Nieuwe provider ?

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Ik ben op het punt gekomen dat mijn werkgever mijn Internet en telefonie niet meer betaalt.
Tot hiertoe zat ik bij Belgacom Skynet (Go abonnement).
Ik heb het aanbod de laatste tijd niet meer zo gevolgd, en ik vraag mij af wat er meest aan te raden is.
Scarlet ?
Dommel ?
...

Op dit moment heb ik 4,7 Mbps download op mijn ADSL lijn.
Die upgrade naar 12 Mbps heb ik nooit gekregen.
Ik weet dus ook niet of de centrale daarvoor in aanmerking komt.

Wat voor mij belangrijk is :

* stabiliteit. Hoe zijn de connecties bij Scarlet, Dommel, etc. ?
* volume : een light abonnement met 1-5 Gb/maand is voor mij te licht. de 10-12 Gb/maand van vroeger lijkt mij een minimum
* prijs

Een pack of shake kan, maar is geen vereiste voor mij.
Ik heb al digitale TV via TV Vlaanderen, mocht er een ongeëncrypteerd basisaanbod bij Telenet zou komen, zou daar kunnen verandering in komen, maar op dit moment komt dit er dus niet in.
En BelgacomTV is voor mij niet interessant, omwille van dezelfde reden, en ook omdat HD bij mij niet beschikbaar is bij Belgacom.

Hoe zit het overigens met mijn email ?
Blijft die nog een tijdje doordraaien ?
Kan ik hem nog een tijdje doen doorsturen ?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

Ben zelf van edpnet naar scarlet gegaan, ik beklaag het mij nog geen minuut op deze moment. Heb een 10Mbit / 640Kbit connectie, en ik haal meestal de volle snelheid daarvan. Qua prijs kan je momenteel niet beter hebben §19,95€ / maand voor de eerste 6 maanden, daarna 29,95€/maand)

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

boulder schreef:Wat voor mij belangrijk is :

* volume : een light abonnement met 1-5 Gb/maand is voor mij te licht. de 10-12 Gb/maand van vroeger lijkt mij een minimum
* prijs
Voor stabiliteit en snelheid moet je bij Telenet zijn, voor volume (al valt je vraag daar ook zonder problemen binnen het Telenet aanbod) en prijs bij een alternatieve ADSL provider.
boulder schreef:Hoe zit het overigens met mijn email ? Blijft die nog een tijdje doordraaien ? Kan ik hem nog een tijdje doen doorsturen ?
Providers geven heus geen cadeautjes... de dag dat er geen centen meer binnenkomen van je stopt alles. Eéén goede raad dus, neem je een Gmail account en verwittig iedereen, of nog beter neem meteen een eigen domainname (bij one.com heb je dit voor een appel en een ei al bestaan er vermoedelijk nog meer).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

r2504 schreef:
boulder schreef:Wat voor mij belangrijk is :

* prijs
Voor stabiliteit en snelheid moet je bij Telenet zijn, voor volume (al valt je vraag daar ook zonder problemen binnen het Telenet aanbod) en prijs bij een alternatieve ADSL provider.
Ok, snelheid had ik nog vergeten te vermelden.
In elk geval zou ik minimaal willen wat ik nu heb (+/- 4Mbps).
En welke alternatieve provider zou je dan aanraden, r2504 ?
Bij Scarlet heb je geen Belgacom lijn nodig, zeker ?
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Kijk eens op xs.be ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

boulder schreef:In elk geval zou ik minimaal willen wat ik nu heb (+/- 4Mbps).
Da's prehistorie... nu ja, bij ADSL moet je het geluk hebben dicht bij een centrale te wonen (of wachten tot alternatieve providers ook met VDSL2 komen).
boulder schreef:En welke alternatieve provider zou je dan aanraden, r2504 ?
Ik zou het eigenlijk niet meer weten... Dommel is ook niet meer de provider die het was. Heb nog een aantal vrienden die bij EDPnet zitten en geen klagen hebben, en zelf lijkt het aanbod van dxADSL wel interessant (onder andere vanwege het vaste IP-adres voor een redelijke prijs).

