cpu test core 1 en 2 regelmatig in het rood!!

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
regeri
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo,
Sinds een aantal dagen heb ik een probleem met mijn pc,dacht in eerste instantie dat het aan mn windowsversie lag maar na een nieuwe versie te hebben geiinstalleerd blijft het probleem.Ik merkte de laatste tijd dat mn pc trager en trager werd,tot op he laatste mijn pc bleef hangen en ik kon niks meer doen.Ik heb er een nieuwe vista ultimate op geplaatst en nu blijft ie niet meer hanegn.Maar hoe langer ik de pc gebruik hoe trager.Ik heb een gadget aan de zijkant op mijn scherm staan"cpu memory meter"En deze slaan regelmatig op 100 % oftewel rood bijv al als ik internet explorer open,of als hij een programma wil installeren niet goed dus en dan blijft ie hangen en soms slaat de pc af nadat ik een blauw scherm krijg te zien.De pc start weer op en hij doet het weer even.
Ik heb een amd athlon 64 dualcore 4400+ 2,43 mhz 4 gb ram.Mijn voeding is net een jaar oud net zoals mijn moederbord(upgrade kit)
Wie kan mij helpen?
Live life to the Max
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... kan van alle kanten komen.

Als je je machine in veilige modus start, zie ja dan hetzelfde fenomeen ?
regeri
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Ik zal het straks eens testen. :wink:

ps heb het geheugen ook verhoogd naar 4 gb,daarvoor was ie ook al traag maar liet toen geen blauw scherm zien.
Live life to the Max
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Als ik een berekende gok moet doen zou ik zeggen dat ofwel je (oude) geheugen defect is ofwel je CPU overhit.

Met Memtest86+ kan je je geheugen testen en met CoreTemp je CPU

Vooraleer je je geheugen test kan je gewoon je oude geheugen er eens uithalen en zien of dat al verbetering brengt. Zoja moet je niet verder zoeken, al kan het nooit kwaad om regelmatig eens je CPU temperatuur na te kijken en je koelpasta te verversen/koelvinnen uit te blazen.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Welke virusscanner gebruik je?

Denk dat het beetje combinatie is van zaken. IE gebruikt maar 1 core om op te starten (dus 50%) maar om aan 100% cpu te komen moeten beide cores op 100% draaien. Aangezien virusscanners ieder bestand scannen vooraleer te openen, gok ik dan dat core1 gebruikt wordt voor bv IE of installatie of zo en de andere core door de virusscanner.

Dat in combinatie met wat Sven.Vds (koelvinnen uitblazen) kan er wel eens voor zorgen dat je computer herstart omdat ie te warm krijgt.

Als het koelblok van je processor proper is, krijgt ie dus niet te warm en zou ik ook eens kijken naar het geheugen
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”