Hallo,
Ik zou graag de harde schijf van zowel mijn notebook en desktop pc vervangen door een uitgebreider model.
Op de site van Alternate (http://www.alternate.be) staan verschillende IDE modellen voor notebooks (2.5”) en desktops (3.5”). Bij sommige modellen zie ik als aansluiting 44Pin Ultra DMA/100, 40Pin Ultra DMA/133, 40Pin Ultra DMA/100 en nog andere vermelden niks.
Speelt het type aansluiting een rol of is dit universeel?
Hoe kan ik eventueel nagaan welk type aansluiting ik nodig heb?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Aansluiting IDE harde schijf
- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
De 44 pin aansluiting heeft de stroomvoorziening in de 4 extra pinnen zitten. 'k Heb niet zo direct ervaring met notebooks, maar de plaatsen waar ik die dingen al gezien heb zat er een adapter tussen van 40 naar 44 pins + power aansluiting.
Ik denk dat je best eens begint rond te kijken naar wat extra specs van je laptop, desnoods ergens een replacement guide zoeken ofzo. Ik weet dat je voor heel wat modellen handleidingen kunt vinden hoe je ze helemaal uit mekaar haalt en terug in mekaar steekt.
Ik denk dat je best eens begint rond te kijken naar wat extra specs van je laptop, desnoods ergens een replacement guide zoeken ofzo. Ik weet dat je voor heel wat modellen handleidingen kunt vinden hoe je ze helemaal uit mekaar haalt en terug in mekaar steekt.