Wat ga je trouwens met je telefoon doen... misschien is dat ook belangrijk in je keuze ?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

r2504 schreef: Wat ga je trouwens met je telefoon doen... misschien is dat ook belangrijk in je keuze ?
Ik denk van die weg te doen.
Voor GSM zit ik bij Simyo, en als ik daarmee bel naar vaste toestellen betaal ik 5 eurocent/minuut.
Da's dus 3€/uur
Mochten we ervan uitgaan dat ik altijd tijdens de daluren bel, en ik neem bijv. Telenet Freephone of een klassieke telefoonlijn met de gratis Happy Time, dan mag ik al meer dan 6 uur bellen per maand tegen dat ik dat terugverdiend heb.
En als je eens een maand in verlof bent blijf je ook betalen, terwijl ik met die Simyo herlaadkaart alleen betaal als ik ook verbruik.
Als het echt moet dan wel een discovery lijntje, dan blijf ik ook bereikbaar voor mensen die van hun Happy Time of Freephone willen genieten.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Bekijk Tele2 /KPN Belgium ook eens. Voor 4Mb zitten ze met hun all-in-prijs wel goed. Unlimited downloaden en freetime tijdens de daluren. Stabiel netwerk.

http://www.tele2.be/nl/allin/

Hebben ook 12Mb, maar overpriced volgens mij.
Special_K
Premium Member
Premium Member

Disco lijntjes zijn op zich al veel te duur en de gesprekskosten zijn gewoon belachelijk hoog.
Ik had vorige keer en rekening van €42 euro voor nauwelijks een uurtje een half bellen op twee maanden !!!
Gisteren ook dan maar het boeltje (dxADSL + discolijn) opgezegd en ingetekend op een TN Goldshake die nu twee maanden gratis is.
Jammer voor dxADSL waar ik content van was maar waar ik door een stuurs BGC vast zat aan een 6 Mbps profieltje terwijl ik probleemloos naar 12 Mbps kon gaan.
Door dit alles, de verhoging van de discolijn en het feit dat ik voor digitale tv nog een derde provider nodig had was het sop de kool niet meer waard.
Afbeelding
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Special_K schreef:Disco lijntjes zijn op zich al veel te duur en de gesprekskosten zijn gewoon belachelijk hoog.
Ik had vorige keer en rekening van €42 euro voor nauwelijks een uurtje een half bellen op twee maanden !!!
Gisteren ook dan maar het boeltje (dxADSL + discolijn) opgezegd en ingetekend op een TN Goldshake die nu twee maanden gratis is.
Jammer voor dxADSL waar ik content van was maar waar ik door een stuurs BGC vast zat aan een 6 Mbps profieltje terwijl ik probleemloos naar 12 Mbps kon gaan.
Door dit alles, de verhoging van de discolijn en het feit dat ik voor digitale tv nog een derde provider nodig had was het sop de kool niet meer waard.
Je hebt mijn reactie van daarnet niet goed gelezen.
Ik zou die discovery lijn nooit gebruiken om te bellen, alleen maar als noodzaak voor ADSL, en om gebeld te worden.
De beller naar een discovery lijn betaalt immers niet extra.
Ik bel dan gewoon met mijn GSM naar vaste lijnen, en omdat het bij Simyo 3€/uur kost kan ik dus al meer dan 6 uur bellen tegen dat ik aan mijn abonnementsgeld betaald heb.

