zicht. Carglass vraagt hiervoor 99 euro. En vrees dat dit niet in mijn verzekering zit.
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
koekie, heb hetzelfde voor, alleen kan het bij mij niet hersteld worden omdat het quasi vlak naast de rand zit. Het sterretje zelf is amper 8mm in doorsnee 
Ik laat dit dan ook maar, want een nieuwe voorruit voor dit klein sterretje zie ik niet zo direct zitten. In jouw geval zou ik het toch laten herstellen, zo'n sterretje "kan" bij grote temperatuurverschillen doorbarsten. Ik zou dus toch voor volgende winter dat laten herstellen als ik jou was.
Grtz,
Sasuke

Ik laat dit dan ook maar, want een nieuwe voorruit voor dit klein sterretje zie ik niet zo direct zitten. In jouw geval zou ik het toch laten herstellen, zo'n sterretje "kan" bij grote temperatuurverschillen doorbarsten. Ik zou dus toch voor volgende winter dat laten herstellen als ik jou was.
Grtz,
Sasuke
-
- Forumtroll
Hoe bereken je eigenlijk de grootte van het sterretje? Ik ga dat sebiet anders eens gaan meten sè.Sasuke schreef:koekie, heb hetzelfde voor, alleen kan het bij mij niet hersteld worden omdat het quasi vlak naast de rand zit. Het sterretje zelf is amper 8mm in doorsnee
Grtz,
Sasuke

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Als je het kan laten herstellen, raad ik je aan van het te doen. Wij hebben vorige week voor de tweede maal onze voorruit laten vervangen (een klein putje, uitgegroeid tot een barst van 10 cm). Grapje kostte 450€ (Opel Zafira). Gelukkig zijn we verzekerd.
De grap is, we rijden er een paar uur later mee op de snelweg en, PATS, weer een steentje ertegen en een putje in onze voorruit. Nu misschien toch maar eens preventief bellen...
Algemeen kan je stellen, is het sterretje kleiner dan een stuk van 50 cent, kan je het laten herstellen. Anders is de kans groot dat je je ruit moet vervangen. Het sterretje mag ook niet dichter dan (ik dacht) 5 cm van de rand zijn.

De grap is, we rijden er een paar uur later mee op de snelweg en, PATS, weer een steentje ertegen en een putje in onze voorruit. Nu misschien toch maar eens preventief bellen...

Algemeen kan je stellen, is het sterretje kleiner dan een stuk van 50 cent, kan je het laten herstellen. Anders is de kans groot dat je je ruit moet vervangen. Het sterretje mag ook niet dichter dan (ik dacht) 5 cm van de rand zijn.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Forumtroll
Afmetingen genomen:
Breedste kant 12 mm, smalste kant 9 mm.
Afstand van de rand: tot aan het rubber 9 cm, en carosserie 10,5 cm.
Sterretje zelf:
Is een raar sterretje, je ziet aan de voorkant 2 kleine putjes van het voorwerp (steen?) die er tegenaan gevlogen is. En er onder zit er zo'n luchtledig bolletje. Waar er naast het bolletje 1 scheurtje zich bevindt richting zijkant van pakweg 4 mm. Misschien is dat eigen aan de ramen van Volkswagen.
Als je dan de hele ruit bekijkt, ben je verwonderd dat er al zoveel kleine putjes in je voorruit zitten. Een mens ziet dat niet, maar blijkbaar zijn steentjes tegen je voorruit schering en inslag. Zouden ze de bestuurders die hun lading (o.a. steentjes) langs de wegen verliezen niet zwaarder kunnen beboeten? Is een echte pest die steentjes. Ik herinner me mijn vorige wagen waar een pak putjes in de motorkap zaten, allemaal van steenslag. Hoewel heel veel km's gedaan, nooit een ster in de voorruit gehad.
Breedste kant 12 mm, smalste kant 9 mm.
Afstand van de rand: tot aan het rubber 9 cm, en carosserie 10,5 cm.
Sterretje zelf:
Is een raar sterretje, je ziet aan de voorkant 2 kleine putjes van het voorwerp (steen?) die er tegenaan gevlogen is. En er onder zit er zo'n luchtledig bolletje. Waar er naast het bolletje 1 scheurtje zich bevindt richting zijkant van pakweg 4 mm. Misschien is dat eigen aan de ramen van Volkswagen.
Als je dan de hele ruit bekijkt, ben je verwonderd dat er al zoveel kleine putjes in je voorruit zitten. Een mens ziet dat niet, maar blijkbaar zijn steentjes tegen je voorruit schering en inslag. Zouden ze de bestuurders die hun lading (o.a. steentjes) langs de wegen verliezen niet zwaarder kunnen beboeten? Is een echte pest die steentjes. Ik herinner me mijn vorige wagen waar een pak putjes in de motorkap zaten, allemaal van steenslag. Hoewel heel veel km's gedaan, nooit een ster in de voorruit gehad.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Gelukzak. Wij hebben al twee keer onze ruit mogen vervangen in iets meer dan een jaar. En we doen ochgot maar een 25k km per jaar...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Forumtroll
Maglor schreef:Gelukzak. Wij hebben al twee keer onze ruit mogen vervangen in iets meer dan een jaar. En we doen ochgot maar een 25k km per jaar...
Ben niet van plan het sterretje te herstellen. Pas als 't groter wordt. Of misschien voor de winter.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 10 keer
Denk dat je hier een beetje te kortzichtig bent... als je de staat van onze wegen ziet, dan kan ik me niet voorstellen dat die "steentjes" enkel van ladingverlies komen.koekie schreef:Zouden ze de bestuurders die hun lading (o.a. steentjes) langs de wegen verliezen niet zwaarder kunnen beboeten? Is een echte pest die steentjes.

