Van dxADSL terug naar Telenet o.m. dankzij Belgacom

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Special_K
Premium Member
Premium Member

Ik neem een beetje tegen mijn zin afscheid van dxADSL. Ze zijn concurrentieel en bieden een goede service aan maar het is een feit dat BGC hen en sommige andere alternatieve providers nog altijd stokken in de wielen steekt met dure discoverylijnen en bewust te strenge voorwaarden om up te graden naar 9 en 12 Mbps ADSL2+ profielen. Zo kwam ik niet in aanmerking voor een verhoging ook al zit ik maar goed 1900 m van de centrale :-(
De voornaamste reden van de overgang is echter dat ze geen alternatief aanbod hebben voor digitale tv en dat de discoverylijn eigenlijk schandalig duur is zelfs voor occasioneel gebruik. Als ik het uitreken komt een goldshake al goedkoper uit wanneer ik ongeveer een uurtje per maand met de vaste telefoon bel, heb ik een performante internet verbinding en heb ik daar dan nog de digitale tv met digicorder bij. In mijn geval treft BGC dus de alternatieve isp's maar maakt van TN de lachende derde. Misschien moeten ze daar bij BGC eens over na gaan denken...
Afbeelding
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Tja voor de ene is telenet een geschenk uit de hemel, en voor de andere kan het niet rap genoeg de deur uit.

Veel succes :)
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Special_K schreef:Ik neem een beetje tegen mijn zin afscheid van dxADSL. Ze zijn concurrentieel en bieden een goede service aan maar het is een feit dat BGC hen en sommige andere alternatieve providers nog altijd stokken in de wielen steekt met dure discoverylijnen en bewust te strenge voorwaarden om up te graden naar 9 en 12 Mbps ADSL2+ profielen. Zo kwam ik niet in aanmerking voor een verhoging ook al zit ik maar goed 1900 m van de centrale :-(
Kom je niet in aanmerking voor een 20/1 profiel? Ik zit op een goeie Km en haal 18500/1023 sync. Als je straat niet in de lijst staat... tja...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Weetgraag
Erelid
Erelid

gm123 schreef:Tja voor de ene is telenet een geschenk uit de hemel, en voor de andere kan het niet rap genoeg de deur uit.

Veel succes :)
De meeste die overstappen van Telenet naar ADSl doen dit vanwege de downloadlimieten dacht ik.
Ik ben ook de beloftes van Belgacom beu, sinds verleden jaar beloven ze me een 12 mbps profiel
en tot nu toe krijg ik alleen maar te horen dat het er komt, de centrale is niet aangepast, te ver van de centrale,
terwijl ik een stabiele verbinding heb met 3,5/4 mbps maar wel 3,3 km van de centrale zit.
Ik betaal in feite 2 x meer voor mijn plus abo dan iemand met een plus abo die een 12mbps profiel heeft.
Telenet heeft ook zijn nadelen en tekortkomingen maar voor mij komt het goedkoper uit om een shake te nemen
met Internet, DGTV en telefoon en ik heb er dan nog de hogere snelheid bij, limieten daar heb ik geen nood aan met ene verbruik van 6 gb per maand.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Special_K
Premium Member
Premium Member

on4bam schreef: Kom je niet in aanmerking voor een 20/1 profiel? Ik zit op een goeie Km en haal 18500/1023 sync. Als je straat niet in de lijst staat... tja...
Neen is hier niet beschikbaar en gaat het ook niet zo direct worden. Alternatief VDSL2 gaat hier waarschijnlijk eerder beschikbaar worden maar ik heb ook niet meteen veel vertrouwen in de uitrol ervan en de adders die BGC en het BIPT daar weer gaan onder het gras gaan steken.
Afbeelding
Special_K
Premium Member
Premium Member

Weetgraag schreef: Telenet heeft ook zijn nadelen en tekortkomingen maar voor mij komt het goedkoper uit om een shake te nemen
met Internet, DGTV en telefoon en ik heb er dan nog de hogere snelheid bij, limieten daar heb ik geen nood aan met ene verbruik van 6 gb per maand.
Zo denk ik er ook over :-)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”