Ik heb ook duidelijk gezegd dat ik geen Telenet digitale TV wil, tenzij ze een ongeëncrypteerd basisaanbod aanbieden.
Vooralsnog is dit niet het geval, dus komt het er niet in, en behoud ik mijn TV Vlaanderen abonnement, waarbij ik baas blijf over mijn opnames.
Een gold shake is voor mij dus voorlopig uitgesloten, omdat ik dan 50€+13,33€ (kabelabonnement...) = 63,33€/maand betaal.
Reken dan nog eens 10 minuten/maand naar vaste lijnen overdag (de rest valt 's avonds of in het weekend en is dus inbegrepen).
Dan zit ik nog eens aan 0,53€ erbij dus = 63,86€ of afgerond 64€

Neem daarentegen dat ik bijv. Scarlet ADSL neem, dan betaal ik dus 35€ (Scarlet 20 nolimit, waarbij ik geen Belgacomlijn nodig heb) + TV Vlaanderen plus abonnement (15€/maand) + mijn reëele telefoontraffiek naar vaste lijnen.
Ik schat dat ik zowat 3 uur per maand naar vaste lijnen bel (dal+piekuren, waarbij bijna alles tijdens de daluren, laat ons zeggen 10 minuten overdag en de rest 's avonds of in het weekend).
Da's dus 0.05€/minuut x 180 minuten = 9€/maand.
Kom ik dus in totaal aan 59€/maand, wat toch 5€/maand goedkoper is.
Reken er ook op dat als ik eens een tijdje niet thuis ben, of ik bel eens een maand heel weinig naar vaste lijnen, ik niet met dat vaste lijnsabonnement zit, want Simyo werkt met herladen, en niet met een abonnement.
Het nadeel van die forfaits is dat je altijd doorbetaalt, ook al ben je er niet.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

ivm je e-mail adres; hier gebruik ik de skynet alias al jaren (terwijl ik al 2j bij dommel zit), je kunt je alias verwijdren en elders aanmaken(bij een nwe mailbox van een kennis).Je kunt een how to van mij wel ergens terugvinden met de vorige versie van het forum.

edit:http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 20&start=0

pop3 is zo'n protocol dat niet te controleren is dacht ik(ik kan mis zijn).
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Je moet dan ook wel een kennis hebben die een mailbox wil afstaan.

De toegang via POP3 naar die account heeft niets te maken met het feit dat het niet controleerbaar zou zijn, want dat is het wel. Ze gaan er alleen vanuit dat mensen van overal hun mail moeten kunnen lezen en dat er alleen legitieme BGC klanten ook een BGC mailbox hebben. Dus of je die nu raadpleegt van je dommel internet of niet, maakt niks uit.
Afbeelding
Special_K
Premium Member
Premium Member

boulder schreef: Een gold shake is voor mij dus voorlopig uitgesloten, omdat ik dan 50€+13,33€ (kabelabonnement...) = 63,33€/maand betaal.
Reken dan nog eens 10 minuten/maand naar vaste lijnen overdag (de rest valt 's avonds of in het weekend en is dus inbegrepen).
Dan zit ik nog eens aan 0,53€ erbij dus = 63,86€ of afgerond 64€

Neem daarentegen dat ik bijv. Scarlet ADSL neem, dan betaal ik dus 35€ (Scarlet 20 nolimit, waarbij ik geen Belgacomlijn nodig heb) + TV Vlaanderen plus abonnement (15€/maand) + mijn reëele telefoontraffiek naar vaste lijnen.
Ik schat dat ik zowat 3 uur per maand naar vaste lijnen bel (dal+piekuren, waarbij bijna alles tijdens de daluren, laat ons zeggen 10 minuten overdag en de rest 's avonds of in het weekend).
Da's dus 0.05€/minuut x 180 minuten = 9€/maand.
Kom ik dus in totaal aan 59€/maand, wat toch 5€/maand goedkoper is.
Reken er ook op dat als ik eens een tijdje niet thuis ben, of ik bel eens een maand heel weinig naar vaste lijnen, ik niet met dat vaste lijnsabonnement zit, want Simyo werkt met herladen, en niet met een abonnement.
Het nadeel van die forfaits is dat je altijd doorbetaalt, ook al ben je er niet.
Niemand zegt dat je een goldshake moet nemen, met een smartshake (Comfortnet XL + Freephone Europe) ben er vanaf voor € 42 en hou je gewoon je TV Vlaanderen. Zo kom je op € 57 per maand. Neem daarbij dat je internetverbinding alvast OK zal zijn met Scarlet is dat toch altijd ff afwachten.

