IK speel regelmatig online fifa tegen een vriend via ip adressen.
Na het plaasten van een nieuwe modem/router kunnen we geen verbinding met elkaar maken.
Mijn ip van de router is op dit moment 192.168.x.xxx en mijn ip van de computer is 83.101.xx.xxx
Hoe kan ik ervoor zorgen dat wij weer verbinding met elkaar kunnen maken.
Instelling opde router wrsch aanpassen?
Ik heb een linksys, zit ik hier in de juiste pagina?
Bedankt voor de hulp!
Harald
online spelen met modem/router
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Dan zit je computer duidelijk niet achter je router... anders zou die eveneens een 192.168.1.x adres moeten hebben (en het is naar dat adres dat je dan ook je portforwarding moet doen).HaraldDP schreef:Mijn ip van de router is op dit moment 192.168.1.102 en mijn ip van de computer is 83.101.554.68
.
Dit doe ik door statisch ip adres?
Op mijn routerpagina heb ik het volgende tabblaadje gevonden:
zie bijlage
overzicht Routertabel
zie bijlage
Kiezen voor Statische routing?
Wat moet ik bij setnummer selecteren en de rest?
Bedankt!
Op mijn routerpagina heb ik het volgende tabblaadje gevonden:
zie bijlage
overzicht Routertabel
zie bijlage
Kiezen voor Statische routing?
Wat moet ik bij setnummer selecteren en de rest?
Bedankt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door HaraldDP 10 mei 2009, 16:41, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
Nee, gewoon door overal af te blijvenHaraldDP schreef:Kiezen voor Statische routing?

Het enige wat je normaal moet instellen is port forwarding, en dat naar het IP-adres dat je PC heeft (en dat is dus niet het 83.x.x.x adres, da's gewoon het WAN adres van je modem) voor de applicaties die je wil gebruiken (je moet maw. de poorten kennen).
Kijk dus eerst eens welk adres je PC krijgt... open gewoon een command window (Start - Run - cmd) en type daar ipconfig. Daarna geef je dit adres in op het scherm dat je in je eerste post toonde. Trouwens handleiding over port forwarding kan je overal vinden op internet.
Bedankt voor de uitleg.
Ik heb mijn ipadres in dmz mode gezet en ingeschakeld. (naar het schijnt was dmz de gemakkelijkste oplossing..)
Ook had ik voor de zekerheid mijn firewall (beveiliging) uitgeschakeld.
Toch lukte het niet om met elkaar te connecten. (IK en vriend op andere locatie buiten huis)
In het thuisnetwerk lukt het wel (desktop en laptop).
Aangezien het niet lukte met DMZ en beveiliging uitschakelen, is de enige optie dan port forwarding? Vind namelijk de poorten niet van fifa09
Alle hulp is welkom! bedankt
Harald
Ik heb mijn ipadres in dmz mode gezet en ingeschakeld. (naar het schijnt was dmz de gemakkelijkste oplossing..)
Ook had ik voor de zekerheid mijn firewall (beveiliging) uitgeschakeld.
Toch lukte het niet om met elkaar te connecten. (IK en vriend op andere locatie buiten huis)
In het thuisnetwerk lukt het wel (desktop en laptop).
Aangezien het niet lukte met DMZ en beveiliging uitschakelen, is de enige optie dan port forwarding? Vind namelijk de poorten niet van fifa09

Alle hulp is welkom! bedankt
Harald
-
- Deel van't meubilair
De vraag is dan natuurlijk waarom je nog een router hebt gekocht.HaraldDP schreef:Ik heb mijn ipadres in dmz mode gezet en ingeschakeld. (naar het schijnt was dmz de gemakkelijkste oplossing..) Ook had ik voor de zekerheid mijn firewall (beveiliging) uitgeschakeld.
DMZ moet lukken normaal... is alsof de PC gewoon rechtstreeks op internet hangt.HaraldDP schreef:Aangezien het niet lukte met DMZ en beveiliging uitschakelen, is de enige optie dan port forwarding? Vind namelijk de poorten niet van fifa09
Wat de poorten van FiFa 09 betreft... deze staan in de manual (en die heb je toch ?).
Trouwens Google doet wonderen... "fifa09 portforwarding" en je hebt alles wat je nodig hebt.
Natuurlijk heb ik de manual. Heb het dan ook snel gevondenr2504 schreef:DMZ moet lukken normaal... is alsof de PC gewoon rechtstreeks op internet hangt.HaraldDP schreef:Aangezien het niet lukte met DMZ en beveiliging uitschakelen, is de enige optie dan port forwarding? Vind namelijk de poorten niet van fifa09
Wat de poorten van FiFa 09 betreft... deze staan in de manual (en die heb je toch ?).
Trouwens Google doet wonderen... "fifa09 portforwarding" en je hebt alles wat je nodig hebt.

Alles werkt