Beste,
ik heb 3 computers, allen aangesloten op het internet via 1 adsl router/gateway. 2 pc's bevinden zich op 1 bureau, de éne (A met XP) wordt weinig gebruikt, de andere (B met Vista) wordt dagelijks gebruikt. Ze nemen wel wat plaats in beslag. Daarom had ik gedacht aan een kvm switch.
Afwisselend A en B gebruiken met 1 scherm. De derde computer (C = laptop met XP) is verbonden met de router via een acces point + wifi usb stick en zou ik onveranderd verder gebruiken.
Maar hoe zit het dan met mijn adsl router, printer etc.??? Heeft iemand hiermee ervaring? Welke soorten switch'en bestaan er?
vriendelijke groeten
Eve
kvm switch + adsl router
- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
Voor je ADSL router is er geen enkel probleem. Laat gewoon de PC's in de router zitten. De printer is een ander probleem. Hier heb je een paar oplossingen:
* Je hangt hem aan 1 PC en laat deze de printer delen. De PC moet dan wel aan staan
* Je verwisselt hem zelf handmatig telkens je wil printen
* Er bestaan netwerk print servertjes waar je de printer kan aanhangen zodat hij gedeeld wordt over je gewone netwerk
* Je hangt hem aan 1 PC en laat deze de printer delen. De PC moet dan wel aan staan
* Je verwisselt hem zelf handmatig telkens je wil printen
* Er bestaan netwerk print servertjes waar je de printer kan aanhangen zodat hij gedeeld wordt over je gewone netwerk
-
- Pro Member
- Twitter: AllAboutEve
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 21 keer
Hallo SubZero,
dank je wel voor je vlug antwoord
mijn printer is aangesloten op mijn router, dus alle pc's kunnen zo printen, als de printer ingeschakeld is.
Maar weet U iets meer over de kvm switch zelf, soorten, prijs?
vriendelijke groeten
Eve Sabbe
mijn printer is aangesloten op mijn router, dus alle pc's kunnen zo printen, als de printer ingeschakeld is.
vriendelijke groeten
Eve Sabbe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
prijs:rond de 50€(d-sub-15pins)-als je een electronisch gestuurde neemt(best nemen,kan hogere resoluties aan,>Hz,...).eve.sabbe schreef:Hallo SubZero,
vriendelijke groeten
Eve Sabbe
Soorten: veel verschil is er niet: elk merk heeft zo wel zijn model, let vooral op de reolutie en HZ.
Zo'n KVM switch vind je (soms) in een electronicazaak.