In je berekeningsmodel ga je uit van heel wat veronderstellingen.
Je besparing gaat of staat dus met je Simyo belgedrag, vanaf goed 4 uur een half per maand is de besparing in je voorbeeld ook weg.
Het voordeel van een shake is dat je alvast weet wat je zo ongeveer maandelijks kwijt bent.
Afbeelding
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Special_K schreef:
boulder schreef:Niemand zegt dat je een goldshake moet nemen, met een smartshake (Comfortnet XL + Freephone Europe) ben er vanaf voor € 42 en hou je gewoon je TV Vlaanderen. Zo kom je op € 57 per maand. Neem daarbij dat je internetverbinding alvast OK zal zijn met Scarlet is dat toch altijd ff afwachten.

In je berekeningsmodel ga je uit van heel wat veronderstellingen.
Je besparing gaat of staat dus met je Simyo belgedrag, vanaf goed 4 uur een half per maand is de besparing in je voorbeeld ook weg.
Het voordeel van een shake is dat je alvast weet wat je zo ongeveer maandelijks kwijt bent.
Die 3 uur per maand bellen tijdens de daluren is voor mij al veel, ik heb eens mijn Belgacom facturen bekeken, en voor de daluren zie ik meestal staan : 1 u 12 minuten, 37 minuten, 42 minuten, 1 uur 30 min, enz., en aangezien het onder happy time viel kun je niet zeggen dat ik mij geremd voelde om te bellen.
Voor telefonie ben ik ook niet zo'n voorstander van die forfaits, mijn ervaring is dat je altijd meer betaalt dan dat je nodig hebt.
Ik vind het vooral interessant voor oudere mensen die heel veel naar vaste lijnen in de daluren bellen.
Het is ook logisch, die forfaits zijn een manier om de indruk te geven dat je goedkoper af bent, maar men rekent het gemiddeld aantal gespreksuren gewoon mee in de prijs.
Je mag dan "zoveel bellen als je wilt" maar men weet toch dat het gemiddelde rond de 3 uur per maand ligt.
Ik betaal bij Simyo die 5 eurocent / minuut ook zowel voor piek- als daluren, dus stel dat ik eens veel moet bellen tijdens de piekuren, en minder tijdens de daluren, dan verandert dat bij Simyo mijn rekening niet.
Bij Telenet of Belgacom zou je kosten voor gesprekken tijdens de piekuren hebben, maar aangezien de daluren in een forfait vallen, zakken die dan niet.
Het voordeel van een forfait vind ik dan ook vooral een voordeel voor de aanbieder.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Nog iets waar ik niet aan gedacht had, toen ik hier net kwam wonen heb ik een tijdje Telenet gehad voor Internet.
Over de stabiliteit en de snelheid had ik niet te klagen.
Alleen komt de kabel hier (appartement) binnen in de berging, net naast de keuken.
Er loopt van daar geen netwerkkabel naar de living, en om er een te leggen zou ik heel veel kosten moeten doen (kabels via het plafond laten doorlopen, herschilderen nadien, enz.).
Indertijd heb ik in die berging een draadloze router gezet, maar ik had toch geen echt zeer goede ontvangst, door al die muren.
Met ADSL had ik het voordeel dat ik op diverse plaatsen een telefoonaansluiting had en voor draadloos internet dus een goede ontvangst.
Niet echt een algemeen voordeel van het platform voor iedereen, maar wel in mijn specifiek geval dus.

