Funkyshake in nieuwe flat: wat heb ik nodig?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Mijn zoon verhuist binnenkort naar een nieuwe flat waar al een Telenet aansluiting was.
Volgende toestellen bevinden zich reeds in de flat:

Afbeelding
Afbeelding

Is dat eerste een soort versteker waar het signaal binnen komt en waar de bekabeling voor o.a. tv toestel vertrekken?
Is dat tweede een recente modem?

De vorige huurders zijn reeds weg. Is het normaal dat ze de modem laten hangen?
Weten ze bij Telenet dat die modem nog aanwezig is en krijg je dan een selfstarterkit zonder modem mee?
Wat krijg je mee bij Telenet voor een Funkyshake selfstarter pakket?

Ik dacht om een goeie wireless N router te kopen met USB aansluiting voor een externe harde schijf.
Misschien een Linksys WRT610N.
Afbeelding

Ze hebben twee laptops en een draadloze all-in-one printer en een externe harde schijf met usb.

Er komt ook nog een ATA op voor een dect telefoon en de fax van de all-in.

De bekabeling naar de tv zal wel in orde zijn zeker.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Hallo

Dat eerste bakje is een verdeelbak.
De modem is de standaard telenet motorola kabelmodem.

De modem blijft eigendom van telenet als ik me niet vergis en blijft daarom gewoon hangen.
Als je naar telenet belt om te zeggen dat alles nog aanwezig is zal er (waarschijnlijk) geen technieker moeten langskomen en kun je gewoon je pc, of eventueel router, aan de modem hangen en beginnen internetten :)
Op de vraag van de shake kan ik niet antwoorden.

De keuze van router maakt niet veel uit , alles hangt af van wat je wil/nodig hebt. Die linksys ziet er goed uit , en dat van die harde schijf is zeker een leuke optie. Zolang je bij bekende merken (dlink, linksys) blijft , maakt de keuze van router weinig uit.

De bekabeling van tv zal waarschijnlijk in orde zijn aangezien de telenet installatie er al hangt. Misschien best eerst even bellen om te checken.

Veel success!
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

En vraag maar alles aan via Internet dan heb je die 20 EUR korting op de 50 EUR installatiekosten of activatiekosten is het zeker... :p
Of is dat nvt op TV? Op Shakes wel dacht ik.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”