Herstellen of niet, dat was je vraag zeker hé ?

Ik heb een 3-tal jaar rondgereden met (3) putjes die mij niet stoorden (omdat ze buiten het gezichtsveld lagen én omdat ik met een firmawagen rijd). Uiteindelijk heb ik ze, toen mijn auto moest gekeurd worden, laten herstellen door CarGlass. Bij deze herstelling was me al opgevallen dat één van de sterretjes zichtbaar groter geworden was (komt doordat de hersteller in het midden van het sterretje een "gewicht laat vallen alvorens de hars aan te brengen... waarom hij dit doet ? Geen idee.).
Een paar weken geleden een bijkomende steen in de voorruit gehad én de voorruit is beginnen barsten. Omdat het de barst door één van de herstellende sterretjes ging, heeft CarGlass mijn voorruit op hun kosten vervangen.
Wat me wel opviel, was dat diegene die mijn voorruit heeft vervangen, zei dat hij "aan de gebruikte hars zag dat de vorige herstelling door CarGlass gedaan was". En dat hij "dit aan de gebruikte hars zag, want dat de hars gebruikt door CarGlass wel ééns durft 'loskomen'" ?!
If you can't beat them, confuse them.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 296 keer
Prijs u gelukkig als dat uw eerste sterretje is ...
Ik ben atm toe aan de 4e voorruit op iets meer dan 2 jaar tijd ...
Vorige auto (peugeot) 3x de ruit vervangen in de periode 2007/2008, nu sinds februari een astra, en verlede week serieuze steen gepakt, ruit direct doorgebarsten, maar moet nog eens tijd vinden om tot bij carglass te raken.
(algoe da deze leasing carglass gebruikt, vorige was peugeot lease, en da moest bij dealer gebeuren - man wa een gedoe ... )
Ik ben atm toe aan de 4e voorruit op iets meer dan 2 jaar tijd ...
Vorige auto (peugeot) 3x de ruit vervangen in de periode 2007/2008, nu sinds februari een astra, en verlede week serieuze steen gepakt, ruit direct doorgebarsten, maar moet nog eens tijd vinden om tot bij carglass te raken.
(algoe da deze leasing carglass gebruikt, vorige was peugeot lease, en da moest bij dealer gebeuren - man wa een gedoe ... )
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 10 keer
Misschien toch eens nakijken of CarGlass niet tot bij jou komt... Als dat zo is, dan moet je enkel een overdekte staanplaats voor je auto hebben, en hoef jij de verplaatsing niet te maken (da's hoe ik met CarGlass omgaFlashBlue schreef:...maar moet nog eens tijd vinden om tot bij carglass te raken.

If you can't beat them, confuse them.
-
- Erelid
Geen garage of carport (hier thuis niet en op kantoor ook niet), dus dan doen ze dat niet
ik denk volgende week vrijdag eens binne te springen, vermits dat bij ons een "betaalde werkdag vanaf thuis" is

ik denk volgende week vrijdag eens binne te springen, vermits dat bij ons een "betaalde werkdag vanaf thuis" is

Ja, dat is ook zo. Mijn pa heeft eens zo'n sterretje laten maken bij CarGlass en na een paar weken was die hars er terug uit.CueBoy schreef:Wat me wel opviel, was dat diegene die mijn voorruit heeft vervangen, zei dat hij "aan de gebruikte hars zag dat de vorige herstelling door CarGlass gedaan was". En dat hij "dit aan de gebruikte hars zag, want dat de hars gebruikt door CarGlass wel ééns durft 'loskomen'" ?!
We hebben dan ook eens de voorruit van mijn ma haar auto daar laten vervangen en na enkele dagen was die vanzelf gebarsten langs de zijkant. Een redelijk korte barst vanaf de carrosserie in een boogje terug naar de carrosserie. Dit lag volgens hun niet aan de plaatsing en ze wilden het dus niet vergoeden. Deze zit er nu dus nog steeds in.
Toen ik mijn voorruit heb laten vervangen, heb ik dat dan maar laten doen bij Autoglass-Clinic. Veel betere service en geen problemen mee! En het beste van al is dat ze nog een pak goedkoper waren ook. €250 ipv €450 bij Carglass...
-
- Erelid
tsja, autoglass clinic is idd goedkoper, niet alleen qua plaatsing maar ook qua ruiten.
Maar zolang dat het anderen zijn die betalen (aka leasing en verzekering) boeit het mij infeite vrij weinig, alst nie goe is, dan word de ruit vervangen.
Moest het prive zijn, zou ik idd naar autoglass clinic gaan, omdat je dan toch iets zekerder bent imho
Maar zolang dat het anderen zijn die betalen (aka leasing en verzekering) boeit het mij infeite vrij weinig, alst nie goe is, dan word de ruit vervangen.
Moest het prive zijn, zou ik idd naar autoglass clinic gaan, omdat je dan toch iets zekerder bent imho