Dus eigenlijk moet het wel xDSL zijn, Telenet valt sowieso af voor Internet en telefonie.
Voor digitale televisie zou het wel nog kunnen mochten ze een ongeëncrypteerd basisaanbod aanbieden, en geen interactiviteit verplichten (want dan moet er weer een kabel naar de berging).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

r2504 schreef:
boulder schreef:In elk geval zou ik minimaal willen wat ik nu heb (+/- 4Mbps).
Da's prehistorie... nu ja, bij ADSL moet je het geluk hebben dicht bij een centrale te wonen (of wachten tot alternatieve providers ook met VDSL2 komen).
boulder schreef:En welke alternatieve provider zou je dan aanraden, r2504 ?
Ik zou het eigenlijk niet meer weten... Dommel is ook niet meer de provider die het was. Heb nog een aantal vrienden die bij EDPnet zitten en geen klagen hebben, en zelf lijkt het aanbod van dxADSL wel interessant (onder andere vanwege het vaste IP-adres voor een redelijke prijs).

Wat ga je trouwens met je telefoon doen... misschien is dat ook belangrijk in je keuze ?
Op dit moment lijkt dxADSL mij inderdaad een goede keuze.
Hun abonnement van 25€ + 7€ voor de raw copper (= 32€/maand) spreekt mij wel aan.
Bij Dommel vragen ze bijv. meer dan 13€ daarvoor, ik dacht eigenlijk dat die prijs vastlag, maar blijkbaar is dat niet het geval.
Ze spreken ook van VOIP, maar geen idee hoe je dat daar moet activeren, en wat dan de tarieven zijn (maar eigenlijk lijkt het mij niet noodzakelijk, gezien ik weinig bel naar vaste lijnen).
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

boulder schreef:[Op dit moment lijkt dxADSL mij inderdaad een goede keuze.
Hun abonnement van 25€ + 7€ voor de raw copper (= 32€/maand) spreekt mij wel aan.
Bij Dommel vragen ze bijv. meer dan 13€ daarvoor, ik dacht eigenlijk dat die prijs vastlag, maar blijkbaar is dat niet het geval.
Ze spreken ook van VOIP, maar geen idee hoe je dat daar moet activeren, en wat dan de tarieven zijn (maar eigenlijk lijkt het mij niet noodzakelijk, gezien ik weinig bel naar vaste lijnen).
Dxadsl biedt geen VOIP aan, ze blokkeren het alleen niet.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

boulder schreef:Op dit moment lijkt dxADSL mij inderdaad een goede keuze.
Bij Scarlet kost raw copper slechts 5,- euro per maand! En momenteel (aktie tot 30/04) kan je Scarlet No Limit voor 19,95 (ipv 29,95) euro per maand krijgen voor het eerste jaar (daarna kan je eventueel het contract stopzetten). Zeker te overwegen: totaal 24,95 euro per maand, geen discovery lijn meer nodig, én gratis aktivering...

http://www.scarlet.be/nl/adsl20nolimit/
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Edward Valckx schreef:
boulder schreef:Op dit moment lijkt dxADSL mij inderdaad een goede keuze.
Bij Scarlet kost raw copper slechts 5,- euro per maand! En momenteel (aktie tot 30/04) kan je Scarlet No Limit voor 19,95 (ipv 29,95) euro per maand krijgen voor het eerste jaar (daarna kan je eventueel het contract stopzetten). Zeker te overwegen: totaal 24,95 euro per maand, geen discovery lijn meer nodig, én gratis aktivering...

