Hey,
Ik heb 3j geleden me zo eens verdiept in Digitale Fotografie omdat ik het toch wel interessant vind.
Ik ben toen er spijtig genoeg mee gestopt omdat je eigenlijk elke foto toch moet bewerken met een beeldbewerkingsprogramma. Ik heb hier geen kaas van gegeten.
Mijn oproep:
Zijn hier mensen met kennis van digitale fotografie? Ik heb echter geen spiegelreflex gekocht, maar de Powershot A640 vroeger, wat toch een goeie start is om te kijken als ik er echt wel verder in wil gaan.
Ik heb ook 2 dummie boeken hier liggen maar welke is het beste om digitale foto's te bewerken om een mooier resultaat te bekomen:
Adobe CS4 for dummies of Adobe Elements 4 for dummies?
Mensen die tips kunnen geven over digitale foto algemeen, mogen dat hier altijd posten of mij PM'n!
ps. denk er ook aan een cursus voor beginners te gaan volgen bij Syntra.. goed idee?
Fotobewerking en digitale fotografie
Syntra = goed maar DUUR!Dafke schreef:Hey,
ps. denk er ook aan een cursus voor beginners te gaan volgen bij Syntra.. goed idee?
Kijk eventueel een keer op de site http://www.wordwatjewil.be om soortgelijke opleidingen te vinden in je streek

Netline - tevreden - Fritz!Box blijkt beter te werken dan Gigaset SX762 voor VOIP - 6 Mbps 

- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 157 keer
Bon, vernomen dat het beter is te beginnen met CS3 omdat de 4 toch nog een serieuze impact heeft op het systeem.
Ook is de CS beter dan Elements, en als je het wil leren, doe je het beter direct tegoei
Ik ga die dummie book voor CS3 dan maar eens doorspitten.
Iemand die links heeft naar sites waar tips opstaan om foto's te maken met digitale camera's, geen spiegelreflexen é.. Ivm brandpunten, sluitertijden, etc..?
Ook is de CS beter dan Elements, en als je het wil leren, doe je het beter direct tegoei

Ik ga die dummie book voor CS3 dan maar eens doorspitten.
Iemand die links heeft naar sites waar tips opstaan om foto's te maken met digitale camera's, geen spiegelreflexen é.. Ivm brandpunten, sluitertijden, etc..?
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Wel spijtig dat je geen RAW foto's kan nemen, maar dat kan je nog verhelpen met de Canon Hacker's Development Kit.
Dat is een verbeterde firmware die je hier kan downloaden voor je toestel.
RAW kan je vergelijken met het negatief van je foto, en daarop kan je nog veel meer bewerkingen uitvoeren alvorens je gaat fotosjoppen.
Je kan de belichting nog aanpassen, de kleurbalans, eventueel noise reduction, ...
Dat is een verbeterde firmware die je hier kan downloaden voor je toestel.
RAW kan je vergelijken met het negatief van je foto, en daarop kan je nog veel meer bewerkingen uitvoeren alvorens je gaat fotosjoppen.
Je kan de belichting nog aanpassen, de kleurbalans, eventueel noise reduction, ...
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Ik heb dit gedaan met mijn Powershot G7. Je flasht de camera zelf eigenlijk niet, de nieuwe firmware plaats je gewoon op je geheugenkaartje. Nadat je je toestel aanzet kan je deze nieuwe firmware dan manueel activeren. Doe je dit niet dan blijf je gewoon de 'oude' gebruiken. Je kan er evenwel ook voor zorgen dat hij automatisch de nieuwe laadt telkens je je toestel aanzet. Haal je dan achteraf de nieuwe firmware bestanden van je geheugenkaart, dan werkt je toestel weer op de oude manier... Er kan dus niets mislopen met je toestel.
En de mogelijkheden met die nieuwe firmware zijn wel degelijk indrukwekkend. Quasi alles kan je dan manueel instellen: véél hogere ISO waarden zijn dan mogelijk (maar tot welk nut?), véél hogere sluitertijden, enz...
Langs de andere kant. Al die snufjes heb je eigenlijk niet nodig zolang je geen goede foto's kan maken. Ik denk dat je je beter eerst de basistechnieken eigen maakt vooraleer je je met dergelijke zaken bezighoudt.
En de mogelijkheden met die nieuwe firmware zijn wel degelijk indrukwekkend. Quasi alles kan je dan manueel instellen: véél hogere ISO waarden zijn dan mogelijk (maar tot welk nut?), véél hogere sluitertijden, enz...
Langs de andere kant. Al die snufjes heb je eigenlijk niet nodig zolang je geen goede foto's kan maken. Ik denk dat je je beter eerst de basistechnieken eigen maakt vooraleer je je met dergelijke zaken bezighoudt.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 157 keer
Qua fotografie heb ik al wat basistechnieken onder knie hoor.
Zoals de Tv en Av aanpassen. Ik neem zelden of nooit foto's op Auto mode.
Ik heb die site eens bekeken en ga dat zeker straks uittesten! Lijkt me heel interessant!
Zoals de Tv en Av aanpassen. Ik neem zelden of nooit foto's op Auto mode.
Ik heb die site eens bekeken en ga dat zeker straks uittesten! Lijkt me heel interessant!
Zelfde probleem hier: al duizenden digitale foto's en vele uren digitale film, maar nog nooit iets mee gedaan. Daar hadden we dus in het pre-digitale tijdperk geen last van: het was goed (goed genoeg om te bewaren) of slecht. Nu blijft hier alles gewoon liggen, ook omdat de tijd van het bewerken VELE malen groter is dan de tijd van het fotograferen of filmen. En er zijn toch veel leukere bezigheden, nietwaar?