Scherm blijf uitstaan na standby

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Kheb een probleempje (anders zou ik hier ni zijn :-) )
We hebben hier een Pentium 3 500Mhz, Win98SE, ATI Rage 128 SG AGP (scherm is momenteel een 14" merk weet ik niet).
Het probleem is dat als het scherm in standby gaat staan, het soms niet meer aan wil gaan staan. Op andere pc's werkt dit wel, nooit probleem geweest. Het systeem zelf gaat nooit in standby staan, met vorige schermen is dit probleem nooit geweest.
Weet iemand hoe dit komt en misschien ook hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt

Greetz,
Debruineogenboy
stephan
Elite Poster
Elite Poster

misschien in power management? staat in control panel.

ik heb daar alles gevonden om standby tijden enzo aan te passen zoals ik wil...

het is wel een laptop, weet niet of dat verschil maakt...

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Nee, dacht ook dat het daar lag. Ofwel is het het scherm helemaal niet laten uitschakelen, maar dat gaat kosten, tis een CRT en die pc staat zo goed als 24/24 aan. Heb dus bij power management niets gevonden dat voorkomt dat het scherm terug aanspringt.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Bruine,

Heb je al eens getest of je PC zelf niet vastgelopen is? Want een scherm dat niet meer aanspringt na standby is een typisch win98 probleem.

Misschien de driver van je vidcard eens updaten? Want het probleem zal eerder bij je videokaart dan bij je monitor liggen volgens mij.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hoe kan ik dan testen of de pc niet is vastgelopen? Als ie toch niets laat zien. Kzou eens kunnen checken of Num lock aan en uit gaat, dat geeft soms aan of ie vastzit.

De driver mag ik niet vernieuwen van mij vader, ook al is de driver van 18-08-1999. (kmoet luisteren naar hem he :evil: )
Laatst gewijzigd door Arrigi 21 feb 2004, 20:34, in totaal 1 gewijzigd.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Bruine,

Probeer of je die PC dan nog kan pingen vanop een ander werkstation, of probeer 'm eens over te nemen met een remote control programmake.

Driver ni vernieuwen wanneer die van 99 is én je een probleem hebt. Dat riekt naar "schrik voor vernieuwing". Was jij ook niet degene die geen games mocht spelen omdat de PC daar kapot van gaat ?

Grtz,

Sasuke
Afbeelding
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Zo een remote control ding mag er niet op, sorry. Maar pingen zal ik dan wel eens doen.

En ja, men vader is nogal bang. Zijn motto: Als het werkt, verander er dan niets aan. :wink:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Debruineogenboy schreef:En ja, men vader is nogal bang. Zijn motto: Als het werkt, verander er dan niets aan. :wink:
Het werkt niet ...
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Het werkt wel, niet goed, maar het werkt.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Debruineogenboy,

Zeg eens tegen je vader dat een driver upgrade niks verkeerd zal doen ... maarre ... het werkt niet goed, maar werkt wel is hetzelfde als een auto met een platte band hé, hij rijd wel, maar niet goed ... vervang je dan die band door een nieuwe ? of ni ?

Grtz,

Sasuke
Afbeelding
stephan
Elite Poster
Elite Poster

vervang je die band door hetzelfde model of leg je er een nieuw raceprofiel op? sprak de papa van Debruineo :)

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Wat bedoel je met standby?

De pc in de 'windows standby modus' zetten? Waardoor het scherm ook mee uitgaat? --> grote kans dat Win98 daarop crasht zoals Sasuke reeds gezegd heeft.

Oplossing: pc niet in standby zetten, maar gewoon de monitor uitschakelen met het knopje op de monitor... die standby... ik moet er niet van weten :-)

En power verbruik van zo'n pctje.. daar gaat ge de rekening niet van zien stijgen zenne
I love it when a plan comes together!
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Sasuke, ik heb de pc eens gepingd als het scherm niet meer aan wil gaan staan: de pc antwoordt mooi zoals anders.

TheOddity, de pc zelf gaat niet in standby, alleen het scherm, maar mijn vader is te lui om het zelf uit te zetten, dus laat ie dat automatisch doen.
Verbruik van de pc zal niet zoveel zijn, maar het scherm toch wel, die pc draait 24/24 om fax te ontvangen.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

The Oddity schreef: Oplossing: pc niet in standby zetten, maar gewoon de monitor uitschakelen met het knopje op de monitor
Dat gebruik ik wel af en toe, als ik voor 2 a 3 uurtjes van de PC weg ben.
Ondervind er geen probleem mee, zolang die hoofdschakelaar van de monitor functioneert. :mrgreen:
De betere oplossing is dit wel, on-off schakelaar monitor voor wat betreft die standby voor de ontvangst van fax. :wink:
Afbeelding
Squirtle
Plus Member
Plus Member

op mijnen '98 (SE) heeft dat altijd gewerkt, scherm ging mooi uit na 20mins en na even stevig (maar dan echt stevig!) met de muis gerammeld te hebben floepte het weer aan
en het was zeker geen nieuw scherm maar oude gerecyleerden bucht en de vgakaart is een voodoo1 :-)

over vaders en PCs:
toen we pas een 486 hadden vond ik het geweldig om met het bureaublad van windoze 95' te kloojen, dus toen pa de pc aanzette en zowaar een andere background zag ontplofte de bom want ik had zonet de PC kapot gemaakt...
van zodra hij uitgeraasd was heb ik gedemonsteerd dat er niets aan de hand was
nu ja, dit was niets vergeleken met de dag dat ik de printerkabel had uitgetrokken voor mijn zipdrive en achteraf terug vergeten in te steken en weer voor een weekje op kot zat ;-)
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

De zaak was nog niet opgelost dus hier nog wat nieuws.
Het vorige scherm is versleten, dus een nieuw (TFT) scherm aangekocht, hier doet het probleem zich nog steeds voor. Omdat men vader er nu echt niet meer tegen kan (3x per dag gebeurt dit wel!! ) mocht ik de nieuwe driver installeren. Staat er nu een nachtje op (het scherm reageert nog) , zal wel rapporteren of het dat straks ook nog doet.
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

De computer is weeral verschillende keren vastgelopen. Nog suggesties? :s
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Je vader negeren en gans die comp formatteren [full stop] :). Ik ken die situatie, mijn pa is zo ook. Cordaat zijn en zeggen; het is kiezen: werken of niet werken. Hij zal dan wel eens toegeven en als het dan terug werkt, is dat een persoonlijke overwinning :p.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
bubbs
Pro Member
Pro Member

Welke vorm van stroombeheer is in het BIOS ingesteld?
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

The_Borg: Daar staan toevallig toepassingen van de bank op en een programma van de veiling (voor het tuinbouwbedrijf hier). Daar staan toevallig zéér belangrijke gegevens op en die mogen niet kwijt. Ook is het zo dat als je dat programma van de veiling moet herinstalleren, en gegevens (prijslijsten enz., valt niet uit te schakelen of van een bepaalde datum te downloaden) weer moet downloaden, dit zeer lang duurt. Na een rustige maand dit niet gedaan te hebben, duurt het downloaden alleen al uren, het verwerken nog langer. Bedenk dan maar dat dit programma er al meer dan 12 drukke maanden opstaat. Dan staat die pc dagen te downloaden en nog langer te verwerken.

bubbs:
Power Management: Enabled

Inactivity timer: Off
Hard Drive: Disabled
VESA video power down: Disabled
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”