http://www.scarlet.be/nl/adsl20nolimit/
Ja, Scarlet is ook interessant.
Maar natuurlijk na het eerste jaar is het wel duurder, en dat blijf je in principe betalen.
Toch enkele vragen hierover.
Op hun site vind ik nergens de uploadsnelheid, hoeveel bedraagt die eigenlijk ?
Wat ik ook vreemd vind is dat je de eerste 12 maand korting krijgt, maar tegelijk ook maar voor 12 maanden zou vastliggen.
Meestal is dat bij dergelijke promoties toch zo dat je dan ineens voor 24 maanden vastligt ?
Ik zou dus 1 jaar aan 25€ kunnen surfen, en daarna beslissen of ik ermee doorga aan 35€ of niet, en desnoods zonder 'boete' weer uitstappen ?
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef:Maar natuurlijk na het eerste jaar is het wel duurder, en dat blijf je in principe betalen.
Dat is natuurlijk hun bedoeling, maar niets belet U om na één jaar over te schakelen naar een andere provider die dan interessanter is.
boulder schreef:Op hun site vind ik nergens de uploadsnelheid, hoeveel bedraagt die eigenlijk ?
Staat er inderdaad niet; maar dat zullen wel de gekende profielen zijn, veronderstel ik (zie bij andere providers, bij soortgelijke downloadsnelheden).
boulder schreef:Wat ik ook vreemd vind is dat je de eerste 12 maand korting krijgt, maar tegelijk ook maar voor 12 maanden zou vastliggen.
Meestal is dat bij dergelijke promoties toch zo dat je dan ineens voor 24 maanden vastligt ?
Ik zou dus 1 jaar aan 25€ kunnen surfen, en daarna beslissen of ik ermee doorga aan 35€ of niet, en desnoods zonder 'boete' weer uitstappen ?
Ik heb hun gebeld hierover, en na één jaar kan je inderdaad stoppen zonder problemen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik heb mij dan maar ingeschreven voor Scarlet.
Hopelijk valt alles mee.
Nu nog iemand vinden voor mijn Skynet mail te forwarden.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef:Ik heb mij dan maar ingeschreven voor Scarlet.
Hopelijk valt alles mee.
Nu nog iemand vinden voor mijn Skynet mail te forwarden.
Enig idee hoe lang je tegenwoordig moet wachten op de effectieve aansluiting?
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

een week of drie nirmaal.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ai, het begint al slecht.
Vandaag volgende mail gekregen :

"Beste boulder,

Het spijt ons om u te moeten teleurstellen. De kwaliteit van de lijn tussen de telefooncentrale en uw woning is onvoldoende om gebruik te kunnen maken van ADSL. Daardoor kan u niet op het ADSL-netwerk aangesloten worden.

Indien we merken dat door vernieuwingswerken uw lijn toch aansluitbaar wordt, zullen we u daarvan op de hoogte brengen.

Met vriendelijke groeten,

De Scarlet Klantendienst"

En dat terwijl ik al jaren een ADSL Go heb, en nu zou de lijn plots niet goed genoeg zijn voor ADSL ? :roll:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Uiteindelijk is dat niet doorgegaan, omdat ik eerst mijn Belgacom abonnementen moest opzeggen voor ik raw copper kon krijgen bij Scarlet.
Nu, met de maar liefst 4 stroompannes op korte tijd heb ik toch ernstige bedenkingen of Scarlet nog wel een betrouwbare leverancier is.
Klopt het dat EdpNet en dxADSL ook via dat netwerk van Scarlet werken ?
En wat met Euphony, en Dommel ?
Ik krijg de indruk dat we steeds minder mogelijkheden krijgen om aan het duopolie te ontsnappen :x .
Het BIPT had die overname van Scarlet door Belgacom nooit mogen goedkeuren.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3753 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

boulder schreef: En als je eens een maand in verlof bent blijf je ook betalen, terwijl ik met die Simyo herlaadkaart alleen betaal als ik ook verbruik.
Als het echt moet dan wel een discovery lijntje, dan blijf ik ook bereikbaar voor mensen die van hun Happy Time of Freephone willen genieten.
Als je alléén bereikbaar wil zijn op een vast nummer, is de goedkoppste oplossing om je nummer te porteren naar een VOIP provider. Bij WeePee betaal je bv éénmalig 9 EUR voor het nummer, geen abonnementkosten. Je bent niet verplicht om hiermee uit te bellen.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”