Foutmelding wuauclt.exe na formatteren Medion PC

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
zerufaar
Starter
Starter

Mijn PC is van het merk Medion type MED MT 316 - MS 7091 van 2004.
Onlangs was mijn grafische kaart, een NVIDIA 6610 XL, defekt en heb ze vervangen door een NVIDIA GeForce 9, 9400 GT. Ze werkte perfect.

Ik wou profiteren na 4 jaar in het bezit te zijn van mijn PC om hem eens te formatteren. Met de “Application en Supportdisc” van Medion heb ik hem teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
Nu na het opstarten van de PC krijg ik altijd volgende melding :

In wuauclt.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten.

Het venster met bovenvermelde fout kan ik niet sluiten, ook niet wanneer ik klik op “rapport verzenden” of op “niet verzenden”.
Herhaaldelijk openen zich nieuwe vensters met dezelfde fout, zodat ik verschillende zelfde vensters op mijn scherm zie.

Inhoud foutenrapport :
Technische gegevens van de fout :

C: \ Docume~1\Patrick\LOCALS~1\Temp\WER4133.dir00\wuauclt.exe.mdmp
C: \ Docume~1\Patrick\LOCALS~1\Temp\WER4133.dir00\appcompat.text

Telkens wanneer een nieuw venster verschijnt staat er na WER een andere code.

Handtekening van de fout:

szAppName : wuauclt.exe
szAppVer: 7.2.6001.788
szModName: esent.dll
szModVer: 5.1.2600.2180
offset: 0005d424

Na het opstarten herkent de PC nieuwe hardware (de videokaart). Na verwijderen van de originele drive van de grafische kaart en plaatsen van de nieuwe krijg ik nog altijd dezelfde fout.
Vermoedelijk komt deze fout omdat ik mijn PC opstart met een ander videokaart na hem teruggezet te hebben naar de fabrieksinstellingen.

Hoe kan ik dit probleem oplossen?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

wuauclt.exe mag feitelijk niet veel met je VGA kaart te maken hebben.

In orginele toestand is dat een inherent deel van Windows' update service.

Helaas blijkt het ook wel eens een naam te zijn die menig rootkit zal aannemen na infectie. Enige voorzichtigheid is dus zeker geboden, en complete scan met iets als Superantispyware en/of Malwarebytes kan je al meer vertellen over de geldigheid van die wuauctl.exe van je.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”